Mi értelme volt régen a 4 sebességes autóknak?
Vezettem egy haveromnak a Mercijét ami még a régi kocka merci 4 sebességes váltóval. Ha lelassítasz a kereszteződésnél akkor nem elég a 2-es fokozat, 1-esbe kell tenned hogy tovább menj. 4.be 90-nél meg nagyon pörög és ugyebár nem egy kis városi autóról beszélünk hanem egy nagy Merciről.
A korabeli Golfot megtudták csinálni 5 sebességesre de a Mercit már nem?
Tipikus megtanulod az oktatáson a kereszteződés kettes fokozat hülyeséget, aztán azzal élsz életed végéig. Ha 10 sebesség van, te akkor is kettőbe teszed a gépet, ha 3 van, akkor is. És sík terepen, egy kis benzines autóval, ha jó a kuplungja, 2-ből bármikor elindulok neked, kis gázzal természetesen.
Szóval akkor a te vezetési stílusod meg tudások a megfelelő? mesélj még
Én is elindulok 2-esből de nem olyan gyorsan mint 1-esből.
Meg egyesből elindulok benzines kombi autóval gázadás nélkül, a kuplung felengedésével csak a pirosnál a mögöttem álló nem fogja tolerálni.
Annak idején a 70-es, 80-as években, mikor pl nálunk az 1200-as Ladákat árulták, nem sok autópálya volt még. Országúton ha jól rémlik egy jó ideig nem is 90, hanem csak 80km/h volt a maximális megengedett sebesség. Arra pedig bőven jó volt a 4-es váltó is.
A másik, akkoriban a 30-60 lóerős autók voltak átlagosak, amik nyomatékra se tudtak annyit leadni mint a mai átlagosnak számító 100-120 lóerős, esetleg turbós gépek. Ezért nem sokszor lehetett volna kihasználni az 5-sem. Gondolj bele, pl egy 2T Trabantnál mikor tetted volna 5.-be a mindennapi használat során?
A mai autók nagy része 5 sebességes váltóval rendelkezik. (Kérem, ne jöjjön senki azzal nagy büszkén, hogy az övében 7 meg 8 sebesség van. Igen, tisztában vagyok vele, hogy van ilyen is.) Ha holnaptól az autópályákon mondjuk 200km/h lenne a megengedett maximális sebesség (és lenne hozzá megfelelő infrastruktúra is), akkor nagyon gyorsan elterjednének a 8 sebességes 200-300 lóerős autók is.
"Miért parasztvakítás?
110-nél még az 5. fokozat is kevés néha."
te is olyan "buta" (bocs)ember vagy aki csak a fokozatot nézi meg h hány lóerő....
az áttételre és a nyomatékra nem is gondolsz
probld csak ki a forma 1es játékban is h állítasz a fokozatáttételen....
Igazából a kérdezőtől inkább vennék autót mint a többiektől...
Átlagos benzines autókkal járok mostanság, a mostani opelem százezer felett is 5/40-es olajat kap, és nem fogy belőle még mindig. A magas fordulatszám nem előnyös az élettartam/kopás vonatkozásában. Emiatt is érdemes alacsony fordulatszámon tartani a motort, ehhez a megszokott áttételezésnél szükséges az 5. sebesség. Minden 4 sebességes autóban mindig hiányoltam az 5. sebességet. Nyilván olcsóbb volt a 4 sebességest gyártani. Más áttételezésnél persze lehetséges 3-4 sebességes váltók használata, de az átlag autóban a fentiek igazak
" mostani opelem százezer felett is 5/40-es olajat kap"
Király! Az én Volvóm 300 000 felett is 5W30-at. Akkor most nyertem az autóskártyában? :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!