A csomagtartóban lévő 12v power outleten keresztül feszültség alá tudnám helyezni az autót, hogy a központi zár működjön?
Lemerült az aksim, kivettem töltetni, de az első kilincsek pont most romlottak el, egyszer már lehúztam nagy nehezen a hátsó ablakot, hogy kinyissam az ajtót, de bármikor eltörhet, ezért egyszerűbb lenne feszültség alá helyezni az autót, hogy kulccsal kinyíljon a központi zár, feszültség alá tudnám a csomagtartón keresztül helyezni az autót? Nem kell sok amper vagy volt a központi zárhoz gondolom, nem az autót akarom elindítani onnan.
12V-os...
#19 "nem az aksihoz van kötve a központi zár"
Oké. Én feladtam. Ott van bazmeg a kapcsolási rajz, erre "nem az akksira van kötve". 😂 Nem érdekel, akkor csináld meg bazmeg, sok sikert, majd számolj be az eredményről. 😂
"a dióda csak egyik irányba vezeti az áramot"
igen, csak az a kérdés, hogy hogy van kötve a hátsó szivargyújtó
21. felesleges hisztizni, nem mindenki villanyszerelő.
de le fogom írni, mit mondott hétfőn a villanyszerelő. ok?
#20 Csak éppen az a baj, hogy ez nem egy áramkör. Egy autó nem egyetlen áramkörből áll. Tucatnyi különálló áramkör van. Minden áramkör vezetékelése az akksiban fut össze, az akksi a közös csomópont. Akksi, azaz csomópont nélkül kizárólag az áramkörön belül lehet külső áramforrásról megtáplálni a fogyasztókat. Másik áramkörbe már csak a csomóponton keresztül lenne lehetséges, azaz az akksin keresztül, ami nincs.
Van két falu. Falu A és Falu B.
Falu A a szivargyújtó.
Falu B a központi zár.
Az áram te vagy.
Saját kényed kedved fel-alá-jobbra-balra járkálhatsz Falu A utcáin.
De ha el akarsz jutni Falu B-be, akkor át kell sétálnod egy hídon, ami összeköti a két falut.
A baj az, hogy éjszaka felrobbantották a hidat.
Falu A-ban továbbra is bármerre sétálhatsz, de Falu B-be képtelenség eljutni.
Ennél óvodásabb szinten nem tudom elmondani, de már nem is akarom.
24.
nem óvodásoknak kell elmagyarázni, hanem az a kérdés, hogy eltud jutni-e az áram a központi zárig és találkozik-e diódával.
#25 Az első kérdésre a válasz benne volt az óvodás szintű magyarázatban. És te mégis feltetted a kérdést újra, tehát még az óvodás szintű magyarázatot sem vagy képes felfogni.
A második kérdést meg már ezer éve megválaszoltam. A szivargyújtónak nincs reléje, elektronika kapcsolja. Manapság pedig nem létezik elektronika diódák nélkül. Nem is értem, hogy lehet ez kérdés.
15
berajzoltad a szivargyújtó kábelezésének útját igen, köszi.
és ez mit cáfol?
hogy visszafele nem folyik az áram a biztosítékon?
#27 Nem cáfol, bizonyít. Hogy a szivargyújtó az akksira van kötve. Mint minden. Az akksi a "központ". Az áram eljuthatna (nem tud, de kellően lebutított értelmezésben eljuthatna) a szivargyújtótól a központi zárig, ha a "központon" keresztül az áram el tudna jutni az egyik áramkörből a másikba. De nem tud, mert nincs központ.
Annyira rém egyszerű koncepció ez. Tudod, Falu A, Falu B és a híd. Ha nincs híd, nem tudsz eljutni Falu A-ból Falu B-be.
Holnap kajak beadom ezt haverom 4 éves fiának. Mibe fogadjunk, hogy 3 percen belül megérti?
További szép napot!
Az első kérdésre a válasz benne volt az óvodás szintű magyarázatban?
tehát azért nem jó a feszültségforrás az áramkörben, mert felrobbantottad a mesében a hidat? és azt se vagyok képes megérteni, hogy a biztosítékon miért nem megy visszafelé az áram? ez melyik rész volt a mesében? másold már be, mert a biztosítékos rajzon nem igazán érthető. k okosnak hiszed magad, de lenne egy rossz hírem, valami félremegy a kommunikációdban. ha a kérdésre se tudsz válaszolni, te autóvillamossági szakember vagy? villanyszerelő?
látom nagyon szeretsz értetlenkedni meg hisztizni, miközben nem te voltál, aki beszereltetné velem az aksit, meg használtatná velem a kulcsot, de mit gondotál: mi a f*szért akarnám a központi zárat feszültség alá helyezni? nem volt óvodás szint ezen értetlenkedni?
úgyhogy le kéne szállni a magas lóról.
azért azt közlöm, hogy ez kimeneti egység, nem szivargyújtó. csak a dugóformája ugyanaz. hiába mutatod a saját autódon a szivargyújtót.
gyújtás nélkül szerintem nem működik a szivargyújtó. és az elektronika hogy van kötve, ami kapcsolná a többi részeket? ez a kérdés. ez is benne volt a mesében? vagy berajzolod megint a biztosítéktáblát?
csak ugyanazt hajtogatod, falu a falu b, meg felrobbantott híd. neked még érettségid sincsen szerintem. az aksi ugyanúgy lehet központ a kimeneti egységen egy áramkörben, és diódával még találkozhat ugyanúgy az áram megfelelő irányban, de nyugodtan berajzolhatod megint a biztosítékon a szivargyújtódat hátha megcáfolja, hogy az áram nem megy át a biztosítékon. vagy én berajzoljam neked hol mehet megfelelő irányban a diódákon az áram?
Jaj, menj már valahová a falvaiddal...
Azzal, hogy rákötöd az aksit a hátsó szivargyújtóra, máris ott az "új híd" a két falu között, hacsak nincs rákötve a gyújtásra.
Ezt biztos megérti a 4 évesed...
Az aksi "-" rá van kötve a testre. A "+" meg megy a biztitáblára, stb.
Ezek az autóvillamosságiak:
Gondolom az zavar meg, hogy a rajzon a szivargyújtó "lóg a levegőben", nincs rákötve a testre. Pedig igen.
Ja, és ábrán látszólag a szivargyújtó nincs rákötve a gyújtáskapcsolóra, pedig a legtöbb autónál igen...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!