Bmw böl benzinest vagy dieselt érdemes venni hibalehetöségek fentartás stb? pl bmw e46 318i vagy 318d vagy 320 asból fogyasztásuk menyi stb?
Szerintem folyamatos karbantartás mellett mindkét fajta teljesen jó kocsi! Nekem Fordom van, de azoknak az ismerőseimnek akiknek BMW ők nem panaszkodnak, viszik még megelőzésképpen szerelőhöz, és cseréltetik a cserés dolgokat, és nem úgy vannak vele, hogy bírja még!
A dízel talán kevesebbet fogyaszt, de sokat jelent a vezetési stílus is.
lepontozták elsőt, pedig igazat szól. benzines kevésbé nyűgösebb, diesel nyomatékosabb, kevesebbet eszik, de E46osoknak már szokott nyűgje lenni, tudom magam is. pikpakk elmegy egy 20d-re is 150-200 ezer, ha porlasztó meg légtömegmérő már rakoncátlankodik, és szokott 250-300 ezernél már 10 évesen. persze valós, nem amennyit az óra mutat...
318i 8,5 liter éves szinten. nyáron kevesebb, télen több. 18-20d 6ot épp eléri.
Ha anyagiak fontosak, akkor E36-ot vennék. Meg egyébként is. Az E46-ból ami tényleg jó az elég drága. E36-ból már 1 millióért is lehet kapni makulátlan patika állapotot, és a motorjai is a legtartósabbak:
Egy E36 320i-vel (ami még nem vanos-os), vagy egy 25td-vel körbeautózhatod a világot hiba nélkül.
Örök dilemma a benzin, vagy dízel kérdés. De a válaszok BMW esetében is azok, mint a többi autónál. Releváns tapasztalataim vannak mindkettőről. Alapjába véve mindegyik megbízható motor, előélettől függően persze. Ha benzinest veszel, 6 hengerest vegyél! Erős, szívó motor, hamar bemelegszik, gyönyörű hangja van és nagyon bírja ha forgatják. Jó minőségű olaj időben kicserélve, nem lehet gondja! Úgy tudom a 3000-es az év motorja is volt, a 2.5-ös, valamint a 2.2-es is ugyan az a kaptafa. Szerintem mindegy, hogy vanos-os motor vagy sem.
A dízelekről pedig csak a szokásos. Én szintén a hathengerest választanám (bár ez e46 esetében 3000cm3, ami már költségesebb fent tartás szempontjából), szép hangja van, és brutális ereje. 4 hengeres társai, pedig egyszerű dízelek, jó fogyasztás, viszonylag erős motor, de sajnos még BMW-nél sem sikerül kiküszöbölni a szokásos problémákat: Turbo, kettős tömegű lendkerék, porlasztó, stb stb. Ezek rendkívül költséges dolgok.
Viszont szerencsédre alkatrész hegyek várnak rád, 200.000 Ft-ból komplett motort kapsz, legyen szó akármelyik változatról.
De ha a költséghatékonyság lebeg a szemed előtt, ne BMW-t vegyél!
# 3/
Légtömegmérő a benzines autóban is van.
Amúgy a hibalhetőségek mindig a korábbi tulajdonosok karbantartásából adódnak. Hogy, hogy nem, nekünk minden autónk megfutja a 300,000 km-t komolyabb hiba nélkül. Mert :
- Hidegen nem padlózzuk ész nélkül
- A forró motort nem állítjuk le, hanem előbb visszahűtjük
- Normálisan betartjuk a szervízperiódusokat és a cserés alkatrészeket, nem a "jó ez a szűrő még a köv. olajcseréig tesa'" stílusban tartjuk karba a kocsit.
Van, dízelünk is, van benzinesünk is, sőt, volt gázosunk is. Használt autónál csakis az előélet a lényeg és az állapot. Ugyan úgy ki tudsz fogni egy fémhulladék sor6-os benzines bimmert, mint egy tök jó dízelt. És természetesen fordítva is igaz.
Egyeket sem!
Mivel már rögtön ezzel kezdted a kérdésedben ,hogy a fogyasztásuk mennyi,gondolom nem sok lóvéd van és nem új BMW akarsz venni!Viszont a karbantartást még meg sem említetted ,de egy BMW-nél rendesen meg fizetned majd a a borsos alkatrész árakat és szervízdíjakat!Számíts rá,hogy úgy is lesz valami nyűgje,mert ezeket az autókat az előző tulajaik nem azért vették hogy csak álljon a garázsba ,hanem azért hogy hajtsák még ha csak szórakozásból is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!