Mi értelme volt régen a 4 sebességes autóknak?
Vezettem egy haveromnak a Mercijét ami még a régi kocka merci 4 sebességes váltóval. Ha lelassítasz a kereszteződésnél akkor nem elég a 2-es fokozat, 1-esbe kell tenned hogy tovább menj. 4.be 90-nél meg nagyon pörög és ugyebár nem egy kis városi autóról beszélünk hanem egy nagy Merciről.
A korabeli Golfot megtudták csinálni 5 sebességesre de a Mercit már nem?
Fura, mert a régi 1200-es Zsiguliban se kellett kanyarodáskor 1-be kapcsolni, inkább a te vezetéstechnikád küzd kihívásokkal!
:D
Kissé korábban még 3 sebességes váltók voltak, azt se kellett 2. alá kapcsolni menet közben. Lásd a régi Zsuk kisteherautók is el voltak a 3 sebességes váltóval.
Automatából is sokáig csak 3 sebességes váltók voltak...
Na egy szó mint száz: nem csak a motorok de a váltók is fejlődtek az idők során, és nem csak a technológia volt az akadály, de régen a nagyobb löketű nyomatékos motoroknál nem volt fontos a sok fokozat.
Az 5. sebesség is először mint takarék fokozat jelent meg az autókban, 5.-ben már nem igazán lehetett gyorsítani, csak épp alacsonyabb fordulaton tartotta az utazósebességet így spórolva üzemanyagot.
4 sebességes régi Polo-m van. Sose kell 1-esbe visszakapcsolnom, csak ha áll a kocsi. Az enyémben speciel még előnyös is a 4-es váltó. Jobban húz 2-esben és 3-asban. Ez azért fontos, mert amúgy elég nyengusz kocsi, 45LE. Vezettem ugyanilyet 5-ös váltóval, hát, túl sokat kell váltogatni, hogy megtaláld a megfelelő fordulatot és fokozatot. Ilyen kocsikba jobb a kevesebb sebesség szerintem.
Most az, hogy 90-nél jobban pörög, okés, elismerem. De ez max 1-2 deci fogyasztás növekedést eredményez, azt meg el lehet viselni. Így se eszik sokat. :)
én is vezettem régi 4 sebességes mercit, de valahogy csak elindulásnál kellett 1-est kapcsolnom
teljes jó volt az akkor, abba az autóba
Játszani kéne kicsit a pedálokkal, amúgy még kettesből is simán el lehet indulni, csak sokat kell csúsztatni a kuplungot, azt meg annyira nem szereti.
Amúgy minden csak a fokozatok felosztásán múlik, meg a régebbi tempókhoz elég volt 3 vagy 4 sebességes váltó is. Sőt, a legelső Mustangot anno 2 sebességes (!) automatával is szerelték.
Ma pedig pont az ellenkező oldalra estünk át, már 10 sebességes automaták is vannak, kizárólag az irracionális EU-s környezetvédelmi normák miatt. Ezek az okai a kis turbós motorok elterjedésének (meg a start-stop hülyeségnek is), amelyek egy nagyon szűk fordulatszám tartományban valóban rendkívül hatékonyak, de ahhoz, hogy mindig ezen a fordulaton lehessen a gépet tartani, nagyon sok fokozat kell. Ezzel szemben a régebbi (és amúgy egyszerűbb) motorok széles fordulatszám tartományban is tudták nyújtani azt, amit tudnak, ezért nem is kellett annyi fokozat. Meg a manuális váltó szerintem sokkal nagyobb élmény, ki lehet pörgetni, lehet játszani a motorfékkel is meg minden.
Mindegy, én személy szerint az 5 sebességest preferálom, erősebb kocsiknál elfér a 6 is, de vezettem már 4 sebességeset is, azzal sem volt igazából gond szerintem, ahhoz elég volt, amit az tudott.
Igazából 60 lóerőig ma is parasztvakitás illetve megszokás az 5 sebesség, elég lenne egy hosszú 4es is.
A régi Mercikkel inkább az volt a baj, hogy iszonyú gyengék voltak az alapmotorosak, nem is bort volna 5 sebességet.
Lehet inkább azért nem birta a 2est mert túl gyenge, de lehet a kuplung is a végét járja.
Miért parasztvakítás?
110-nél még az 5. fokozat is kevés néha.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!