Milyen kocsit vennétek? Ami kb 5-8 éves, városban használnátok napi szinten 20-30 km, éves szinten 10 E km.
Ennyiből annyit lehet mondani hogy benzinest.
Ha keretet is megadsz, konkrét választ is kapsz.
# 2
Már megint jöttök a baromsággal hogy városra meg évi 10 000 km-re csak a benzines lehet jó. Nekem és sokaknak eszébe se jutna benzinest venni ilyen feltételekkel. Egy kicsi diesel pont a legjobb választás erre. Pl 1.3-as, 1.5-ös, 1.7-es diesel opel. Literekkel kevesebbet fogy enni városban mint a benzines, megbízhatóak, és senki ne jöjjön azzal hogy a benzines nem fog tönkremenni.
Azért nm írtam összeget mert az volt a kérdés mit vennétek:D
Bár nekem max 1,8 millióm lenne egy autora jelenleg..
OPel astra H , Golf V, és ford focust nézegettem..
Kevés km-nél kevesebbet lehet spórolni az üzemanyagon mint amennyivel több a szerviz
Kevés kilométernél kevesebb a szervizköltség is. Vannak dolgok a diesel autóban amiknek élettartama van kilométerben megadva. Ha keveset mész vele akkor kisebb az esélye ezek elromlásának is. Az is egy téveszme hogy a diesel sokkal szervizigényesebb lenne. A legtöbb diesel a kötelezők mellett simán elmegy 2-300 000 kilométert is. És akkor amennyivel kevesebbet fogyasztott az ott marad szépen a zsebedben. Az meg hogy lassabban melegszik arról meg azt mondom hogy a minap néztem meg kíváncsiságból (egy itteni kérdés miatt) hogy mennyi is az annyi. 1.7 isuzum van (diesel), -6 fok volt az egyik reggel, és pontosan 4.5 kilométer alatt máris üzemmeleg volt a motor. És a -6 fokkal olyan hőmérsékletet mondtam ami az utóbbi évtizedben Magyarországon már átlag alattinak mondható téli időszakot tekintve. Mivel ennél azért az év 320 napjában jóval melegebb szokott lenni így azt kell mondanom hogy a "lassabb" melegedés nem akkora hátrány. Bár a 4.5 kilométert önmagában sem gondolom soknak arra hogy a motor üzemmeleg legyen. Persze a 4.5 kilométer alatt nem fűtök hacsak nincs bent a gyerek is a kocsiban, de ha rátekerném a fűtést akkor már 2 kilométer alatt meleget fújna, ezzel egyidejűleg lelassulna a motor további melegedése. Még annyit ehhez a témához hogy nagyon sok újszerű dieselben van fűtésgyorsító is, így ez a "bődületesen hosszú" melegedési idő tovább csökkenthető.
A motor kopásához annyit fűznék hozzá hogy a legnagyobb mértékű kopás az indításkor keletkezik mikor pár másodpercig még nincsen megfelelő kenés. Ez a jelenség a dieselt és a benzinest egyaránt sújtja.
Rövid távra van egy másik előnye is a dieselnek a benzinessel szemben. A diesel hideg motoros üzemanyag dúsítása elenyésző a benzines dúsításához képest. Leegyszerűsítve a benzines többletfogyasztása a dieselhez képest rövid távon hatványozva fog jelentkezni.
Fenntarthatóság szempontjából egykét extrém esetet kivéve csakis a diesel lehet a nyerő. Mégha lenne is egy költségesebb szerviz számla azt a csekélyebb fogyasztás kompenzálja. Ha viszont a benzines pusztul el (ott se minden szerviz fér bele a 100 000-es költségbe) akkor a többletfogyasztás mellé kaphat az ember még egy tisztességes szerelési költséget is, és akkor aztán lehet kaparni a fejünket.
Hagyjátok már, hogy a dízel szervizigényesebb... Mióta a fejemet tudom, csak dieselünk volt és nem mindig 100-200 km-eket ment, sőt... ritkán és semmi bajuk nem volt sose. A lényeg, hogy 1500-1700 körüli fordultaon kell járatni, hogy ne kormozódjon el, illetve ott a legjobb a fogyasztás. Na és sokkal jobb a fogyasztás, esetleg futózni is lehet vele, ha úgy adja a sors...
Én nem fogok benzines autót venni, jó a dízel
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!