Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi értelme volt régen a 4...

Mi értelme volt régen a 4 sebességes autóknak?

Figyelt kérdés

Vezettem egy haveromnak a Mercijét ami még a régi kocka merci 4 sebességes váltóval. Ha lelassítasz a kereszteződésnél akkor nem elég a 2-es fokozat, 1-esbe kell tenned hogy tovább menj. 4.be 90-nél meg nagyon pörög és ugyebár nem egy kis városi autóról beszélünk hanem egy nagy Merciről.

A korabeli Golfot megtudták csinálni 5 sebességesre de a Mercit már nem?


2014. aug. 24. 11:26
1 2 3 4
 1/32 anonim ***** válasza:
100%

Fura, mert a régi 1200-es Zsiguliban se kellett kanyarodáskor 1-be kapcsolni, inkább a te vezetéstechnikád küzd kihívásokkal!

:D

Kissé korábban még 3 sebességes váltók voltak, azt se kellett 2. alá kapcsolni menet közben. Lásd a régi Zsuk kisteherautók is el voltak a 3 sebességes váltóval.


Automatából is sokáig csak 3 sebességes váltók voltak...


Na egy szó mint száz: nem csak a motorok de a váltók is fejlődtek az idők során, és nem csak a technológia volt az akadály, de régen a nagyobb löketű nyomatékos motoroknál nem volt fontos a sok fokozat.

Az 5. sebesség is először mint takarék fokozat jelent meg az autókban, 5.-ben már nem igazán lehetett gyorsítani, csak épp alacsonyabb fordulaton tartotta az utazósebességet így spórolva üzemanyagot.

2014. aug. 24. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/32 anonim ***** válasza:
100%

4 sebességes régi Polo-m van. Sose kell 1-esbe visszakapcsolnom, csak ha áll a kocsi. Az enyémben speciel még előnyös is a 4-es váltó. Jobban húz 2-esben és 3-asban. Ez azért fontos, mert amúgy elég nyengusz kocsi, 45LE. Vezettem ugyanilyet 5-ös váltóval, hát, túl sokat kell váltogatni, hogy megtaláld a megfelelő fordulatot és fokozatot. Ilyen kocsikba jobb a kevesebb sebesség szerintem.

Most az, hogy 90-nél jobban pörög, okés, elismerem. De ez max 1-2 deci fogyasztás növekedést eredményez, azt meg el lehet viselni. Így se eszik sokat. :)

2014. aug. 24. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/32 A kérdező kommentje:
Az én vezetési technikámmal nincs gond :D
2014. aug. 24. 11:54
 4/32 anonim ***** válasza:
100%
Tudjuk, senkinek nincs gondja a saját vezetési technikájával :)
2014. aug. 24. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/32 anonim ***** válasza:
100%

én is vezettem régi 4 sebességes mercit, de valahogy csak elindulásnál kellett 1-est kapcsolnom


teljes jó volt az akkor, abba az autóba

2014. aug. 24. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/32 anonim ***** válasza:
100%
Ha az én 4 sebességes automatámnak nincs gondja 0-260km/h-ig, akkor biztos jó a 4 sebesség is valamire :P
2014. aug. 24. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/32 anonim ***** válasza:
100%

Játszani kéne kicsit a pedálokkal, amúgy még kettesből is simán el lehet indulni, csak sokat kell csúsztatni a kuplungot, azt meg annyira nem szereti.


Amúgy minden csak a fokozatok felosztásán múlik, meg a régebbi tempókhoz elég volt 3 vagy 4 sebességes váltó is. Sőt, a legelső Mustangot anno 2 sebességes (!) automatával is szerelték.


Ma pedig pont az ellenkező oldalra estünk át, már 10 sebességes automaták is vannak, kizárólag az irracionális EU-s környezetvédelmi normák miatt. Ezek az okai a kis turbós motorok elterjedésének (meg a start-stop hülyeségnek is), amelyek egy nagyon szűk fordulatszám tartományban valóban rendkívül hatékonyak, de ahhoz, hogy mindig ezen a fordulaton lehessen a gépet tartani, nagyon sok fokozat kell. Ezzel szemben a régebbi (és amúgy egyszerűbb) motorok széles fordulatszám tartományban is tudták nyújtani azt, amit tudnak, ezért nem is kellett annyi fokozat. Meg a manuális váltó szerintem sokkal nagyobb élmény, ki lehet pörgetni, lehet játszani a motorfékkel is meg minden.


Mindegy, én személy szerint az 5 sebességest preferálom, erősebb kocsiknál elfér a 6 is, de vezettem már 4 sebességeset is, azzal sem volt igazából gond szerintem, ahhoz elég volt, amit az tudott.

2014. aug. 24. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/32 anonim ***** válasza:
100%

Igazából 60 lóerőig ma is parasztvakitás illetve megszokás az 5 sebesség, elég lenne egy hosszú 4es is.

A régi Mercikkel inkább az volt a baj, hogy iszonyú gyengék voltak az alapmotorosak, nem is bort volna 5 sebességet.

Lehet inkább azért nem birta a 2est mert túl gyenge, de lehet a kuplung is a végét járja.

2014. aug. 24. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/32 anonim ***** válasza:
100%
mert a gulfi már akkor menőbb volt mint a Mercedes. akkor még se igény, se út nem volt a 140 és sebességre.
2014. aug. 24. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/32 A kérdező kommentje:

Miért parasztvakítás?

110-nél még az 5. fokozat is kevés néha.

2014. aug. 24. 14:24
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!