Viszonylag kis köbcenti (1,6-1,7) esetén érdemes dízelt venni?
Mindvégig egyetértően "bólogattam" akárhányszor szóbakerült, hogy tehervontatásra a dízel való. Ez teljesen egyértelmű...de azért függ attól, hogy mégis mekkora az a teher.
Például, egy 3.0 tb biztosan nyomatékosabb az 1.9-es turbódízelnél, így amit az utóbbival vontatnál, nyugodtan vontathatnád a benzinessel is.
Egy 3.0 tb és egy 3.0 td közül jellegéből adódóan még mindig a dízel lesz nyomatékosabb, viszont teljesítményben meg tippre a tb legalább 100-120 lóerővel több lesz (és ég és föld a hangja, nem kerreg alapjáraton, nem kormol, nem büdös, ja és el lehet forgatni 7500ig, de ezeket mostmár zárójelbe teszem, így jó lesz? :D)
Ugyanez a szívóknál is. Ha már egy sima, kétliteres szívó benzint veszünk alapul, azt egy sima, kétliteres szívódízellel vegyük egy kalap alá. Továbbra is a dízel lesz nyomatékosabb, de már közel sem fog olyan hűde jól menni turbó nélkül. Fogyasztása viszont elképesztően jó tud lenni a szívódízelnek, az tény, továbbá ha jó a konstrukció a világból is kimegy probléma nélkül (régi mercedes szívódízel 1+ millió km-es futásteljesítménnyel)...ezért mondom, hogy mindennek megvan a helye és mindent a saját helyén/szerepében kell megítélni, a tények viszont akkor is makacs tények maradnak :)
Ja nézegetem aneten köznapi nyelven tényleg szívó benzinesnek nevezik a sima injektor nélküle beömlő torkos üzemenyag ellátású benzines motorokat.csak sokat voltam szerelő melet is és ő sose használta azta szót hogy szívó benzines mindig beömlő torkosnak hívta de lényegében ugyan az csak más szóval bocsi én nem ísmertem azt a szívó benzines fogalmat mi másnak hívjük vagyis beömlő üzameanyag ellátással működő benzin üzemű motornak köznapi nyelven szívó benzines motor most már ezt is tudom.Mind végig egyről beszéltünk XD nem baj nálunk eset az eső egésznap szinte így legalább el elenkeztem veled pedig mindvégig egyről beszéltünk.
Én ha még nyernék alottón akkor is beérném egy 3.0 dízeles toyota landcrouser terepjáróval és persze szigorúan manuális 6 fokozatú váltóval
Viszont ezekkel már szerintem egész tűrhetően lehet vontatni is :D
Mondjuk Maseratival maximum hajót szokás vontatni a tengerpartra, olyanom meg végképp nem lesz hozzá :)
"...és letekert ablakkal? Vagy ti mind tökig felhúzott ablakkal közlekedtek folyamat?"
Igen, képzeld el, hogy már pár évtizede nem ritkaság az autókba szerelt klíma. És olyan mazochista sem vagyok, hogy télen lehúzott ablakkal közlekedjek.
Valamint mint már írtam, napi 200 km-t teszek meg autópályán. Próbáld ki, hogy 130-nál lehúzod az ablakokat, biztos nagy élmény lesz!
Gondolom buszra se szálltál még soha életedben. Hiszen belehalnál abban a förtelmes hangba, ha 5 másodpercnél tovább kell hallgatnod...
Hajtogasd csak a saját igazadat, hiszen ész érvekkel úgysem lehet meggyőzni. Tipikusan a savanyú a szőlő esete a tiéd. Igaza van annak, aki ezt írta.
Majd egyszer talán beülhetsz valakinek egy mai dízelébe és rájössz, hogy mekkora marhaságokat hordtál itt össze.
Addig is nyugodtan szajkózd és hadakozz mindenkivel, hogy a te "20 éves Ladád" a világ legjobb autója, egyik se érhet a nyomába! Mit ide a több évtizedes autóipari fejlesztések. Hiszen a klíma is csak egy felesleges vacak, ami csak az autó szervizköltségeit és fogyasztását növeli. Évente tisztíttatni, időnként feltöltetni, minek?! Te kibírod 40 fokban is hogy letekert ablakokkal izzadsz a műbőr kárpiton. De a tudat az milyen jó, hogy ezzel mennyit spóroltál!
Úgyhogy hajrá!
@46 autópályán nyilván nem fogod letekerni az ablakot, ez érthető. Télen sem, de nálunk mostmár olyan éghajlat van, h igazán hideg max 1-2 hónapig van, az év többi részében ha nincs csapadék és nem 130-al megyek én le szoktam engedni az ablakot. Lehet pont azért, mert én nem irtózok a kocsim hangjától, hanem szeretem?
Buszon, egyáltalán tömegközlekedési eszközön hosszú évek óta nem ültem már...de ha muszájból mégis fel kéne szállni, nyilván nem a busz hangja lenne a legnagyobb gondom, sokkal inkább a tömeg, a köhögő, röfögő meg nyomorgó tömeg.
A következőt meg úgy írod, mintha téged aztán meg lehetne győzni bármilyen észérvvel. Savanyú a szőlő? Pont nekem? Ennek szerintem fuss neki még egyszer. Azt sem tudom honnan veszed, hogy ladám lenne, mert nincs. Nagyszüleimnek volt, meg trabantjuk is, de az elég régen volt már :)
Több évtizedes autóipari fejlesztésekről beszélsz, de úgy teszel mintha ez alatt a pár évtized alatt csak a dízelmotorokat és a klímát fejlesztették volna. A benzines autókat meg nálad még ma is a lada képviseli, így hát természetes, hogy aki nem vesz részt veled a dízel-imádatban, az csak egy ladás suttyó lehet. Akinek nem kényszer az 5 literes fogyi, meg az autó nem csak arra kell, hogy A-ból B-be a legrövidebb úton elvigyen, az már csak egy szakadt szovjet autóval mászkálhat, ez magától értetődő.
Egyébként van klímám is, köszönöm kérdésed, de amíg nem tetőzik a nyár és nincs 45 fok, csak 25, addig inkább leengedem az ablakot, hogy élvezzem a benzinmotor áriáját, ha már lehet. Elvégre, ahogy valaki kedves szavakkal már megállapította, ezért fizetek többet a kúton.
Szép napot!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!