Tényleg sokat fogok esni eleinte a motorral? Mert én új járművel kezdenék.
Tökéletes arra a simson is! Legalább legyen fogalmad, hogy kb milyen egy motor az úton. A KTM úgyis más lesz, stabilabb, erősebb. Simsonon megtanulod tisztelni a sebességet legalább. Hiszen ha egyzer felmászik 70-re, akkor nagyon fogsz örülni.
Én anno felültem egy simsonra, kerültem kettőt a városban, aztán vittem is budapestre, ott jött meg a közúti rutin. Ezen kívül quadokkal mentem, kizárólag terepen. Még sehol nem estem, de nekem valószínűleg hozzátartozik az, hogy bicajon úgy mentem, mint a hülyegyerek, és nagy balesetekben volt részem, így mire motorra ültem, már "benőtt a fejem lágya".
Tiszteld a sebességet, a motort, és ne menj bele semmi olyan helyzetbe, amiben nem vagy 100%-ig biztos (gondolok itt előzésre pl). A határokat majd közúton kívül feszegesd.
Tehát hogy válaszoljak is a kérdéseidre: nem, nem feltétlenül fogsz esni, és igen, jó a simson is, csak gyakorolj valamin.
Nem érdemes ilyen szakadt tanulómotort venni. Maradj csak a KTM-nél, de vegyél rá bukógombát. Az megvédi a legtöbb sérüléstől, ha meg már az sem elég, akkor a motorod állapota lesz a legkisebb bajod...
Vizsga után mindenképpen menjél el vezetéstechnikai tréningre. Ott megkapod a szükséges alapokat.
Én tavaly nyár elején raktam le A2-t (akkor még AK), azóta egyszer sem buktam. Azaz egyszer eldőlt a motor az udvarban amikor belementem az esővíz elvezetőbe hosszirányban.
"a 125ccm motorral amúgy sem tudok nagyon begyorsulni"
Ahhoz éppen eléggé, hogy simán meghalj rajta, ha úgy jön össze. De arra meg egy Swalbi is bőven elég, hogy meghalj rajta, ha nem tudsz motorozni.
Az ABS sem isten, ezt sose felejtsd el. Ugyanúgy meg lehet halni egy ABS-es motorral is, mint egy sima mezei motorral. Semmivel sem könnyebb, sem nehezebb, ha nem tudsz motorozni.
Aranyszabály, hogy minden a toronyban dől el. Tehát ha tudsz motorozni, akkor bármilyen motorral megbirkózol, ha meg nem tudsz motorozni, akkor egy kivénhedt Babettával is össze fogod törni magad. Az 1000 km-t azért mondják, mert az első párszáz kilométerig az ember tart a motortól, aztán ahogy kezd belejönni, úgy csökken a veszélyérzete, és úgy nő a biztonságérzete. Csak a probléma az, hogy utóbbi kettő változása általában nem áll összhangban a motorozás kitanulásának sebességével, és nagyjából 500km a határ, ami után lényegesen magabiztosabbnak érzi az ember magát, mint amennyire valójában tud motorozni. Így a (z első komolyabb) balesetek többsége 500 és 1K km között szok bekövetkezni.
Nagyapámnak volt mondása: az első 10K kilométer arra való, hogy megismerd a motorozás csínjait-bínjait. A következő 990.000 km pedig arra, hogy be is gyakorold ezeket.
Nagy igazság van benne.
"kb 1.200.000"
Ne haragudj hogy ezt írom de én ennyi pénzért tuti nem egy 125ccm-es mocit vennék hanem egy 600-ast de ezt te tudod a duke jó kis moci de én ennyit nem adnák ki érte.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!