Viszonylag kis köbcenti (1,6-1,7) esetén érdemes dízelt venni?
Na ezt vitatnám előző a benzinesen is van egy csomó minden ami elromolhat és azsem olcsóság ilyen alapon akkor ne vegyen senki autót mert meghibásodhat.
Nekem volt benzines autóm most dízelem van sokkal jobb mint abenzines kevesebbet eszik még városban is mint egy vele egy teljesítményben lévő benzines nekem joban bejött a dyzel autó nyomatékos motorja és az alkatrészileg csak abban vettem észre külömbséget hogy a futóműhöz drágábbak a cucok de ez nem a dízel üzem véget van hanem ,azért mert nagyobb az autó mint az elött lévő kocsim volt.Minnél nagyobb és fiatalabb egy autó anál drágábbak lesznek hozzá az alkatrészek. Szóval én szerintem nyugodtan vehetsz dízelt is ha ahhoz húz a szíved nincs több baj vele mint egy benzinessel :)
De minden téren a suzukik a lególcsóbban fentartható kocsik magyarországon és a régifajta 1.3 16 szelepes swiftek már menek rendesen és fillérekért van hozzá alkatrész
Soha nem vennék dízel autót. A dízelmotor traktorba való. Ha nagyon számítana a fogyasztás, akkor jöhetne csak szoba, de akkor már inkább biciklivel járnék.
Egyébként használtan állapotot veszünk, nem márkát, nem típust, nem futásteljesítményt és nem motorfajtát. Egy tetszőleges használt benzines és dízel autó közül egyáltalán nem biztos, hogy jobban jársz a dízellel.
Ha meg új autót készülsz venni, vegyél egy kiát, azokra 7 év gari van, utána meg már úgyis mindegy :)
"Na ezt vitatnám előző a benzinesen is van egy csomó minden ami elromolhat és azsem olcsóság ilyen alapon akkor ne vegyen senki autót mert meghibásodhat."
Vitathatod, csak attól még nem lesz igazad. A benzinmotorban is sok a hibalehetőség ez igaz, de az utóbbi néhány év downsizing jegyében született kisköbcentis tb-ktől eltekintve a benzinmotorok általában még így is egyszerűbb konstrukciók a dízelnél, továbbá ha nincs komoly baj, általában olcsón megúszható a szervizelés, viszont a dízelnél, főleg a common raileknél jellemzően több százezer ft-ot ott szokás hagyni, igaz, talán kicsit ritkábban fordul elő a probléma, használattól is függ. Mondjuk aki tisztán városi üzemre dízel autót vesz, az meg is érdemli.
Nekem 1.7-es közös nyomócsöves turbós dízelem van. Szerintem elég erős, nyomatékos. Ennél nagyobb motor nekem felesleges is lenne. Pedig autópályán is elég sokat megyek vele. Napi 200-250 km-t.
A motorra eddig hála istennek nem kellett komolyabban költeni, pedig lassan közelíti a 200.000 km-t. Viszont minden más egyébre rengeteget!
Pl nemrég valami elektronikai nyűgje volt az egyik fényszórónak. Kanyarkövető, bixenon. Több szervizben is voltam vele, mindenhol azt mondták, hogy nem javítható, mivel a lámpa úgy van összeragasztva hogy roncsolásmentesen nem lehet szétszedni. Vegyek egy újat.
Az újnak darabja (!) 200.000 Ft, xenonszett nélkül. Ha ne adj isten egyszer koccannék az autóval és mindkét lámpa kimenne, máris bőven fél millió forint fölött lenne a javítási költség.
Úgyhogy szerintem nekem a motor nem tud meglepetést okozni.
"kis idéző jelezős neked sincs igazads abenziones autókat sem olcsób fentartani de csak vigyed amagadét többet nem vitatkozok veld"
Nos, amíg csak így sugárzik belőled az értelem, jobb is, ha nem vitatkozol.
Először is tanulj meg legalább nagyjából helyesen írni. Másodszor is, ha két adott autóról csak annyit tudni, hogy az egyik benzines, a másik dízel, lehetetlen megmondani, hogy melyiket olcsóbb fenntartani. Erről ennyit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!