Turbodiesel vagy turbobenzin? TDI vagy TFSI?
Előnyök, hátrányok, (ész)érvek és tapasztalatok érdekelnek, nem vagdalkozások.
Nekem is megvan a magam véleménye, kíváncsi vagyok, ki-mit oszt?
Ca. 12 éve "olcsó" gázolajjal járok. ;)
Eddig hibamentesen, pd-vel is...
Még 1: a Swift ugye keveset fogyaszt a benzinesek között is, mert könnyűek, 1.0-1.3 motorral.
Nagyrészt helyben járva mégis 7-8 liter/100km.
Miért? Az automata szívató csak úgy folyatja be a + benzint.
1.6-1.9 D/TD/TDI motorok ugyanitt 5-6 liter/100km.
De ne higgye senki, h erőltetem a dieselt, járjatok csak benzinessel..
Nem kéne? Majd te mondod meg..
Városban mászkálva az 1.6-osod 7-8 liter, főleg ilyenkor?
Ha-ha-ha..
Akkor haladj vele minél többet!
33: még egy: forrás: [link]
prérikutya 2011.12.21. 15:12:16
Maga az autó pedig egy benzintemető. 1.6, 100 ló, ráadásul nem is megy, cserébe viszont zabál (klímával városban nyáron 12-13 l, úgy, hogy éppen csak nyomom a gázt). A sebességváltó már 5 ezer km. alatt reccsent, a tompított izzókat pedig heti rendszerességgel kiüti. Szóval kellene a fenének....
Szerinted engem hol érdekel, hogy a fos Fordok mennyit zabálnak, arról már nem is beszélve, hogy 1600 köbcentiből 100 lóerő eleve vicc!
Lehet, hogy a te (rém)álomvilágodban egy benzines blokk csak 10 liter felett tud fogyasztani...de nekem, ahogy már írtam 7-8 literrel el van (félreértés ne essék, ha kitaposom a belét, lehet 12-13 is, de ahhoz lámpától lámpáig gyorsulnom kell), és ha te nem hiszed, attól hálistennek nekem nem lesz semmivel se rosszabb :)
Még mielőtt meddő vitába menne át a dolog, hozzátenném, hogy az autómban nem gyári chip van, a módosított chip (immáron a második verzió) kb. 1 liter fogyasztáscsökkenést eredményezett összességében.
Nade innentől kezdve egyszerű matek, h előtte sem evett 8-9-nél többet.
Ez már most meddő vita, írtam nemrég, h ki-ki használja meggyőződése szerint az autóját, legyen az dízeles vagy benzines, én tapasztalat alapján döntök.
A végére még két dolgot: szívó motoros autót chippelni, khm, nagy okosság (túl vagyok 14 autón, 9 motoron, volt épített autóm, dolgoztam autóimportőrnél), ill. csak kiderült, h 8-9 liter az a fogyasztás..
Látom nem értesz az autókhoz, hiába volt már neked sok. A chippelésnek nincs köze ahhoz ,hogy az autó szívó avagy feltöltős-e. Attól még mert szívó, lehet injektoros, és az injektort vezérli a chip... Sőt, jelenleg még a szívómotorok vannak többségben, de már cirka 15 éve csak injektorral szerelik a négyütemű Otto-motoros autókat.
Mellesleg Diesel-motort annak érdemes venni, aki sokat autózik.
Hiába fogyaszt 3 literrel kevesebbet egy Diesel-motor, ha kb 600-700 ezer forinttal drágább a megvásárlása.
100km-re vetítve Diesel-motor üzemanyagköltségei: 5*430=2150 Ft
100km-re vetítve 4ütemű Otto-motor üzemanyagköltségei:
7,5*395=2962 Ft
Magyarul 100km-enként 800 Forintot nyersz vissza a Diesel motor árából, azaz 700000/800= 875 -> 875*100= 87 500 km után térül meg csak az üzemanyagot figyelmbe véve a masina ára. Ehhez még hozzájön az, hogy drágább a szervizelése egy Diesel-motornak(a kötelezők) ráadásul ha turbótöltős, akkor 100000km körül már jöhet az első motorgenerál is...
Konklúzió: Diesel motort annak érdemes venni, aki sokat jár az autóval, de aki csak utazásra használja, vagy élményautónak(évi 10-15ezer km), az jobban jár egy négyütemű Otto-motorral. Mellesleg az Otto-motork teljesítménye a magasabb elérhető fordulatszám miatt nagyobb, így nagyobb végsebesség érhető el velük általában, viszont a Diesel-motor pedig a nyomatéka miatt kevésbé érzi meg az emelkedőket, és erősebbnek érzi az ember.
Szó mi szó, én a kétütemű Otto-motort szeretem. Nyomatékos, mint egy mozdony, és rohadt nagy fordulatszám érhető el, azaz teljesítményben is mindkettőt túlszárnyalhatja.
Nem, mi..?
A chiptuning szívó motornál némi plusz üzemanyagot jelent, ezért is minimális a teljesítménynövekedés, ill. a fogyasztáscsökkenésre hangolásnál is jóval szűkebb a mozgástere a programozónak.
A turbomotoroknál már két Ecu programját módosítja a mester, ugyanis az üzemanyag mellett a levegő mennyiségét is szabályozhatja. Hogyan? Emeli a turbonyomást. Ez utóbbi szívómotoroknál ugye nem lehetséges, ezért a szívóknál 5-10%-os teljesítménynövekedés, míg a turbósoknál 20-30% (határ a csillagos ég, ameddig repülhet a hf.) .
S hogy kinek éri meg? Aki sokat megy és/vagy tud olcsóbban naftát. Nálam mind2 játszik.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!