A csomagtartóban lévő 12v power outleten keresztül feszültség alá tudnám helyezni az autót, hogy a központi zár működjön?
Lemerült az aksim, kivettem töltetni, de az első kilincsek pont most romlottak el, egyszer már lehúztam nagy nehezen a hátsó ablakot, hogy kinyissam az ajtót, de bármikor eltörhet, ezért egyszerűbb lenne feszültség alá helyezni az autót, hogy kulccsal kinyíljon a központi zár, feszültség alá tudnám a csomagtartón keresztül helyezni az autót? Nem kell sok amper vagy volt a központi zárhoz gondolom, nem az autót akarom elindítani onnan.
12V-os...
37.
ja és hogyha ilyen k sok kábel van, akkor miért az "aksi a közös csomópont?"? :D
miért nem az, ahonnan ez a k sok kábel kifut és elosztja a feszkót?
te még azt is behazudnád, csak hogy igazad legyen, hogy nem is két sarut rakunk az aksira, hanem 32-öt, hogy minden biztosékhoz külön menjen kábel!
tudjuk: "felrobbantották a hidat, és nem lehet átmenni a faluba"
#37
Ha megnézed a biztitábla sematikus ábráját látod, hogy a dobozból kb. 30 vezeték jön ki. Némelyik biztiről kettő is. A vastagabb vezetékek mennek a pozitív sinekre, illetve a nagyobb áramot felvevő eszközökre.
Kérdezőnek:
A 2-esben linkelt eszköz pont nem jó neked, mert az aljzatba illeszkedő dugó kellene.
Mindez erősen elméleti kérdés, mert ha a gyújtáson van a 12 voltos aljzat, akkor hiába erőlködünk.
Mint írtam, nálam koorábban leszívta az aksit a csomagtartóban egy hűtőláda. Nem biztos, hogy nem az előző tulaj kötötte be direktbe.
Egyébként villamosmérnök vagyok, igaz nem igazán foglalkoztam autóvillamossággal, ezért is zavart kicsit az ábra.
De minden szakágnak vannak egyedi furcsaságai, pl.: csak feltételezem, hogy a linkelt rajzokon a K13, K78, K88-as eszközök több mint valószínű relék -mi nem így ábrázoljuk.
42, igen köszi, a 3-masban már írom, meg kéne szerintem valami adapter is, mert nem akarok túl sok ambert bevinni a kocsiba, a biztosítékokhoz.
elméletileg ha kiszedném az összes kicsi biztosítékot, áthidalnám a power outlet biztosítékját hogy több amper menjen ott át, akkor motort is lehetne indítani, az öreg kollégám hallott már ilyenről.
de ez nem túl egészséges lehet a gyakorlatban. nem is próbálkoznék ilyennel.
és nekem csak a központi zárhoz kéne minimális amper, ezért kéne valahogy az aksi amperét redukálni valami adapterrel.
"mert ha a gyújtáson van a 12 voltos aljzat, akkor hiába erőlködünk"
mármint ha NINCS gyújtáson. de működik gyújtás nélkül is.
és útban lennének a relék a power outlettől? nekem azt mondják itt, hogy nincsenek útban.
42. illetve ki hogy érti a "gyújtáson" szót.
vagy ha nem is valami adapter, de valami fesz. szabályzó kéne, ami a generátornál van. de ezekhez én nem értek lehet majd csináltatok rokonnal.
Van egy sín, ammelyik mindig rajta van az aksin.
Erről kell menjen a központi zár, különben nem tudnád nyitni távvezérlővel az autót.
A másikat a gyújtáskapcsoló kapcsolja.
Ha ezen van az aljzat, akkor hiába "kinlódunk".
Rámérnék ohmmérővel az aljzatra, de sajnos az sem sokat bizonyít.
Relé biztos nincs rajta, minek.
Ha nem kötöd be fordítva, nagy bajt nem csinálhatsz.
Lényeg, hogy negatív a testen legyen.
45 kulccsal is nyílik a központi zár, és az outleten is mehet a biztosítékokhoz feszkó.
lehet amúgy nem is az aksiról, hanem valami kisebb erősségű forrásról kéne az energiát adnom, és akkor biztos nem csinálnék semmi komoly bajt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!