Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől tűnik el a hűtővíz a...

Vörösvércse kérdése:

Mitől tűnik el a hűtővíz a kiegyenlítőtartályból? (Fiat Punto,60S,1996) Átmeneti megoldás kellene, míg haza nem érek Magyarországra Dániából. (iszonyat drága a szerelő itt)

Figyelt kérdés

Sziasztok! Adott a fenti autó, amivel most Dániában közlekedek. Május környékén megyek haza, addig szervíz nem megoldható, mivel itt 20.000 Ft/óra a minumum órabér. Meg tudom e a hibát szüntetni saját kezűleg?


A részletek: Az autóban Dániába való kiutazásom előtt lett cserélve vízpumpa (és olaj-, üzemanyag- és levegőszűrők, vezérműszíj), addig nem tapasztaltam ilyen gondot. Szerintem összefüggésben állhat vele (a szerelőmnek panaszkodtam, hogy 1000 km alatt eltűnt belőle 1 liter hűtőfolyadék), de a szerelőm azt mondta, hogy valószínűleg hengerfejtömítést kell benne cserélni és talán pont akkor adta meg magát, amikor jöttem vissza Dániába. (Németországban ránézés nélkül ezt vágta rá egy ottani szerelő is...) A motor alá tettem kartonpapírt, de álló helyzetben egyáltalán nem szivárog sehol. A motorolajom nem vizes, a hűtőfolyadékom nem olajos. Fogalmam sincs, mi lehet a baj. Közlekedhetek vele-e még anélkül, hogy komolyabb kárt tennék benne? Májusban szeretnék hazamenni vele és majd csak otthon megnézetni komolyabban. Addig valami átmeneti megoldást tudtok javasolni? Rendszeresen utántöltöm a hűtőfolyadékot, de már nem tudom milyen arányban van egymással a deszt víz és az etilén-glikol. Mit csináljak? Nagyon szeretem ezt a kocsit és az első autóm, szóval vigyázok is rá.



2013. febr. 27. 23:07
1 2 3 4 5
 1/41 szántóvető ***** válasza:
45%
1000 Km-en 1 liter víz??hát ez nem gond,töltsd utána és kész,ne is törődj vele.fele-fele arányban töltsd utána az jó lesz úgy.
2013. febr. 27. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/41 A kérdező kommentje:
Begyorsult ez a folyamat, mert most 50 km alatt az történt, hogy a kupakig feltöltöttem és most a tartály minimum szintjénél van.
2013. febr. 27. 23:17
 3/41 anonim ***** válasza:

amikor bemelegedik a motor akkor nézd meg ,hogy nem e szivárog valahol mert nekem is 1x az autóm játszott olyat hogy tűnt el a víz és csöpögést nem láttam azt utána bemelegedett motornál meghúztam a gázbowdent és egy ici pici lyuk volt az egyik csövön és az csak akkor nyomta a vizet ha gázt adtam alapjáraton + hogy leállítom és kartont alá ahogy te is csináltad úgy semmi nem volt és az a cső is olyan helyen folyt hogy hátul ahol alig lehetett észrevenni de a végén meglett


hátha neked is valami ilyesmi van úgyhogy nézd végig az összes csövet ,vagy lehet valamelyik gumi cső van elöregedve a bilincsnél

2013. febr. 27. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/41 anonim ***** válasza:
Járómotornál néztél már rá? Töltsd fel és nézd meg üzem meleg motornál. Azt figyeld nem jönnek-e buborékok a tartályba, ez az egyértelmű jele a hengerfej tömítés hibának. De ha az a baj az nem fogja kibírni májusig. Megfőzöd a motort vele ha sokáig jársz így. Főleg a haza utat nem fogja kibírni a német autópályán.
2013. febr. 27. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/41 A kérdező kommentje:
Akkor holnap ezeket megnézem, amiket írtatok és meglátjuk mi lesz! Majd írok holnap, mi történt.
2013. febr. 27. 23:59
 6/41 anonim válasza:
5%
Ha üzemmeleg motornál nem találsz hibaforrást annak ellenére sem, hogy úgy figyeled a csöveket, hogy bőgeti valaki neked a motort, és a hűtővíz sem habzik-illetve nem túrós, én mondanám, hogy önts a hűtővízhez olyan adalékanyagot, amit arra találtak ki, hogy ici-pici lukat-hézagot kitöltsön a hűtőrendszerben. Nem tudom pontosan mi a neve neki, valamiféle tömítőanyag. Hátha...
2013. febr. 28. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/41 anonim ***** válasza:

Á, ilyen tömítőszerek használatára inkább ne próbáld rávenni a kérdezőt... Nincsenek intelligens vegyszerek amik csak egy adott pontos tömítenek, max. a reklámban.


Gondolom odafönt is elég hideg van még: nem jön nagy mennyiségű gőz a kipufogóból? Télen elég feltűnő hogy méteres gőzfelhő van a járó motorral álló autó mögött. :)

Ha hengerfejes, akkor annak a víznek valahol távoznia is kell - indítás után egy kis gőz a kondenzálódásból normális, de ha sok vizet enne akkor az látszana is.

Szerintem is üzemmeleg motornál nézz körül, lehetőleg jó fényviszonyoknál. Ha folyást nem is látsz esetleg, akkor keress fehér vagy hűtőfolyadék-színű foltokat csatlakozásoknál, csöveken, mindenhol ahol hűtófolyadék megy.

2013. febr. 28. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/41 anonim ***** válasza:
*adott ponton
2013. febr. 28. 00:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/41 A kérdező kommentje:
Nagy mennyiségű gőzt nem tapasztaltam, ami a kipufogóból jött volna. De ebben bizonytalan vagyok, ezért holnap megnézem ezt is. Szerintem rendesen annyi füstöt ereget, amennyit egy ilyen régi motor szokott. Ha valami nagyon feltűnő lett volna hátul, azt csak észreveszem. Egyébként 0 fok körül van a hőmérséklet most itt.
2013. febr. 28. 00:51
 10/41 anonim ***** válasza:
Ne engedd, hogy rögtön levegyék a hengerfejet! Mivel volt vezérléscsere, műhiba lesz. Gyanítom, hogy a vízpumpát rakta vissza trehány módon! Értsd, ha esetleg szivárog a vízpumpa, a forró motorblokkon rögtön el is párolog a víz, így észre sem veszed, hogy szivárog-e valahol. Így első körben én megvizsgálnám a vízpumpát.
2013. febr. 28. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!