Ha Ti most vennétek autót, akkor dieselt vagy benzinest vennétek?
Hűűű! Ezt nem gondoltam volna hogy ennyire megoszlanak majd a vélemények. Magam is autót szeretnék venni és vacilálok a benzines és a dízel között. Ezért tettem fel a kérdést. Dízel az alacsony fenntarthatósága miatt tetszik, viszont nagyon sportosan vezetek, és én is úgy tudom hogy dízelt nem lehet pörgetni, kímélni kell. Jelenleg egy 1.4-es 8 szelepes benzinest vezetek és simán megeszi a 8-9-et városban, ehhez természetesen hozzá járul a vezetési stílusom is.
Még mielőtt félre értés esik! Nem vezetek gyorsan, én nem fogok a rendőröknek fizetni, de szeretem tovább húzatni, így nem tunyul el az autó, a legkisebb gázra is ugrik :)
Használtan nem vennék dízelt, mert lutri. A mai dízelek nagyon kényesek a karbantartásra és az üzemanyag minőségére.
Újonnan már lehet, hogy bevállalnám, de csakis valami prémium kategóriásat, 4-nél több hengerrel. A 4 hengeres dízel hangjától rosszul vagyok.
Kedves 4-es! A jelenlegi benzines, 6 hengeres autóm 12-14 litert fogyaszt. De képzeld, nem érdekel. Ki tudom fizetni és a teljesítményének meg a hangjának a közelébe sem ér egy 5 liter fogyasztású minidízel.
Egy lényeges alternatíva ki lett hagyva a benzines + gáz. Így lehet egy erős, tartós ,kényes megoldásoktól mentes benzines autód, ami annyit eszik mint egy átlag dízel . 250 ft a gáz literje, a gázolaj meg 410 körül van. Ha ez nem lényeges különbség akkor nem tudom mi számít . És bármikor átkapcsolható csak benzinre ,ha ahhoz van kedvünk.
Mendemondákra ,(kopik a motor tőle)ijesztgetésekre (jaj robban)adnak idehaza azért nem terjed el, de nem is baj, mert akkor egekig emelné a gázárat az éppen regnáló kormány.
14-es ott a pont
Épp ma tankoltam 400km-re 7000Ft-ot LPG Astra 1,4
14-15!
Csak azt felejtitek el hogy gázból többet eszik,és elég sok helyet foglal a tartály + nagy hidegben nem mindig indul gázzal.
Pótkeréktartállyal nem foglal semmi extra helyet, ugyanúgy lehajtott hátsó üléssel tudok szállítani mosógépet ,ha úgy akarom. Télen nyáron gázzal indítok, túlfogyasztás 1 liter, de mivel akkora különbség van a két üzemanyag ára közt így is bőven olcsó.
Vicces ,hogy lepontoztok egy normális válaszért, na mindegy. Ha van egy 5 ft-os benzindrágítás ,vagy a "tescokút" olcsóbb két fillérrel akkor sorokban állnak a kocsik a kúton mert egy tankoláson nyerhetnek akár 300 ft-ot is, de ha egy tankoláson nyernének gázzal 5000ft-ot az nem éri meg nekik... furcsa gondolkodás, de mint írtam nem baj ,addig jó nekünk amíg nem terjed el nagyon,mert az etanol sorsára juttatják.
A beszerelés meg olyan mint a tuningolás, nagyon jól meg lehet csinálni ,örömét leli benne a tulaj,ha hozzáértő csinálja, de ha gányoló sufnis csinálja akkor lehet vele szívni.
"Tudod néha gondolkodni sem árt! Habár erre sokan csak utólag jönnek rá!"
Na éppen ezért nem veszek dízelt :D
Nem utálom a Dieselt, DE:
-hidegben kérdés ,hogy elindul -e
-mivel általában az autók amik dieselek nagyobb köbcentisek ( ÁLTALÁBAN !!! ) így a KGFB is marha drága lenne a köbcenti miatt.. én friss jogsisként, A0 ban 21 évesen, legolcsóbban 20/negyedévre kötöttem 1,3 benzinesre, ami csak 50Kw os. Most képzeld el , egy nehéz diesel autóval nagyköbcentire, fizessek 3 havonta 10 el többet ?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!