Hogy érdemes benzines autó tuningolását elkezdeni?
Először is, drága mulatság. Vezérműtengely, motorvezérlő, injektorok, kipufogó.
Turbósítani is lehet, szívómotort nem illik 0,4 bar töltőnyomásnál jobban megfújni, és természetesen az üzemanyagrendszert hozzá kell állítani a megnövekedett levegőmennyiséghez.
Egyszerűbb, ha beleteszel egy nagyobb, de típusazonos motort.
Drága, de donorból izmosabb mocit tennék be.
Mondjuk a levegöt is kintröl szivatnám.
"Mondjuk a levegöt is kintröl szivatnám."
Kintről honnan? Olyan autó nem nagyon van, ami a benzin/gázolaj elégetéséhez nem kintről, a környezetből venné fel a levegőt...
Ha volt belőle erősebb motor ami megfelelne, akkor nem kell drágán cserélgetni ezt-azt a gyári motorban, hanem - ha le lehet papírozni, erről előtte kell meggyőződni a megfelelő helyeken, pl. NKH - belehajítani egy erősebb gyári motort mindenestől.
Ott érdemes kezdeni, hogy eleve olyan erős autót kell venni, ami megfelel.
Motorcserét már nagyon nehéz lepapírozni, a motorátalakítást (motor tuningot) is. Lehet más motort, vagy lepapírozatlan tuningot alkalmazni, csak az első műszakin lekapcsolnak vele. Maga az átalakítás is sok munka és sok szívás, sok pénz. Sokkal egyszerűbb venni olyan autót, ami már elég erős. Ha kapnék egyet, ami nem felel meg, azt eladnám és vennék helyette egy olyat, ami jó.
Na igen. Úgy a legérdemesebb elkezdeni, hogy erős autót veszel.
Annak semmi értelme, hogy kispénzű ember megtud venni egy kávédarálót, aztán a havi 100 ezres fizetéséből gyűjt tunningra és költ is rá szorgosan full-full értelmetlenül, ugyanis vagy nagyon kicsivel lesz csak jobb, vagy ha jó lesz, akkor meg annyira sokba fog kerülni, hogy az árán bőven vehetnél egy sokkal jobb autót.
Gondolom öröklöd azt az autót, vagy ilyesmi.. Hát akkor add el szépen, olyannak akinek így is jó, te pedig vegyél erősebb autót.
Bár, hogy őszinte legyek, ha te azt az autót ismered, tudod róla, hogy megbízható, nem kell rá csomót költeni, mint valami használtan vett zsákbamacska fosra, akkor inkább megtartanám, viszont akkor meg azért nem tuningolnám, mivel van egy megbízható, jó autód, amire nem kell csomót költeni.
Költsd inkább üzemanyagra azt a pénzt, meg ruhára, nyaralásra, stb.
Oké, hogy ez Audi, de pont olyan gáz, mint mikor a sok vacak kis suzukit elkezdik tuningolni..
Úgy kell kezdeni, hogy egy alap 1.6 A3 helyett veszel mondjuk egy 1.8T-t vagy ha újabb akkor 2.0TFSI-t. Esetleg S3-at.
Turbósítani bármit lehetséges, de egy normális átépítés vételár + 1 millió és ez a nagyon minimum.
1gen S3-at meg már találsz a használtautón 2 millió alatt.
"Mondjuk a levegöt is kintröl szivatnám."
Az enyém gyárilag a motorháztetö alatt szipogtatja. Ugyanennek az autónak a gyári sport verziója a lökös alatt szippantja a levegöt.
A motor egy picit sem melegít rajta és a levegö is dúsabban jön.
Rosszul tippelt az aki tizenévesnek saccolta :)
2007-es modell autóbeszámításból. Csak így tudtam eladni jól a Passat CC-met, mert nem akartam egy 32.000-km-es makulátlan autót bagóért odaadni. Köszönöm az építő-jellegű kommenteket.
Majd akkor legközelebb több konkrétumot írsz a kérdésbe :P
És ha már 2007-es akkor milyen az az alap motor? 1.2,1.4 TFSI vagy 1.6 szívó?
Azért gondolatolvasók még mindig nem vagyunk :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!