Biztos vannak olyanok akik nem cserélték le a nyári gumijukat. Miért?
Esetleg ismerősödtől milyen indokot hallottál?
Nekem bátyámnak az volt(5-6éve) az indoka hogy :tudok én vezetni nekem nem kell.
Azóta már lecseréli minden évben.
"40centin mulik akkor azt mar megbaxta a jo ég."
Neked mindegy hogy megállsz a pl kisgyereke előtt 20 centivel vagy elütöd?
Vagy a lökhárítód és az oszlop között van pl 10cm VAGY -30cm?
Egy nem túl új autónál is lehet ez a 40cm több százezer ft.
Szerintem de ez csak én véleményem.
Ha valaki rendszeresen közlekedik autóval (munkába jár, stb) télen, akkor a téli gumi hasznos.
Egyszerű az ellenőrzés, sík vidéken is.
Menj el egy enyhén emelkedő körforgalomhoz az első hónál, és nézd meg mennyi majom nem bír elindulni azon a kicsi emelkedőn miután megállt... és ugyanezt képzeld el dombra fel, esetleg dombról le... amikor kontrollálhatatlanul csúszik lefelé a mókus.
A 40 centis embernek üzenem, hogy próbáljuk ki.
Egy átszerelést megér nekem.
Most fenn levő téli gumival adott pontnál fékezve megállok (kocsin abs, szóval beletaposok amekkorát bírok) 50 km/h -ról.
Álljon oda ahol megálltam.
A fékezési pontot távolabb viszem 40 centiméterrel, és megismételjük... kíváncsi leszek hány km/h -val fogom elütni.
Nah a mindkét lábán levő fekvőgipsz kötőtűvel való vakargatása közben pedig kereshet egy HITELES forrást, amely kimondja, hogy 50 km/h sebességnél 40 cm a fékút különbsége téli illetve nyári gumik között!
És ez mi ellen vagy mellett szól?
Nézegess inkább ADAC-teszteket, ahol egyértelműen látszik (táblázatokban, nem csak ilyen hasraütésszerűen), hogy a márkás négy évszakos gumik majdnem azt a teljesítményt tudják, mint a márkás téli gumik, valamint sokkal jobbak, mint a noname téli gumik.
Most őszintén,hány ember lakik dombtetőn és évente hány alkalommal havasak az utak.
Mostanra mondanak havazást,de eddig kidobott pénz volt a téligumi.Skandináv országban vagy alpok környékén még megérteném,de ide minek.És,ha picit több a fék út?Miért egy Skoda 120 nak is több a fék útja egy új Mercihez képest(ha csak a fék hatékonyságát nézzük).Még is évtizedekig balesetmentesen közlekedtek a Skodák nyárigumival.Mivel a 90'es években senkit nem érdekelt ez a téli-nyári gumi mizéria.Ezt az elmúlt kb.10 évben szedték elő ès etetik vele a jó népet.
Pénzkidobás... más az értékrendünk.
Tegyünk fel egy szituációt. Az alföldön laksz, nagy síkság.
Sürgős dolgod akad, és el kell menned mondjuk zalaegerszegre. (Legyen mondjuk a lányod diplomaosztója) Nincs egész télen hó, csak akkor pont... és vakarod a fejed a dombok lábánál.
Másik szituáció:
Lejtő, alján vasúti átjáró. Megállsz mert a fénysorompó piros. Látod egyszer csak a tükörben, hogy mögötted egy kolléga gépészkedik lefelé a dombról csúszó kerekekkel, megállni nincs esélye irányítani sem.
A vonatot is már véled látni. Mit csinálsz? Kiugrasz a kocsiból, mented a bőröd... Okés
Nehezítsük a feladványt egy gyerkőccel a hátsó ülésen bekötve a gyerekülésbe. Van elég időd?
De képzeld magad a kolléga helyébe. Tekerjük a kormányt, nyomjuk a pedált és mégsem csinálja az autó amit akar.. mit él át?
Ilyen dolgok sem egész télen történnek, csak egyszer de az bőven elég!
Elárulom mi a pénzkidobás. Ha átmész a kocsmába, megiszol 3 sört, meg fizetsz egy kört és otthagysz 5000 forintot... meg párszor megismétled. Nah az a pénzkidobás.
Meg amit én csinálok, a dohányzás az is az!
Egy dohányos 2 hónap alatt elfüstöli egy szett téligumi árát.
Ezzel lehet vitatkozni, de nem érdemes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!