Viszonylag kis köbcenti (1,6-1,7) esetén érdemes dízelt venni?
"Engem sem zavar a dízel hangja. Az utastérből hallgatva még alapjáraton is alig lehet észrevenni a "kerregést"."
...és letekert ablakkal? Vagy ti mind tökig felhúzott ablakkal közlekedtek folyamat?
"Azért ma már elég jó a hangszigetelés + van kettős tömegű is. 2000-es fordulatszám körül pedig teljesen kisimul a hangja."
Kisimulni kisimul, de attól még ótvar gusztustalan hörgése van, sehol nincs egy benzines áriájához képest - bár tegyük hozzá azért, hogy ahhoz olyan benyás is kell. Nem 1.2-1.4, meg 3 henger. Akinek meg bejön a dízel hangja, azzal nem lehet mit kezdeni. Ízlések és ficamok :)
"Nekem kifejezetten tetszik, hogy már 1500-as fordulatszám körül úgy húz a motor mint egy benzines 3000 fölött."
Az utolsó mondatoddal meg is válaszoltad magadnak ezt a kérdést. Még egyszer mondom: szívó benzint szívódízellel, tádét meg tibivel hasonlítunk :)
"Az sem kifejezett hátrány, hogy autópályán egy hosszabb úton nem süketülök meg a a benzines 4000 körüli üvöltő motorzajától, mivel a dízel már 2500 körül 130-on van."
Ennek megint csak semmi köze ahhoz, hogy benzines vagy dízel. Motor teljesítményétől és a váltóáttételezéstől, ill. a gangok számától függ sokkal inkább. Egy mai benzines 6. sebességben ugyanúgy 2500-at forog legális autópálya tempónál, mint egy dízel. Más kérdés, h amit te zajnak nevezel, én azért élek-halok, de azt mondjuk nem autópályán szoktam hallgatni ahol szélzaj is van hozzá rendesen, illetve egy hosszabb úton tényleg fárasztó tud lenni, szóval az észrevételed igazából jogos.
"Amit még nem próbáltam az a turbós benzines autó. Az nem lehet rossz. Valamelyest egyesíti a két technika előnyeit."
Tulajdonképpen nemhogy nem rossz, hanem a lehető legjobb, ami csak létezik. Bár mondják, hogy egy jó szívóbenzinesnek nincsen párja, és valahol ez igaz is, de ilyenkor jellemzően nagyobb köbcentis motorokra céloznak, amik feltöltés nélkül is izgalmasak tudnak lenni. BMW régi sorhatosai, az olaszok aresei V6-os blokkja, meg az összes szívóbenzines szupersportkocsi erőforrása, de nyilván ez már egy másik kategória és ezeknél már nem okoz gondot a nyomaték hiány, stb.
Manapság az átlag autókhoz 1.2-1.4-1.6 kis blokkokat turbósítanak leginkább. Az igazi egy jó-kis 2-3 literes v6 tb, az sem árt ha mindjárt két csiga is van rajta :) Na, az már igencsak autó, ill. motor :)
20:31
Lehet hogy a dieselnek a fogyasztáson kívül nem sok előnye van a benzinesehez képest, de te meg a benzines mellett már a sokadik válaszodban csak a hangja miatt vered a nyálad. Kinek a pap, kinek a papné. te csengeted a többletpénzt a kúton a hangja miatt, én kevesebbet fizetek a tankolásnál (1350 kg, 6.5 l/100 km városban!), és a fennmaradó zsetont meg másra fordítom. Engem nem zavar a diesel hangja, benzinesben is hallottam rosszabbat is, de nem szeretném ha olyanra folyna el a pénzem amire nem muszáj. Én ezzel le is zártam magamban ezt a kérdést, mert a válaszaidból ítélve te úgy látsz mit a lova, mert egyszer ültél egy szar dieselben, és onnantól kezdve neked mindegyik diesel szar, meg traktor. Elköszönésképpen majd személyesen kezet fogok veled a benzinkúton, mivel gondolom gyakran megfordulsz arrafelé a 2-6 literes szívó szutyok benzineseddel amit te a fellegek fölé emelsz.
Na ez barátom, a tipikus magyar mentalitás. Savanyú a szőlő? A következő az lesz már látom, hogy akinek luxusyachtja van vagy magán repülőgépe (nem magamról beszélek, nyilván) annak is de szar már, mert biztos sokat fizetett érte, te meg olcsóbban kijössz :D loool, ezt te sem gondolod komolyan.
Tisztázzunk valamit. Nekem az autó nem közlekedési eszköz...ami lehet sokmindent megmagyaráz, de ettől még véleményem az lehet, és továbbra is tény, hogy a fogyasztáson kívül a dízelnek semmilyen előnye nincs. Nuku.
Ha valaki leírja, hogy ő dízellel jár, mert fontos neki a jó fogyi, nem szólok egy rossz szót se. Ha valaki leírja, hogy dízellel jár, mert egyszerűen szereti a dízelt és kész (van ilyen), arra sem tudok és nem is akarok mit mondani...de amikor jön a suttyó azzal, hogy a dízel így meg úgy csúcsszuper, a benzines meg elavult dinoszaurusz technika, és közben azt sem tudja, hogy mit jelent az, hogy egy motor szívó vagy feltöltött, akkor kicsit elgurul a gyógyszer nálam is :)
A dízeles tapasztalataimról meg annyit, hogy ültem már nagyon olcsóban is (fiat, vw) meg nagyon drágában is (bmw), úgyhogy némi viszonyítási alapom azért van. Meggyőzni egyiknek sem sikerült, pedig a bmw egész kultúrált volt, de ordított az egész autó egy normális benzinmotorért.
Nyugi, egyáltalán nem szokatlan számomra ez a reakció az emberek részéről ebben a kérdésben, hiszen a mi kis országunkban mindenki csóró, és ezt még csak nem is bántásból írom, az emberek többsége önhibáján kívül él nehéz körülmények között. A dízel tulajok 98%-a kényszerből vett és vezet dízelt, de mint már írtam, nincs ezzel az égadta világon semmi baj, csak kezeljük helyén a dolgokat, és nem kell irigykedni, bár a magyar nehezen vetkőzi le a jó szokásait.
Az, hogy kinek miben van igaza egy más kérdés, én tényeket írtam, te meg csupa hülyeséget, tehát eleve bárminemű véleményed totálisan irreleváns.
Voltak mások, akik elmondásuk alapján dízel tulajok de érdemben hozzá tudtak szólni, és nem dőlt belőlük az ostobaság. Véleményekről, ízlésről pedig nem vitatkozunk, mert vitatkozni csak tényekről érdemes.
véletlenül nem politikus vagy utolsó :)
Na látod a szegénységről amit mondtál egyet értek veled de ha lenne pénzem akkor is csak dízelt vennék nekem a benzines nem jön be mióta bele kóstoltam a jóba mellesleg amire én használom az autót oda úgymond kell a te általad traktor motornak nevezet erőforrás, a benzinmotor nem nagyon szereti ha 20 mázsát vontatnak vele a dízel jobban viseli tapasztalat pedig 2.0 volt a benzines is amivel egy ideig vontatgattam és az a vicces hogy a mostani dízelem az is 2.0 csak 20 lóval kevesebb van benne és mégis jobban könnyeben viszi a nehéz cuccokat ép ere írtam nyomatékosabb mert a lo erő nem minden.
Látod ha nem néztél volna le és nem támadóan írsz akkor én is normálisan írtam volna neked.Csak én se szeretem ha letámadnak Pl mikor írtad hogy vitathatod de nincs igazad ha nem így kezdel neki nem estem volna neked
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!