Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Átvertek? Hengerfejtomitest...

Artem kérdése:

Átvertek? Hengerfejtomitest csereltek az opelemben es egy hettel kesobb eszrevettem hogy eszi az olajt a motor. Nem ertek a motorokhoz . Azt mondtak hogy most a dugatyukat kell gyuruzni vagy valami hasonlo szoval kieget ott is valami.

Figyelt kérdés

Az zavar hogy mar egy fel evvel ezelott szoltam hogy nehezen indul akkor nem lett volna kotelesege a szerelonek atnezni a motort teljesen? Hogy ne keljen ketszer is kifizessem azt a munkabert ami nem olcso... (meg nem vittem el).

Mit tegyek?


2011. szept. 16. 14:35
 1/5 anonim ***** válasza:
Semmit nem tudsz tenni,az autó egy viszonylag bonyolult dolog,és ilyen sűrün előfordul,mint ami most veled.
2011. szept. 16. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Nem akarlak tovább keseríteni, de ez két teljesen különböző hiba. A szerelőnek amúgy nincs olyan kötelessége, hogy átnézze a kocsit, hacsak nem kifejezetten ezzel viszed be, vagy márkaszerviz és a rendszeres átvizsgálást elvégzik rajta. Ha egy konkrét hiba elhárítását rendeled meg tőle, akkor csak azt fogja megcsinálni. (Vagy azt se.)


Én már jártam úgy, hogy egy gyors-szervizbe vittem be a kocsit, hogy csinálják meg a kéziféket. Cseréltek, állítottak benne valamit, csakhogy a kézifék az utca sarkán már nem fogott. Mint később kiderült megnyúlt a kézifékkötél, ez viszonylag olcsó probléma, csakhogy azt nem cserélték. Mérgemben majdnem közveszéllyel fenyegettem a tulajt, de a legtöbb, amit tehettem, hogy azóta is kerülöm még az utcát is. (Persze, fel is gyújthattam volna a műhelyt, de akkor lecsuknak, tehát ezt inkább hanyagoltam.)


Vissza a hengerfej-tömítésre, gyűrűzésre stb. Ez sajnos öregebb, sokat futott motoroknál már előkerülhet. A gond az, hogy a szerelő sem szereti feleslegesen megbontani a motort, mert akkor legtöbbször újabb problémák jönnek elő, amit meg azért nem fizet ki az ügyfél, aki nem ért hozzá, mert az korábban "nem volt". Pedig volt, csak nem látszott. A hengerek kopását én előbb írnám egy korábbi tulaj gondatlanságának a számlájára, mint a szerelőre. Az nem kiég, hanem kopik. Ha hidegen magas fordulaton használták, ha nem tartották be az olajcsere-periódust, ha sokszor túlmelegedett, ha áll a blokkban az olajsár és nem megfelelő a hűtése/kenése stb. Szóval azt a motort szét kellene kapni teljesen, kipucolni, kicserélni, amit kell. Csakhogy az annyiba kerül, hogy attól meg te kapsz szélütést. Főleg, ha a kétszeres munkadíjat (mennyi is az?) már sokallod. Sz@r ügy ez, akárhonnan nézem.


Mennyi idős a kocsi? Mennyit futott?

2011. szept. 16. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

A munkaber az elsore 20ezer plusz az alkatreszek most meg 30ezer lenne csak a munkaber... 96os 170.000km.. amiota nallam van 160.000tol rendszeresen csereltem az olajt.


az idegesit hogy fel eve szoltam hogy nehezen indul neha,


ugy kezdodott, hogy a hutom kilyukadt amit ki is cserelt szoval mar kelett volna sejtenie mi a baj nem? foleg hogy elmondtam neki felfort a viz legalabb ketszer (tapasztalatlan voltam) ezek utann cserelte a gyertyakat (persze az ujak is vizesek lette es megint nem gyult ahogy kell) aztan jott a hengerfejtomites csere... aztan egy het es igy vagyok hogy most megint szet kell kapni a dugatyuk miatt...


Nem kelett volna legalabb figyelmeztessen hogy baj lehet meg? olyat halottam hogy nyomas probaval ellenorizhette volna...

2011. szept. 16. 16:31
 4/5 A kérdező kommentje:
Csak a lenyeget felejtettem el, opel astra :)
2011. szept. 16. 16:32
 5/5 anonim ***** válasza:

Igen, lehetett volna, de nem így lett. Utólag annyit tehetsz ezzel, hogy legközelebb máshova viszed a kocsit. Az ASTA nálam 300ekm körül lett eladva és volt aki még megvette. (Motorja még jó volt, váltót kellett benne cserélni ennyi km után, de én már nem akartam, volt is pénzem újabb kocsira.)


A vizem nekem nem elforrt, hanem távozott a kipufogón keresztül egyszer. Na ott is hengerfej tömítés-csere játszott, csak egy kis hegesztéssel + gépmunkával könnyítve. Csakhogy az valahol 270ekm környékén volt. Biztos vagy te abban, hogy ennyit futott a kocsid a korábbi tulajnál? Én furcsállom ezt a saját tapasztalataim fényében. (Az enyém korábban céges autó volt a cégemnél, ismertem azt is aki hajtotta, tehát az enyémnek a futásteljesítménye teljesen valós volt. F Astra Si motorral.)

2011. szept. 19. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!