A csomagtartóban lévő 12v power outleten keresztül feszültség alá tudnám helyezni az autót, hogy a központi zár működjön?
Lemerült az aksim, kivettem töltetni, de az első kilincsek pont most romlottak el, egyszer már lehúztam nagy nehezen a hátsó ablakot, hogy kinyissam az ajtót, de bármikor eltörhet, ezért egyszerűbb lenne feszültség alá helyezni az autót, hogy kulccsal kinyíljon a központi zár, feszültség alá tudnám a csomagtartón keresztül helyezni az autót? Nem kell sok amper vagy volt a központi zárhoz gondolom, nem az autót akarom elindítani onnan.
12V-os...
#9 Nem összehasonlítás volt, hanem szemléltetés, hogy a világ nem olyan egyszerű, mint ahogy azt egy laikus elképzeli. Vannak dolgok, amik két irányban működnek és vannak, amik nem. Hogy mi miért működik csak egy irányban, az egy másik téma, itt a lényeg csak annyi, hogy nem működik.
És miért is működne szerinted "elvileg"? Mégis milyen elvre célzol? Tisztában vagy te az autóvillamosság alapjaival? Hogy hogyan néz ki egy autó villamos hálózata?
1. Nem működik visszafelé, mert elektronika vezérli. Az áram nem egy vezetékdarabbal van elvezetve az akksitól a szivargyújtóig, hanem keresztül megy a beltér vezérlőegységén. Ez több problémát is felvet, például azt, hogy a dióda csak egyik irányba vezeti az áramot. A másik az, hogy egy áramkörben mindennek megvan a maga helye és csak a megfelelő sorrendben működik megfelelően, fordítva nem működik, mert megfordul az áramkörben is a sorrend. Jobb esetben nem történik semmi, rosszabb esetben tönkreteszi a vezérlőegységet.
2. Tételezzük fel, hogy nincs vezérlőegység és az áram képes visszafelé is folyni. Szuper. Az áram útja akkor is az akkumulátor felé menne. De nem tud, mert nincs benne akkumulátor. Ha lenne, akkor eljutna az akksiig, onnan pedig eljuthatna a központi zárig. De nincs benne akksi. Az áramkör nyitott. Nyitott áramkörben nem folyik semmilyen áram, semmilyen irányba.
Nem éppen atomfizika, a legelső fizika órák között van az egyenáramú hálózat általános iskolában. Még az autókhoz sem kell érteni ehhez, elég csak annyira tanultnak lenni, mint egy 13 évesnek.
Oké, látom itt sokak elmaradnak attól a bizonyos említett 13 éves értelmi szinttől, úgyhogy akkor vázolom tényszerűen, hogyan is működik.
Az alábbi képen az én autóm példája látható, ez a belső vezérlőegység diagramja: [link]
Ezen a képen pedig berajzoltam a szivargyújtó kábelezésének útját, hogy jól érthető legyen: [link]
Látod, hogy a szivargyújtótól a vezeték az akku pozitív sarujára megy. Egy baj van: A KÉRDEZŐ AUTÓJÁBAN NINCS AKKUMULÁTOR! Akkor mégis hogy fog eljutni az áram a szivargyújtótól a NEM LÉTEZŐ akksin keresztül a központi zárig? 😂😂😂
Valami nagy zseni itt magyarázza már el...
#15
Erőlködj csak.
A biztosítékok nem egyenirányítók, ezeken keresztül minden is kap táfeszt.
A kérdés az, hogy a csomagtartóban lévő csatlakozó a gyújtásra van-e kötve. Az én kocsimon csak a belső szivargyújtó volt. -Le is szívta a hűtőtáska az aksit egy éjszaka alatt...
"Akkor mégis hogy fog eljutni az áram a szivargyújtótól a NEM LÉTEZŐ akksin keresztül a központi zárig?"
Nem az akkun keresztül jut el te kis buta.
"A biztosítékok nem egyenirányítók"
Ki írt ilyet? Mert én biztos sem. Szóba sem hoztam a biztosítékot, kizárólag a gyengébbek kedvéért tüntettem fel a rajzon, hogy tudják mit látnak.
"A kérdés az, hogy a csomagtartóban lévő csatlakozó a gyújtásra van-e kötve."
Ez csak azért kérdés számodra, mert még mindig képtelen vagy felfogni, hogy akksi nélkül nyitott az áramkör és te egy nyitott áramkört szeretnél működtetni. De még mindig nem magyaráztad el, hogy HOGYAN?
"Nem az akkun keresztül jut el te kis buta."
Hát akkor mégis min keresztül? Ha nincs akku, nyitott az áramkör. Nyitott áramkörben nem folyik áram. Ha nincs áram, akkor mégis mi fogja működtetni a központi zárat? Mi olyan nehéz abban, hogy nyitott az áramkör, mert nincs benne akksi?
És ilyen emberek adnak másoknak tanácsot, jó ég...
8. kimeneti aljzat? a hangszórós példa azért nem jó , mert az áram áramlik minden fémen keresztül.
10. elvileg használtam már azon pumpát, és a motor biztos nem járt, szerintem gyújtáson se volt, köszi 9 és 10-es.
11. " a világ nem olyan egyszerű, mint ahogy azt egy laikus elképzeli. "
és te véletlenül se vagy laikus, amikor a hangszórós példát hozod az áram áramlására.
az áramkör nem nyitott, mert a kimeneti aljzaton van, nem az aksihoz van kötve a központi zár, hanem egy zárt elektromos rendszerben van.
van aku. a hátsó szivargyújtós kimeneti nyílásnál lesz. szerintem csak a 12v-os feszkóval lehet probléma. még egy majdnem villamosmérnök villanyszerelőt megkérdezek hétfőn.
majd vele összedobok valamit dugaszt.
#18
Ezek szerint te már 14 éves is lehetsz...
Egy áramkör pozitív és negatív részére bárhol ráteheted a tápfeszt és már is "zárt" lesz.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!