Viszonylag kis köbcenti (1,6-1,7) esetén érdemes dízelt venni?
Egyáltalán nem mindegy. Égető különbségek jelentkeznek:
- hangban
- a használható fordulatszám tartományban
- komfortban (alapjárati kerregés megvan?)
- fogyasztásban
- karakterisztikában (ha a benzines szívó, dízelből ilyet már csak elvétve találni)
- felhasználásban (városi üzemre benzinest, évi 200.000 km autópályára dízelt, vagy benzinest vastag pénztárcával)
Számomra az első három szempontnál a dízel elvérzik, és ez bőven elég ahhoz, hogy messziről elkerüljem. Tehervontatásra meg egyértelműen a dízel való, csak ezt nem tudom minek hajtogatod még mindig, mikor már kezdettől fogva ugyanezt mondom én is.
jaj istenem a hang minek kit érdekel hogy búg egy kipufogó én kinem álhatom mikor búg egy benzines kipufogója mert asport szarokat alá rakják én azért is büntetenék a beregésről meg anyit hogy már úgy levannak szigetelve az utasfűlkék hogy nem is halasz be semmit
Amúgy meg szívó benzinest nem látam és nem is volt sose mert szívó adízel volt a benzinesek beömlő torokkal rendelkeznek mint pl a régi ladáknál.Te szerintem aturbóval kevered ezt az egész dolgot mert már egyre több benzinesre raknak turbót is nem csak adízelek kiváltsága mamár de a benzinesek injektorosok vagy beömlő torokos régi változat ami piszkosúl nyerte abenzint de nem szívó szívó a régi adagolós dízelek voltak azokat nevezték stívó dízelnek de szívó benzines nincs és nem is volt sose :)
Az meg más kérdés, hogy mostmár teljesen egyértelmű, hogy az életben nem ültél még rendes benzines autóban...a sportkipuffos suzuki nem számít, és nem is csodálom, ha az nem jött be.
Így viszont kár olyasmiről okoskodnod, amiről azt sem tudod, hogy mi fán terem.
Engem sem zavar a dízel hangja. Az utastérből hallgatva még alapjáraton is alig lehet észrevenni a "kerregést". Azért ma már elég jó a hangszigetelés + van kettős tömegű is. 2000-es fordulatszám körül pedig teljesen kisimul a hangja.
Nekem kifejezetten tetszik, hogy már 1500-as fordulatszám körül úgy húz a motor mint egy benzines 3000 fölött. Az sem kifejezett hátrány, hogy autópályán egy hosszabb úton nem süketülök meg a a benzines 4000 körüli üvöltő motorzajától, mivel a dízel már 2500 körül 130-on van.
Amit még nem próbáltam az a turbós benzines autó. Az nem lehet rossz. Valamelyest egyesíti a két technika előnyeit.
Semmi gond a dieselel. Az hogy traktorba való lenne az egy régi majom kijelentése lehet, és ezt egy-két hülye átvette, és ezzel próbál érvényt szerezni a benzines szimpátiájának. De ez nem állja meg a helyét. A dieselek egyszerűen durvább hangja van, de ez egy bizonyos fordulatszám felett elsímul, ráadásul a hangnak van egy olyan tulajdonsága hogy le lehet "szigetelni" .Fogyasztásban ott alázza a benzinest ahol csak tudja, ráadásul simán van olyan megbízható mint a benzines, hiába bonyolultabb szerkezet. És a mai benzinesek már ugyanúgy turbósak mint a dieselek, ami kb ugyanannyi hibalehetőséget jelent mindkét típusnál. Lehet hogy a dieselnél ott va hibalehetőségnek az adagoló, viszont a gyujtásrendszere a benzineshez képest olyan egyszerű mint a faék.
Én személy szerint dieselt vettem, nem bántam meg, évente százezreket spórolok üzemanyagon, és jelenleg úgy gondolom hogy az életben nem is vennék benzinest.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!