Mitől függ, hogy egy belsőégésű motornál hol van a tiltás, mekkora a még engedélyezett legmagasabb fordulatszám?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Röviden: a mozgó alkatrészek súlya miatt.
Lásd F1 autók...
Felespohar méretű dugattyúk vannak bennük kikönnyített súllyal.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
3: mi a különbség a tömeg és a súly között? 😅
Vagy Te minek a tömegére gondoltál?
#2,3 Így már értem, köszönöm:)
#4 Konyhanyelven ugyanaz, azonban fizikában teljesen más:
"1. A tömeg
a fizikai testek anyagmennyiségét jellemzi; a tehetetlenség mértéke"
"2. A súly
erő, amellyel a test -a Föld nehézségi erejének hatására- az alátámasztási pontot nyomja, vagy a felfüggesztési pontot húzza"
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ennyire nem vágom 🙂
Én írtam a kettes hsz-t.
Gondolj bele. Megfogsz egy fél kilós súlyzót és azzal csinálsz vallkörzést.
Aztán fogj meg egy 2 kilóst és azzal csinálj.
Egyértelmű, hogy a 2 kilós jobban terheli a vállad.
Kb ugyanezt kell elképzelni a dugattyú/főtengelynél.
Ezért örök életüek a régi szívó dízelek....
Rohadt lassan pörögnek fel és nem is sokat pörögnek.
(+ itt még bele lehetne menni az anyagminőségbe..)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
+ ott vannak a hajómotorok. Maximális teljesítménynél 200-as fordulaton dolgoznak, de 100 liter egyetlen henger! (Én meg a hármast írtam.)
Pl. egy kétütemű MAN 11S90ME-C dízelmotor 82,2 fordulat/perc mellett adja le a maximális 83 800 LE-t.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igen, de ott mi súlya van egy dugattyúnak? 😃
Mint egy fél motor egy mai autóban kb...
#9 Khmm, tömege....
Nem tudom máshogy elmagyarázni, de megpróbálom. Amit súlynak nevezel az a fizikában a tömeg. Amit viszont otthon úgy neveznél hogy a gravitáció ereje na az a fizikában a súly. Gondolom így már érthető. Veszel egy 1kg súlyú súlyzót. Annak a tömege a Földön és a Plútón is 1kg lesz, viszont a gravitáció miatt a súlya más.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!