Olyan egyszerű megoldások, mégis miért nem alkalmazzák őket az összes autókban?
Itt van például a hűtővíz átvezetése egy thermoszba. A toyota priusnál pl így működik, és 3 napig megőrzi a motor hűtővízének hőmérsékletét.
Már a régi IFA-kba is volt olyan, hogy a hűtővizet (lehet, hogy váltó és motorolajat is) felmelegíti egy konnektorrol csatlakoztatható fűtőszál. Egyszerűen csak be kell dugni a konnektorba és meleg hűtővíz vár az autóban.
Aki a garázsban tartja az autóját és mondjuk reggel 6-kor elindul, akkor beállítana egy időzítőt, hogy hajnali 4-től kapcsoljon be.. és már induláskor lehetne nyomatni a fűtést is akár és nem akkora lenne meleg az autó amikor már odaért ahová akart..
Akkor, sokan tökölnek azzal, hogy egy kartonpapírt tesznek a hűtőrács elé, hogy hamarabb melegedjen a hűtőfolyadék.. viszont ha felmelegedett már, akkor ki kellene venni, hogy hűljön is azért. Nem lenne nagyon egyszerű egy automatikusan működő mozgó lapátokból álló levegő blokkoló a hűtőrács előtt? Amíg nem melegedett a hűtővíz üzemi hőmérsékletre, addig zárva tartanának ezek, amikor üzemi hőmérsékleten van, akkor kinyitna.
Ezek mind mind nagyon olcsó és tudtommal jó megoldások lennének, mert nemcsak, hogy kényelmes lenne minden szempontból.
1.Jelentősen lecsökkenne a kopás mértéke a meleg motorolaj miatt (melegen biztosít megfelelő kenést)
2. A fenti ok miatt amint elindulunk vele, egyből nyomhatnánk neki.
3. Nem lennének gondok a hidegindítással
4. Ha minden autó használná legalább az egyik megoldást, vagy többet is egyszerre akkor jelentősen lecsökkenne világszerte a káros anyag kibocsájtás és az üzemanyagfogyasztás.
5. Azonnal fűthetnénk az autóban, nem kellene várni míg az bemelegszik, tehát kényelmi szempontból is csak jó lenne.
Nekem így teljesen érthetetlen.. akkor miért nem használják ezeket??
Nem túl olcsó dolog betenni egy automatikát a hűtőrácsokhoz és egy új termosztát behelyezése, valamint a motortér így is elég sűrű egy mai autónál.
A gyártónak persze az a legolcsóbb ha ezeket nem csinálja meg hanem beleírja a kézikönyvbe hogy hideg motornál ne nyomd neki. Az üzemanyag-fogyasztást mérő ciklust meg meleg motorral csinálják.
Nem túl olcsó dolog betenni egy automatikát a hűtőrácsokhoz és egy új termosztát behelyezése, valamint a motortér így is elég sűrű egy mai autónál.
A gyártónak persze az a legolcsóbb ha ezeket nem csinálja meg hanem beleírja a kézikönyvbe hogy hideg motornál ne nyomd neki. Az üzemanyag-fogyasztást mérő ciklust meg meleg motorral csinálják.
Szerintem nem lenne drága, mert egy egyszerű műanyagról lenne szó, egy érzékelőhöz kapcsolt villanymotorral.. Nekem ez az egész nem tűnik többnek 5 ezer forintnál.
A thermoszos dolog sem lehet olyan nagy ördőngősség, a toyota megcsinálta. ráadásul egy ilyen thermosz nem is lenne olyan helyigényes.
Újabb ékes példája annak, amikor egy félművelt szakártó feltalálja a meleg vizet, a csőbe a lukat, és más hasonló dolgokat.
-A Priusban nincs termosz, semmi nem őrzi meg a hűtőfolyadék hőjét. Elektronikus vezérlésű az egész hűtőrendszer, és a kipufogó leölő hőjét is visszanyerik, ameddig be nem melegszik a motor.
Az IFA legendásan nehezen indult hidegen, ezért kellett fűteni előtte. AKi akarja, ma is megteheti, vannak automatikus elektromos állóhelyzeti fűtések, vannak üzemanyaggal működő álllófűtések, mindkettő létezik előre programozható vagy távvezérelhető változatban is, a Webasto évtizedek óta gyárt ilyeneket. Némelyik dízel egyterűben gyári tartozék a gázolajos segéd-fűtés, ami a vízkört melegíti. Szóval ez is egy "csőbe a lukat" dolog.
Mozgatható takaró a hűtő elé. Tényleg, milyen egyszerű. Használták is sokáig, a 40-es, 50-es évek autóin, vagy kézzel az utastérből, vagy automatikusan mozgott. Aztán azóta feltalálták a termoszifonos (magától kering a melegedő víz) helyett a zárt túlnyomásos hűtőrendszert, termosztáttal, ami a hűtőbe csak akkor engedi keringeni a folyadékot, ha a motor már üzemmeleg. Ha a motor üzemi hőfoka 92°C, akkor 87-88 fokon kezd el nyitni. Kisebb hőmérsékleten tök mindegy, hogy van takarás, nincs takarás, mert a hűtőben nem kering a víz. A takargatós módszerrel a döglődő termosztátot szokták "javítani".
Egy jó gyújtású és keverékképzésű (megfelelő üzemanyagellátó-rendszerű, és jó izzítású, ha dízel) autónál nincs olyan hogy "gond a hidegindítással". Ha az autó jó, akkor az ember beül, bedugja a kulcsot, elfordítja, és pöcc-röff 3-4 főtengelyfordulat után legkésőbb beindul.
Nem csökkenne a károsanyag kibocsátás, csak áshova helyeződne. Az a két-három óra, ameddig az elektromos fűtés megy, megeszik legalább annyi teljesítményt, amennyit a motor enne, ha magától melegedne be 4-5 perc alatt. Az áram nem a konnektorban terem, azért az áramért valahol szenet/gázt égettek, uránt hasítottak.
Összefoglalva: amiket kitaláltál, már rég léteztnek, vagy már rég nem használják.
Mást nem akarsz még feltalálni véletlenül?
Fogyasztói társadalomban?Nincs értelme.
Ennek maximum 30 éve lett volna jelentősége, akkor meg technika nem volt hozzá.Elérhető áron persze.
Az 5. tökéletes válasz, nincs mit hozzátenni!
:D
"Szerintem nem lenne drága, mert egy egyszerű műanyagról lenne szó, egy érzékelőhöz kapcsolt villanymotorral.. Nekem ez az egész nem tűnik többnek 5 ezer forintnál. "
Szerintem inkabb ne szakerts, mert halvany lila f. sincs az egeszrol.
eletedben nem terveztel meg semmit, azt sem tudod hogyan kellene nekiallni, de azert kijelented hogy az nem lehet bonbyolult.
LOL. Birom az ilyen fotelszakertoket.
Ez a fűtött hűtővíz dolog létezik. Az északi országokban teljesen elterjedt dolog, de ezen az éghajlaton nem sok értelme van, ezért nincs.
A másik (hűtőárnyékolás) felesleges, hiszen amíg nem melegszik fel a hűtővíz, addig a radiátort egy szelep zárva tartja és kis körön megy csak a vízáram.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!