Helyes ez a vezetési technika?
Nekem azt tanították, hogy csak álló autót tegyek üresbe.
A kihúzatást én is úgy tudom, ahogy írtad.
Ja, nem padlóig kell nyomni a gázt a sebességfokozatokban.
A motornak van egy úgynevezett használható fordulatszám tartománya, és mindig arra kell törekedni, hogy ott tartsuk. (itt van a legkevesebb káros anyag kibocsájtás, legkedvezőbb fogyasztás, és legnagyobb rendelkezésre álló nyomaték.)
Ez nagyjából a közép tartomány, és a felett valamivel.
A diesel nem pörög sokat, ott a használható ford.tart. sokkal alacsonyabban van, ezért nem kell pörgetni őket.
Persze azért néha-néha meg kell hajtani azt is, hogy ne kormolódjon le az adagoló.
1. Az a legnagyobb gond, ha valami hirtelen történik, nem tudsz azonnal manőverezni az autóval (mivel üresben van, ezért hiába nyomod a gázt, csak a motor pörög fel és semmi más), inkább ha lejtőn is gurulsz lefelé, vagy lámpa előtt, hagyd sebességben, használd a motorféket, és mielőtt lefullad az autó nyomd be a kuplungot, aztán üres. (nem beszélve hogy így kevesebbet fogyaszt az autó, és a féket is kíméled)
2. Autótól és szituációtól függ hogy érdemes e kihúzatni. Pl.: orsázgúton valamiért megálltál/lelassultál, és benzines autód van, akkor érdemes neki odataposni hogy menjen.
3. A Diesel autóban az a különbség hogy nem pörög annyira a motor, ne is próbálj vele olyan fordulatszámot elérni mint egy benzinessel mert nem tesz neki jót, valamint elinduláshoz nem kell gázt nyomni, elég csak lassan a kuplungot is felengedni.
Remélem sikerült nagyjából konyhanyelven elmagyaráznom hogy megértsed :D Van több különbség is, de most nem akarok belemenni a részletekbe.
Szia!
Azért kell sebességben hagyni, mert teszem azt gurultok szépen fel a lámpához sorban és ha beléd jönnek hátulról leesik kezed lábad mindenről ,így pedig legalább a sebességben hagyott kocsid nem támadja meg az előtted lévőt. Nekem legalábbis ezt mondta az oktató :D
Hagyd sebességben! Ha nem nyomod a gázt, csak gurulsz, akkor nem fogyaszt szinte semmit az autó (üresben pedig igen). Ez az egyik.
Üresben nincs motorfék, hidd el, könnyedén megszívhatod ha váratlan akadály bukkan fel.
Ne tedd ki üresbe lámpához beguruláshoz sem, mert hamar szarrá koptatod a fékbetéteidet, ha nem használsz motorféket, csak üzemit. Valamint ne tedd ki üresbe lejtőn se! Ha berakod pl. 4-5-ösbe, nem fogsz lelassulni, és nem kell folyton a fékecskét nyomogatni :)
Kihúzatni akkor érdemes az autót, ha szükség van rá bizonyos forgalmi okokból (kikanyarodsz és feltartanád a mögötted jövőt pl.). Amúgy nem sok értelme van, minél kevésbé pörgeted, annál hosszabb élettartammal számolhatsz. De azért ne nyomd tövig a gázt 5-ösben, emelkedőn :D
Benzines autóval én általában 3000-es fordulat körül már felváltok. Ha gyengécske motor van benne, akkor nyilván tovább érdemes pörgetni, ha nem akarsz forgalmi akadályt képezni. Dízelt nem kell annyira forgatni, mert alul is van nyomaték - korszerű dízel 1500-2500 között kellemesen használható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!