Hogy lehet egy motor 1 hengeres 2 dugattyús?
Úgy, hogy két féldugattyú van benne egyik megy lefele a másik felfele, aztán kipufogáskor a kettő találkozik a kiömlőspidernél! Szíváskor a karbi, bespriccel, a gyertya
szikrát csihol, megvan a bumm és a folyamat kezdődik elölről! Ja ez a háromütemű svejger motor, kb egy éve találták fel! Egyenlőre svájci gépekbe szerelik, bírja a hegyeket, meg a lila ködöt! Remélem világosan leírtam!
Ezt bizotsan végiggondoltad, kedves előző?
A módszer egyszerű: van két hengerfurat egymás mellett, ebben két különálló dugattyú dolgozik. A hengerfejben viszont a két furathoz csak egy sűrítőtér tartozik egy gyertyával. Vagyis a két szomszédos henger a hengerfejben össze van nyitva.
A két dugattyú mozoghat egyszerre, ezt a Triumph TWN gépein alkalmazták. Sok előnye nincs, hacsak annyi nem, hogy kicsi, könnyen gyártható dugattyúkkal lehet nagy hengerűrtartalmat elérni. A másik módszer az ikerdugattyús Puchon és kicsit módosítva az első 250-es Csepeleken dolgozott: a két dugattyú Y (vagy U) alakú hajtókarokon ült és az egyik kicsit előresietett. Ezek kétüteműek voltak, így a vezérlést két részre választották: a Csepel esetén a hátsó dugattyú vezérelte a szívást és a kipufogást (itt volt a szívó- és kipufogórés), az első a felömlést (itt volt a felömlő).
Végül nem terjedt el a konstrukció, nem volt annyi előnye egy hagyományos, egydugattyúshoz képest, hogy megérje vele erőlködni. Később az ováldugattyús motorokban éledt újjá az elképzelés, de kicsit más formában.
ellendugattyús motor?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!