Van egy FRANCIA DÍZEL AUTÓM, ÉS SOSEM ROMLOTT EL! Mit csináljak?
5 éve Renault Clio 1.5Dci-t használok. Tudjátok ez az a motor, amire egyesek szerint 50 ezer km-enként 500 ezer Ft-ot kell költeni. 150 ezer van az autóban, és soha semmi baja nem volt még.
A mai reggeli mínusz 10-ben viccen kívül pont ugyanúgy indult, mint plusz 30-ban. Ugyebár állítólag egy dízel autó télen a nagy hidegekben nem indulhat be reggel...különben is francia, és különben is 1.5dci, ezek a motorok sz@rok. Ja...a fogyasztása soha nem érte el még az 5 litert. De rossz lehet nekem... Ja a mai napig újan és használtan is több száz ezer Ft-al olcsóbb, mint egy német társa. Ja hogy a minőséget vesszük meg? Na persze...
Csak én vagyok fordítva bekötve? Vagy csak engem szívatnak ezek a hülye francia autók, hogy működnek, és soha egyetlen plusz Ft-ba nem kerül a javítás egy némethez képest? Hozzátenném, hogy 20 éve ugyanez a helyzet: francia dízel autók, 0 meghibásodás. Mindig sokkal jobban jártam, mintha németet vettem volna. Anyagilag, kényelmileg, mindenhogy.
Félreértés nem essék: nem a német autókat akarom bántani, hanem egyszerűen NEM ÉRTEM, HOGY MIÉRT KELL A FRANCIA AUTÓKAT SZIDNI, AMIKOR SEMMIVEL NEM ROSSZABBAK, MINT A NÉMETEK?
Általában azok mondják rájuk, hogy f0s, akiknek van tapasztalatuk más tipusokkal is. Aki a R19-est cserélte le Clióra, annak az biztos nagyon fincsi. Nekem nem az. Napi kapcsolatban állok velük, meg más típusokkal, el van cseszve a napom, ha egy ilyet látok, és nem csak nekem, bárkinek, aki mást is ismer ezeken kívül.
Higyjétek el, nem írígységből mondják a tapasztaltabbak azt a sok szépet és jót ezekről a retkekről.
Általában a szerelők szidják a francia autókat, főleg a b.zi megoldásaik miatt. Egy Clio szinte a legegyszerűbb autója a renaultnak, még jó, hogy örülsz a 150 ezer km-nek. Egyébként csak egy Renaultos örül annak, hogy -10-ben is beindul az autó. Másnak ez természetes....
1.5 dci jó motor, ne gerjeszd a feszültséget, 5 l-es fogyasztás egy korszerű dízel motortól nem nagy meglepetés, igaz nekem Superb van 1.9 pdtdi 550 ezer km-rel és klímával fogyaszt 5 l-t. Eddig a kötelezőkön kívül volt egy féltengelygumiharang cserém. De sz.r lehet nekem is.
Hát, komám, elég sz@rul mehet bolt, ha ilyennel jársz.
Én ismerek pár autókereskedőt, francia kocsija (saját) egynek sincs, még ebben a cudar válságos világban sem.
És nem arra akartam kilyukadni, hogy nagy dolog a 150e km vagy a mínusz 10-ben pöccre indulás, hanem arra, hogy egy hatalmas baromság, amit sokan állítanak, hogy ezekre a motorokra ennyi km-nél már százezreket kell költeni.
Értem én, hogy a szerelők szidják, de kérdem én: használni veszed az autót, vagy javítani?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!