Mk 1 fokusz benzines. Alacsonyabb fordulatszámon iszonyatosan rángat az autó.mi lehet a probléma?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A leírás alapján több lehetséges oka is lehet a problémának, amit tapasztalsz. Itt van néhány tipp, amit érdemes ellenőrizni:
Gyújtásrendszer:
Mivel gyertyát és gyújtáskábeleket cseréltél, érdemes lenne ellenőrizni a gyújtótrafót is. Ha a trafó hibás, alacsony fordulaton nem biztosít elegendő energiát a gyújtásnak, ami rángatást és fulladást okozhat. A hibás trafó problémát okozhat akkor is, ha a motor melegen nem indul jól, mivel a meleg motornál a gyújtótrafó általában gyengébben működik.
Üzemanyag-ellátás:
A benzinszűrő eldugulása vagy a befecskendezők hibája is okozhat hasonló tüneteket. Ha a befecskendezők nem szórják megfelelően az üzemanyagot, akkor az alapjáraton és alacsony fordulaton rángatózást tapasztalhatsz.
A benzinpumpa is lehet az ok. Ha a pumpa nem biztosít elég nyomást, az üzemanyag-ellátás akadozhat, ami szintén rángatást és nehéz indítást okozhat.
Levegőellátás:
Ellenőrizd a levegőszűrőt és a vákuumcsöveket, mivel ezek a rendszerek befolyásolják az üzemanyag-leiadagolást. Ha a rendszerben vákuumcső szivárgás van, az is okozhat hasonló hibát.
A légtömegmérő (MAF szenzor) is szerepet játszik a hibában, mivel ha ez rosszul működik, akkor nem mér megfelelően, és a motor nem kap megfelelő mennyiségű üzemanyagot a levegőhöz képest.
Motorvezérlő egység (ECU):
A motorvezérlő egység (ECU) is hibásan működhet, amely nem megfelelő üzemanyag- és gyújtáskeveréket állít elő, és rángatást, illetve nehéz indítást okozhat.
Hőmérsékletérzékelők:
A hűtőfolyadék-hőmérséklet érzékelő vagy az üzemanyag-hőmérséklet érzékelő is okozhat ilyen problémát, ha azok nem működnek megfelelően, mivel ezek az érzékelők segítenek az ECU-nak a motor optimális működésének szabályozásában.
Összegzésül: A hibát okozhatja a gyújtásrendszer (trafó), üzemanyag-ellátás (pumpa, szűrő, befecskendező), levegőellátás (szűrő, szenzorok), vagy akár az ECU. Érdemes alaposan átvizsgálni ezeket a rendszereket, és ha nem vagy biztos benne, egy szakszervizben diagnosztizálni a problémát.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Es ezeket a leírt hibákat kimutatja ha elviszem kiolvastatni?"
A benzines 1-es Fordok típushibája a trafó. Próbaképpen nyomd összébb 2-3 tizeddel az elektródákat. Akár a régi gyertyán. Ha ettől javul a helyzet, akkor a gyújtótrafó szigetelése van meggyengülve.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"lehet kicserélem a hétvégén."
Ha megteszed, fontos, hogy soha ne teszteld úgy a gyújtást, hogy a gyertya áramköre nincs zárva. Attól tönkremehet az új trafó is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!