Miért istenítik sokan a Volkswageneket?
Megsúgok valamit. Látom, hogy krv@ okosak vagytok. Mondjuk menjetek be egy független szervizbe és kérdezzétek meg mi a véleményük a BMW-ről, Mercedesről, VW-ről. Lehullajtom a leplet azt fogják mondani, hogy sz@r. Nem csak a német, az összes. Szerintetek mennyivel estek vissza az új autó eladások az utóbbi pár évben? (Ha van értékesítő ismerősötök, akkor nyugodtan kérdezzétek meg.) Már évek óta az összes márka a szervizeiből él meg. (Tudom, mert dolgoztam márkaszervizben.) Kár isteníteni ezeket a hulladékokat.
Régen valóban az egyes Golfot hét évig tesztelték. Tudjátok, hogy ma mi a teszt? Mennek vele pár kört egy zárt, privát pályán. Ma már nem az az autógyártás, mint 20 éve...
Az hogy miért esett vissza az új autó értékesítés, az nem az autók hibája.
Persze hogy minden autó szar.Max a japán jó :)
Nekem csak vw, vagy konszern társai voltak, és sosem volt velük komoly gond.Egyik autómra sem költöttem kötelezőn túl 100ezernél többet az évek,és kilométerek alatt.
Engem egy szerelő véleménye érdekel.A "sajátomé".
Azért abba a 7 évben volt egy pár év fejlesztés, tökéletesítés is.
Azért ez a dolog 100szór összetettebb annál, hogy azt mondjuk, hogy a mai autók szarok és azért nem vesznek az emberek új kocsit.
Mindennek van előnye és egyben hátránya is.
Azért egy 1-es Golfot nem lehet összehasonlítani egy 7essel ugyan úgy mint egy fejszét egy Stihl fűrésszel.
Minden egyes többlet alkatrésszel növekszik a meghibásodás i százalék. Na most ha az 1es Golf pl: 1000 alkatrészből áll az új meg pl: 6000ből akkor érzékelheted, hogy van egy kis különbség.
A másik dolog, hogy sokan fel vannak manapság háborodva, hogy minek ennyi elektronika meg funkció a kocsiba mert, hogy tök felesleges.
Egyrészt azért mert van rá kereslet másrészt pedig ha még mindig 1es Golf szintű autókat gyártanánk akkor azért lenne a felháborodás, hogy az autóipar nem halad a korral.
Valamit valamiért elven működik ez is. Luxus autónak a fenntartása is az.
Az egyes golf azért nem hibásodott meg sűrűn mert nem volt mi meghibásodni benne! Egyszerűen annyira puritán.
Persze, azért van több kiegészítő az autóban, mert van rá kereslet. Aláírom. De még mindig amellett a nézet mellett vagyok, hogy a gyártók többet tesztelnének, akkor kevesebb lenne a meghibásodás. Csak ugyebár ez két okra vezethető vissza szerintem: 1., nem lenne érdekük tökéletes autót gyártani, mert annak a költségei is nagyobbak. Illetve ott vannak a márkaszervizek.
2., Követniük kell a piac igényeit. A vevők azonnal akarják, a legjobbat és a legolcsóbban. Jó munkához idő kell tartja a mondás. A gyártóknak pedig ebből van a legkevesebb.
A meghibásodásról annyit szeretnék mondani, hogy rengeteget számít, hogy hogyan használj az autót a tulaj.
A rossz kátyús út(Magyarországon sajnos ebből nincs hiány) rettentően megviseli a futóművet. A rossz kuplung használat meghibásodásról sem tehet a gyár. Hosszú út után a kocsi leállítás a turbó élettartamát rohamosan csökkenti. A váltó nem megfelelő használata is a tulaj számlájára írható. Ezen felől a megadott szervizelés elmulasztása is az autó rovására megy. Ócó' pancsolt üzemanyag se róható fel a gyártóra. És még lehetne sorolni . Persze abban igazad van, hogy fogyasztó társadalom van manapság. Én dolgoztam autó alkatrész gyártásában és rettentően magasak az elvárások! 0,02-os eltérésnél vissza hozták az alkatrész javításra!
Én úgy gondolom, hogy a legnagyobb probléma a márkák közti verseny ez az ami a termék rovására megy.
Sokan mondják manapság, hogy most a gyárak arra mennek, hogy minél hamarabb tönkre menjen a árujuk és ez által majd vesznek újat! Ez egy h"lyeség!!! Ezt el kell felejteni. Ha valaki ilyet mondana egy mérnöknek az abban a pillanatban elkövetné a harakirit. Ennél rosszabb marketing nincs a világon!!! Idő előtt tönkre ment a árú és majd a vevő szalad vissza ugyan abba a gyárba lecserélni. Hogyne a nagy lóf@szt! Minden cég, vállalat arra törekszik, hogy a meglévő vevőkört megtartsa(ez a legnehezebb!) és ha tudja akkor bővítse.
Én azon szoktam jókat nevetni mikor a francia/japán autó tulajok azzal jönnek, hogy ők ugyanolyan autóval járnak mint a VW/Audi/BMW/Mercedes csak olcsóbb.
Hát néha szakadok rajta:) Sokszor nem tudom eldönteni, hogy ezt tudatlanságból állítják vagy valami kisebbségi komplexus okán beszélik be maguknak.
Nekem van két kocsim.
Az egyik egy kishaszonjármű egy VW Transporter T5 2.0 BiTDI DSG 4Motion.
Ennek a kishaszonnak a felszereltsége odaver szerintem az összes francia/japán személyautó felszereltségének:)
ESP, ABS, ASR, MSR, EDS, BAS, Prefil, RBS, FBS, ARP, DPF
Climatic, időkapcsolós távirányítós állófűtés
RNS 510 navigáció, Bluetooth kihangosító rendszer, TV, DAB, DVD váltó
multi kormány, multi kijelző
parkoló radar elöl-hátul, tolatókamera
elektromosan állítható, fűthető, gerinctámaszos ülések
Bi-Xenon tompított és reflektor, LED nappali és helyzet fény, ködfényszóró, kanyarfény
fűthető ablakmosó fúvókák, ablakmosó folyadék szintkijelzés, esőérzékelős ablaktörlő
elektromos ablakok, elektromos fűthető tükrök
guminyomás ellenőrző rendszer
riasztó, szervo tolóajtók
...stb...
...stb...
Az utastérben felhasznált anyagok esztétikája, minősége, kidolgozása jóval felülmúlja az átlag francia és japán autókét.
És ez egy haszongépjármű amik híresek arról, hogy fapadosok:) Na most ez a Transporter minden tekintetben felveszi a versenyt a francia és japán "csoda" személyautókkal. Felszereltségben még szerintem a csúcsmodellek között is bőven versenyben lenne. Menetteljesítményben is ott van. Azért a 2.0 BiTDI megy ám:) Főleg DSG váltóval és 4Motoin hajtással.
És akkor az Audi A6-om felszereltségét meg már le se merem írni:))
Biztos, hogy ugyanolyan autóval jártok csak olcsóbb?:))
De összelehetne hasonlítani egy Highline Passatot egy "fullos" Rönyó Lagunával. Persze, hogy drágább a Passat, de nem is azt nyújtja mint egy Rönyó:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!