Mi a különbség pl 3 és 4 hengeres autó között?
Hmmm, ez jó kis off topic lett :-)
Az a különbség, hogy a 3 hengeres motorban 3. henger van, a 4 hengereseben meg 4db henger van az összes tartozékával (dugók, gyűrűk, szelepek, hajtókarok, szelephimbák stb, stb.)
Mondjuk én nem sokra tartom a 3 hengeres motorokat, de ez csak az én véleményem, mindegy.
Az, hogy melyik a jobb, az ennél összetettebb kérdés. Nagyon sok mindentől függ. Mint előttem is, mondták, álltalában igaz, hogy minél több henger van, annál kiegyensúlyozottabban jár a motor.
Ugyanakkor a teljesítmény nem feltétlenül a hengerek számában mutatkozik meg. Tegyük fel, hogy azonos lökettérfogatú motorokat nézünk. Ha több henger van, akkor ugye 1 db hengernek kisebb a lökettérfogata, mert mondjuk a 2 litert nem 4-gyel, hanem mondjuk 8-cal osztjuk. Ezek a motorok pörgősebbek lesznek, "jobban harapnak", tehát jobban veszik a fordulatot, és jobban is ejtik. Cserébe kevésbé nyomatékosak, mint azok a motorok, amiknek a össz. lökettérfogata kevesebb hengerre oszlik el, ezáltal egy henger lökettérfogata nagyobb lesz. Ezek jó nyomatékos motorok, viszont kicsit lustábban viselkednek. Természetesen sok mindentől függ egy motor viselkedése. A hengerek elrendezésétől (sor, V, boxer), a lökethossztól, a vezérléstől, de ne térjünk el a tárgytól.
Általánosságban viszont elmondható az, hogy a gyártók úgy készítenek motorokat, hogy minél nagyobb lökettérfogatú az adott motor, annál nagyobb hengerszámú erőforrást fognak megtervezni, és legyártani, egy bizonyos határig. Onnan már variálnak.
Másrészről, egy nagyobb hengerszámú motor esetén, nagyobb a meghibásodás lehetősége is, több a cserélendő kopó alkatrész, drágább az üzemeltetése, és karbantartása.
Legelsőnek ....... Milyen V6 van neked tuningolva ? Hol tudnak a diesel elleni tuningot profi módon csinálni ?
Kicsit merűlj el a nyomatékok és a lóerők világában (olvass utána ) Kizárt ,hogy felülkerekedj . Ha kecsó fele járok úgy éljek kifogom itt hírdetni ! Csúnya vereséget szenvedsz na akkor és ott magad pontozd le ,az otthon unatkozó szimpatizánsaiddal együtt . Minden jót Diesel elleni Terminátor :)))))))))
Egy kitalált példával elmagyarázom az előző oldalakon a dízel rajongóknak, hogy a nyomaték semmit nem jelent magába egy kitalált példa ( az értékeket találtam ki de kb ilyen arányuak valóságban is)
1200kg-120 Le és mondjuk 300 Nm dizel ( 10 kg-ra 1 Le)
vs
1200 kg-120 le és 180 Nm- benzines ( 10 kg-ra 1 Le)
okos dízelesek mondanák, hogy a dizel nyer mert a nyomatéka jóval több.
Valóság: a Lóerő a nyomaték és fordulat szorzata, vagyis mivel a dízel kis fordulatú, igy a 300 Nm nyomatékot kissebb fordulaton adja, de szorozzuk össze : 300 Nm mondjuk 3000 fordulaton adja le 300x3000= 900.000 ( ez most legyen csak egy szám, hogy a végén összehasonlitsuk a benzinesnél kapott szorzattal)
mig a benzines a 180 Nm nyomatékot sokkal magasabb fordulaton adja pl 5000 fordulaton igy ha azt összeszorozzuk 180x5000= 900.000
hoppá, érdekes nem ? Tehát így jön ki hogy a nyomaték huszárok dízel császárok, nagyra vannak a nyomatékkal, és aztán meglepődnek amikor egy ugyanannyi lóerős de majdnem fele akkora nyomatéku autót sem nyomnak le XD
Csak lóerőt, és kg-ot nézzetek, ha kevesebb kg ra több lóerő jut mint nálatok akkor kár erősködni. pl.: egy nem nevezem meg híres használtautó oldalról nézek kg- és lóerő adatot:
skoda octavia 1999-es 1285 kg 90 LE 1.9 TDI dízel( 14,2 kg ra jut 1 Le)
vs
Suzuki Swift 2002 es- 810 kg 84 Le 1.3 benzin ( 9,6 kg-ra jut 1 LE)
gondolom mondanom sem kell, hogy melyik nyer.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!