Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy lehet egy motor 1 hengere...

Hogy lehet egy motor 1 hengeres 2 dugattyús?

Figyelt kérdés
2011. okt. 27. 19:28
 1/7 anonim ***** válasza:
52%

Úgy, hogy két féldugattyú van benne egyik megy lefele a másik felfele, aztán kipufogáskor a kettő találkozik a kiömlőspidernél! Szíváskor a karbi, bespriccel, a gyertya

szikrát csihol, megvan a bumm és a folyamat kezdődik elölről! Ja ez a háromütemű svejger motor, kb egy éve találták fel! Egyenlőre svájci gépekbe szerelik, bírja a hegyeket, meg a lila ködöt! Remélem világosan leírtam!

2011. okt. 27. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Ezt bizotsan végiggondoltad, kedves előző?

A módszer egyszerű: van két hengerfurat egymás mellett, ebben két különálló dugattyú dolgozik. A hengerfejben viszont a két furathoz csak egy sűrítőtér tartozik egy gyertyával. Vagyis a két szomszédos henger a hengerfejben össze van nyitva.

A két dugattyú mozoghat egyszerre, ezt a Triumph TWN gépein alkalmazták. Sok előnye nincs, hacsak annyi nem, hogy kicsi, könnyen gyártható dugattyúkkal lehet nagy hengerűrtartalmat elérni. A másik módszer az ikerdugattyús Puchon és kicsit módosítva az első 250-es Csepeleken dolgozott: a két dugattyú Y (vagy U) alakú hajtókarokon ült és az egyik kicsit előresietett. Ezek kétüteműek voltak, így a vezérlést két részre választották: a Csepel esetén a hátsó dugattyú vezérelte a szívást és a kipufogást (itt volt a szívó- és kipufogórés), az első a felömlést (itt volt a felömlő).

Végül nem terjedt el a konstrukció, nem volt annyi előnye egy hagyományos, egydugattyúshoz képest, hogy megérje vele erőlködni. Később az ováldugattyús motorokban éledt újjá az elképzelés, de kicsit más formában.

2011. okt. 27. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Nem véletlen 1 hengeres 2 ütemű, vagy 1 hengeres 2 hajtókaros (ún Y hajtókaros)?
2011. okt. 27. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 Balu Kapitän ***** válasza:
49%

ellendugattyús motor?

[link]

2011. okt. 27. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Ez nem véletlenül Boxermotor? tudtommal az legalább kéthengeres.
2011. okt. 27. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Nem, hanem OPOC (opposed piston-opposed cylinder) rendszerű ellendugattyús motor. Ha jobban megnézed, a két hengerben összesen négy dugattyú dolgozik. A belsők valóban olyanok, mint a bokszermotorokon, de a hengerek túlsó végeit nem a hengerfej zárja le, hanem egy-egy újabb dugattyú található ott is. Vagyis minden hengerre két dugattyú jut.
2011. okt. 28. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Hat nekem meg azt tanitottak hogy az Osszes motortipust Mar feltalaltak az 1930-as evekre kivetel a Wankel. Erre erthetitek akar azt is hogy az Angolok mar a 40-es evekben keszitettek Common Rail diesel motort...csak akkor meg az anyagmegmunkalas es minoseg(lasd Titanic) nem volt meg a toppon, es persze teljesen mechanikus volt. Es igen Letezik csak az a kerdes melyik kivitelrol van szo bar nekem elsore az Ellendugattyus megoldas ugrott be(ha jol tudom ez a neve)
2011. okt. 28. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!