Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbodiesel vagy turbobenzin?...

Turbodiesel vagy turbobenzin? TDI vagy TFSI?

Figyelt kérdés

Előnyök, hátrányok, (ész)érvek és tapasztalatok érdekelnek, nem vagdalkozások.

Nekem is megvan a magam véleménye, kíváncsi vagyok, ki-mit oszt?


2011. dec. 11. 14:11
1 2 3 4 5 6
 31/57 anonim ***** válasza:
Meg ha már úgy írod, hogy turbódízel, akkor leszel szíves a benzinesnél is jelezni, hogy szívó, vagy feltöltött, különben echte komolytalannak fognak nézni.
2011. dec. 20. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/57 A kérdező kommentje:

Ca. 12 éve "olcsó" gázolajjal járok. ;)

Eddig hibamentesen, pd-vel is...

Még 1: a Swift ugye keveset fogyaszt a benzinesek között is, mert könnyűek, 1.0-1.3 motorral.

Nagyrészt helyben járva mégis 7-8 liter/100km.

Miért? Az automata szívató csak úgy folyatja be a + benzint.

1.6-1.9 D/TD/TDI motorok ugyanitt 5-6 liter/100km.

De ne higgye senki, h erőltetem a dieselt, járjatok csak benzinessel..

2011. dec. 20. 18:46
 33/57 anonim ***** válasza:
Akkor lehet, hogy fos az a Swift, és nem kéne vele példálózni :) Mint írtam, nekem az 1.6 120 le eszik 7-8-at.
2011. dec. 21. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/57 A kérdező kommentje:

Nem kéne? Majd te mondod meg..

Városban mászkálva az 1.6-osod 7-8 liter, főleg ilyenkor?

Ha-ha-ha..

Akkor haladj vele minél többet!

2011. dec. 22. 08:15
 35/57 A kérdező kommentje:

33: még egy: forrás: [link]

prérikutya 2011.12.21. 15:12:16

Maga az autó pedig egy benzintemető. 1.6, 100 ló, ráadásul nem is megy, cserébe viszont zabál (klímával városban nyáron 12-13 l, úgy, hogy éppen csak nyomom a gázt). A sebességváltó már 5 ezer km. alatt reccsent, a tompított izzókat pedig heti rendszerességgel kiüti. Szóval kellene a fenének....

2011. dec. 22. 14:17
 36/57 anonim ***** válasza:

Szerinted engem hol érdekel, hogy a fos Fordok mennyit zabálnak, arról már nem is beszélve, hogy 1600 köbcentiből 100 lóerő eleve vicc!

Lehet, hogy a te (rém)álomvilágodban egy benzines blokk csak 10 liter felett tud fogyasztani...de nekem, ahogy már írtam 7-8 literrel el van (félreértés ne essék, ha kitaposom a belét, lehet 12-13 is, de ahhoz lámpától lámpáig gyorsulnom kell), és ha te nem hiszed, attól hálistennek nekem nem lesz semmivel se rosszabb :)

2011. dec. 23. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/57 anonim ***** válasza:

Még mielőtt meddő vitába menne át a dolog, hozzátenném, hogy az autómban nem gyári chip van, a módosított chip (immáron a második verzió) kb. 1 liter fogyasztáscsökkenést eredményezett összességében.

Nade innentől kezdve egyszerű matek, h előtte sem evett 8-9-nél többet.

2011. dec. 23. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/57 A kérdező kommentje:

Ez már most meddő vita, írtam nemrég, h ki-ki használja meggyőződése szerint az autóját, legyen az dízeles vagy benzines, én tapasztalat alapján döntök.

A végére még két dolgot: szívó motoros autót chippelni, khm, nagy okosság (túl vagyok 14 autón, 9 motoron, volt épített autóm, dolgoztam autóimportőrnél), ill. csak kiderült, h 8-9 liter az a fogyasztás..

2011. dec. 23. 07:39
 39/57 anonim ***** válasza:

Látom nem értesz az autókhoz, hiába volt már neked sok. A chippelésnek nincs köze ahhoz ,hogy az autó szívó avagy feltöltős-e. Attól még mert szívó, lehet injektoros, és az injektort vezérli a chip... Sőt, jelenleg még a szívómotorok vannak többségben, de már cirka 15 éve csak injektorral szerelik a négyütemű Otto-motoros autókat.


Mellesleg Diesel-motort annak érdemes venni, aki sokat autózik.

Hiába fogyaszt 3 literrel kevesebbet egy Diesel-motor, ha kb 600-700 ezer forinttal drágább a megvásárlása.


100km-re vetítve Diesel-motor üzemanyagköltségei: 5*430=2150 Ft

100km-re vetítve 4ütemű Otto-motor üzemanyagköltségei:

7,5*395=2962 Ft


Magyarul 100km-enként 800 Forintot nyersz vissza a Diesel motor árából, azaz 700000/800= 875 -> 875*100= 87 500 km után térül meg csak az üzemanyagot figyelmbe véve a masina ára. Ehhez még hozzájön az, hogy drágább a szervizelése egy Diesel-motornak(a kötelezők) ráadásul ha turbótöltős, akkor 100000km körül már jöhet az első motorgenerál is...


Konklúzió: Diesel motort annak érdemes venni, aki sokat jár az autóval, de aki csak utazásra használja, vagy élményautónak(évi 10-15ezer km), az jobban jár egy négyütemű Otto-motorral. Mellesleg az Otto-motork teljesítménye a magasabb elérhető fordulatszám miatt nagyobb, így nagyobb végsebesség érhető el velük általában, viszont a Diesel-motor pedig a nyomatéka miatt kevésbé érzi meg az emelkedőket, és erősebbnek érzi az ember.


Szó mi szó, én a kétütemű Otto-motort szeretem. Nyomatékos, mint egy mozdony, és rohadt nagy fordulatszám érhető el, azaz teljesítményben is mindkettőt túlszárnyalhatja.

2011. dec. 23. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/57 A kérdező kommentje:

Nem, mi..?

A chiptuning szívó motornál némi plusz üzemanyagot jelent, ezért is minimális a teljesítménynövekedés, ill. a fogyasztáscsökkenésre hangolásnál is jóval szűkebb a mozgástere a programozónak.

A turbomotoroknál már két Ecu programját módosítja a mester, ugyanis az üzemanyag mellett a levegő mennyiségét is szabályozhatja. Hogyan? Emeli a turbonyomást. Ez utóbbi szívómotoroknál ugye nem lehetséges, ezért a szívóknál 5-10%-os teljesítménynövekedés, míg a turbósoknál 20-30% (határ a csillagos ég, ameddig repülhet a hf.) .

S hogy kinek éri meg? Aki sokat megy és/vagy tud olcsóbban naftát. Nálam mind2 játszik.

2011. dec. 23. 12:24
1 2 3 4 5 6

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!