Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbodiesel vagy turbobenzin?...

Turbodiesel vagy turbobenzin? TDI vagy TFSI?

Figyelt kérdés

Előnyök, hátrányok, (ész)érvek és tapasztalatok érdekelnek, nem vagdalkozások.

Nekem is megvan a magam véleménye, kíváncsi vagyok, ki-mit oszt?


2011. dec. 11. 14:11
1 2 3 4 5 6
 21/57 A kérdező kommentje:

Fogyasztás-teljesítmény arányban verhetetlenek a TDI-k: ez tény, aminek bárhol utánanézhetsz.

Ha van pénz, akkor is komoly alternatíva a TDI-motoros autó: pl. az Audi 3.0 hathengeres bi-turbo dízele 313 le-t és 650nm-t tud gyárilag, az A6 Avant nagy és nehéz, 1740 kg-os kasztnijával és automata váltóval 8.8-as tesztértéket produkált (nem gyári próbapadon, az kevesebb).

A hangja igazi bravúr, V8 feeling..

A 0-100-as sprint 5.2 vagy 5.3s, már nemtom.

2011. dec. 17. 16:47
 22/57 anonim ***** válasza:
76%

Nézd, 330 lóerőt már 15 éve is ki lehetett hozni 3 liternél kisebb lökettérfogatú széria (!) benzin motorból, tehát ez nem egy nagy szám, bár nem tudom az általad írt blokk mikori.


Nyomatékban meg nyilván erősebb lesz a dízel blokk, csak ha már sok a pénzünk, és sportoskodunk, akkor ne kelljen már elváltani 4000-nél...érted, az milyen már.


Ha az autó használati eszköz, vagy mondjuk kifejezetten autópályára kell hosszú utakra, akkor nyilván okos dolog dízelt venni, de ha az ember úgy igazán autót (értsd: élményautót) akar venni, akkor felejtős.


Az ide írogató "átlagemberek" nagy része azért ír ilyeneket, hogy "hát amióta dízelem van soha nem ülnék vissza a benzinesbe" mert jobbára valami kisköbcentis 1.2-es 1.4-es 100 le alatti porszívómotoros kisautóból ültek át egy esetleg hasonló méretű dízelmotorral szerelt autóba, nade nyilván az utóbbival jobb fogyasztást, és a nagyobb nyomaték meg a turbó miatt látszólag nagyobb teljesítményt értek el. Nem ültek még igazi, méretes, tb blokkos autóban, így még szép, hogy részrehajló a véleményük.


Az átlagembernek a Suzukiból, Matizból, Corsából átülve egy 1.6-os vagy 1.9-es tádé óriási élmény, csak ettől még nem kéne átesni a ló másik oldalára, és azt képzelni, hogy a dízel mindent visz. Más...

2011. dec. 18. 04:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/57 A kérdező kommentje:

Reális, életszerű dolgokat írsz. Nekem már nagyon sok autóhoz volt szerencsém, pedig éppen 30 vagyok, de foglalkoztunk autóimporttal és dolgoztam is autóimporttal foglalkozó cégnél (Lagermax).

Inkább így írom: átlagember számára sokkal inkább elérhető, fenntartható egy TDI, mint egy TFSI.

Másrészről pedig már a luxusautók és a SUV-ok között is jelen van ütőképes alternatívaként a TDI.

Érdemes figyelemmel kísérni az eladásokat..

Amikor pl. a Porsche is már 2 TDI-t tart a kínálatában (Cayenne, Panamera), min. elgondolkodtató a dolog.

Én az 1-2 milliós árkategóriából választok autót, mert egyrészt nem tartom jó befektetésnek magát az autót sem, ez az az árrész, ahol még nagy bukták nélkül lehet autózni, másfelől motorozom is, család is van, utazni is szeretünk, szóval van helye a pénznek..

A fent említett ársávban pedig csak TDI-t veszek évek óta, korábban építgettük is ezeket a motorokat, komoly tartalék van bennük, csekély fogyasztással továbbra is.

Persze, ahol ló van, ott legyen zab is, csak nem mind1, h mi mennyi, mert uyge minden relatív..

2011. dec. 18. 17:41
 24/57 anonim ***** válasza:

Az a baj, hogy jócskán csökkent az az összeg, amit fogyasztásban nyersz egy tádéval, a drága gázolaj miatt. Persze, még így is olcsóbb tankolni, mivel kevesebbet kér 100-on, de ott van még a szervízköltség, ami ugye főleg a mai cr dízeleknél durva tud lenni. Ebben persze az is jócskán benne van, hogy hulladék a gázolaj itthon a kutakon, meg, hogy sok ember nem tudja, hogy hogy kell egy turbós autóval közlekedni, kímélni azt.


Mondom, ha sokat kéne pályáznom, és/vagy gyakran mennék hosszú utakra, én is biztosan vennék egyet, csak legyen legalább 5 henger, akkor már nincs olyan rémes vibráció meg hang. V6 dízelek egész barátian járnak és szólnak.


De amíg ez nem áll fenn, maradok a jó öreg szívóbenzinnél, egyszerű, mint egy faék, "igénytelen", és megbízható, továbbá jó motor-kaszni kombinációban nem fogyaszt az olyan sokat :)

2011. dec. 19. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/57 anonim ***** válasza:
A gázolaj kb 20ft-al drágább a benzinnél de fele annyit fogyaszt vele! Egyértelmű: Dízel!
2011. dec. 19. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/57 A kérdező kommentje:
Az üzemanyag áráról nem a fejlesztők és természetesen nem az autó maga tehet, de ha már téma lett, gázolajat lehet szerezni olcsóbban, jelenleg 300-330 Ft között van litere, ha az ember utánajár..
2011. dec. 19. 17:34
 27/57 anonim ***** válasza:
Hja persze. Hát ha te hajlandó vagy azt a szutykot beleönteni, amit így szerzel, csak hajrá. Aztán majd lesz még egy keveset futott, motorikusan hibátlan dízel a hahun, ami mondjuk 200.000 futott kmnél olyan hibákat produkál majd, amit amúgy 400-nál kellene max.
2011. dec. 20. 02:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/57 anonim ***** válasza:
@25 hát az én 1.6 benzinesem eljár 6-7 literből, az őseim 1.6 dízelje 4-5-ből. Mindkettő 120le, a dízel valamivel nyomatékosabb. 6-7-nek viszont nagyon nem a fele a 4-5 :)
2011. dec. 20. 02:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/57 anonim ***** válasza:

Egy kétezres turbódízel és egy kétezres benzines (köbcenti) fogyasztását összehasonlítva a benzines dupla annyit fogyaszt...


Egy turbódízel úgy húz mint a mozdony. A benzinesek pedig hírből sem ismerik a nyomatékot!


Melyik éri meg jobban?! (segítek: a dízel)

2011. dec. 20. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/57 anonim ***** válasza:

"A benzinesek pedig hírből sem ismerik a nyomatékot!"


Ezt magyarázom neked, h ne dumálj, ha nem ültél még normális benzinesben.

2011. dec. 20. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!