Hogyan mukodik a kellékszavatosság a gyakorlatban Magyarországon?
kerdes 1, Ha az autoszerelonel beazik a komfortelektronika, ami nekem 150-200.000Ft-omba kerul es amikor odavittem nem volt beazva a kocsi, de amikor elhoztam gyakorlatilag állat a karpit alatt a viz.
kerdes 2, komplett turbofelujitas es dpf tisztitas meg egyeb aprobb munkakat rendeltem meg a végszámla 520.000Ft volt,
mentem 300km-ert az autoval megint kidobta a DPF hibat es gyakorlatilag most be sem indul, most azt mondja más hiba van PD-elem, amit o csinalt az minden jo, ezt nem tudom igy ellenorizni, hogyan lehet ezt bevizsgaltatni, ha jol tudom minden szerviz 6 honap ugynevezett kellekszavatossagot kell biztositson az elvegzett munkara.
Gyakorlati tapasztalat, tanács is érdekelne, mert 20 éve nem élek magyarorszagon
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szia, Köszönöm szépen a választ, szoktam vele menni hosszabb tavon, most amikor az 500eft-os javitas utani dpf eltomodes volt konkretan 2x800km volt a terv, delmagyarorszag es nemetorszag kozott, ebbol 300kmert ment minden hiba nelkul, volt benne erő a kocsi 170LE quattro, 300km utan bejott a dpf tele hiba es utanna kenytelen volt meg kb 500km-ert menni a szallasi es masnap 800kmert vissza, ami 17 oraba telett, az osztrak hegyekben 20-30-al, vegig veszuzemben, utanfutoval.
Es igen kaptam szamlat.
A dpf ujboli tisztitast megemesztem, de miert 300km utan,
es komplett turbofelujitas volt 200eft +szereles 120eft most a PD-elemre hivatkozik, meg arra hogy amit felujitottak az mind jo, csak most a PD elem is elment (mind a 4?), ami ujbol 300-400eft kb, hat nem tudom
nem gyozott meg, olyan erzesem van hogy talalgatunk es kicserelunk mindent
majd az ugyfel fizeti
a szakszeru hibakeres, diagnozis szamomra mas, en is ezzel foglalkozom.
P.S: a kocsi erteke max 1mFt, leht inkabb szetbontom/szetbontatom.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Hogyan mukodik a kellékszavatosság a gyakorlatban Magyarországon?"
A kicserélt alkatrészre van kellékszavatosság.
Ami azt jelenti, hogy a szerelő nem arra vállal "garanciát", hogy megjavította a hibát. Hanem felméri, hogy szerinte mi lehet az ok és javaslatot tesz, hogy mit fog kicserélni. Amit vagy elfogadsz, vagy nem. Illetve, ha teljes felhatalmazást adtál, akkor nem is kell megkérdeznie. Sajnos ez így működik.
Ha valamit elront szakszerűtlen szerelés miatt, az nem kellékszavatosság, hanem károkozás. Ha bizonyítani tudod (meglehetősen reménytelen), akkor meg kell javítania minden következményes kárral együtt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!