Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan mukodik a kellékszavato...

Hogyan mukodik a kellékszavatosság a gyakorlatban Magyarországon?

Figyelt kérdés

kerdes 1, Ha az autoszerelonel beazik a komfortelektronika, ami nekem 150-200.000Ft-omba kerul es amikor odavittem nem volt beazva a kocsi, de amikor elhoztam gyakorlatilag állat a karpit alatt a viz.


kerdes 2, komplett turbofelujitas es dpf tisztitas meg egyeb aprobb munkakat rendeltem meg a végszámla 520.000Ft volt,

mentem 300km-ert az autoval megint kidobta a DPF hibat es gyakorlatilag most be sem indul, most azt mondja más hiba van PD-elem, amit o csinalt az minden jo, ezt nem tudom igy ellenorizni, hogyan lehet ezt bevizsgaltatni, ha jol tudom minden szerviz 6 honap ugynevezett kellekszavatossagot kell biztositson az elvegzett munkara.

Gyakorlati tapasztalat, tanács is érdekelne, mert 20 éve nem élek magyarorszagon



#garancia #autószerelő #jótállás #komfort elektronika #kellekszavatossag #auto beázás
nov. 24. 10:59
 1/6 anonim ***** válasza:
Legelső, legfontosabb kérdés, kaptál számlát a javításokról? Ha nem, akkor semmilyen garancia nincs. Amúgy 1 év garancia van mindenre minimum jogszabály szerint Magyarországon ha van számla. Dpf tisztítás viszont olyan dolog, hogy megcsinálták, de bármikor koszolódhat hogyha valami rossz a rendszerben. Szóval arra szerintem nincs garancia. Gondolom városban használt dízelautó ugye? Annál szokott folyton eltömődni. A beázás pedig olyan dolog, hogyha az nálad is előfordult volna, szóval nem az ő hibájukból ázott be, akkor szerintem nincs felelősségük. Szoktál hosszútávokat is menni az autóval? 100-nál több km egyszerre?
nov. 24. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Szia, Köszönöm szépen a választ, szoktam vele menni hosszabb tavon, most amikor az 500eft-os javitas utani dpf eltomodes volt konkretan 2x800km volt a terv, delmagyarorszag es nemetorszag kozott, ebbol 300kmert ment minden hiba nelkul, volt benne erő a kocsi 170LE quattro, 300km utan bejott a dpf tele hiba es utanna kenytelen volt meg kb 500km-ert menni a szallasi es masnap 800kmert vissza, ami 17 oraba telett, az osztrak hegyekben 20-30-al, vegig veszuzemben, utanfutoval.

Es igen kaptam szamlat.

A dpf ujboli tisztitast megemesztem, de miert 300km utan,

es komplett turbofelujitas volt 200eft +szereles 120eft most a PD-elemre hivatkozik, meg arra hogy amit felujitottak az mind jo, csak most a PD elem is elment (mind a 4?), ami ujbol 300-400eft kb, hat nem tudom

nem gyozott meg, olyan erzesem van hogy talalgatunk es kicserelunk mindent

majd az ugyfel fizeti

a szakszeru hibakeres, diagnozis szamomra mas, en is ezzel foglalkozom.


P.S: a kocsi erteke max 1mFt, leht inkabb szetbontom/szetbontatom.

nov. 24. 11:56
 3/6 anonim ***** válasza:
#2 Öreg dízel autónál ez ilyen sajnos, minden drága alkatrész pont ennyi idősen megy tönkre. Megvennéd a fiatal autót, annak meg az ára nem tetszene. Azt mondanám ha minden más jó az autón, akkor meg kell csináltatni ezeket, lesz 2 millióban az autó és tökéletes állapotú minden. Ha eladod az autót kapsz 7-800 ezer forintot és vehetsz 5-6 millióért fiatalt, ha nem akarsz megint ilyenekkel szívni, de akkor elbuktad a turbó javítást és a tisztítást is. Érdemes amúgy hibakód olvasót tartanod magadnál és vészüzemmódot nullázni, törölni a hibakódokat és akkor valszeg megint 300 kmig jó(lett volna). A részecskeszűrő tisztítás szerintem nem kell mégegyszer, mert ha jó lesz minden a rendszerben akkor nem fog eltömődni, hosszabb útnál kitisztul magától.
nov. 24. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 krwkco ***** válasza:
59%

"Hogyan mukodik a kellékszavatosság a gyakorlatban Magyarországon?"

A kicserélt alkatrészre van kellékszavatosság.

Ami azt jelenti, hogy a szerelő nem arra vállal "garanciát", hogy megjavította a hibát. Hanem felméri, hogy szerinte mi lehet az ok és javaslatot tesz, hogy mit fog kicserélni. Amit vagy elfogadsz, vagy nem. Illetve, ha teljes felhatalmazást adtál, akkor nem is kell megkérdeznie. Sajnos ez így működik.

Ha valamit elront szakszerűtlen szerelés miatt, az nem kellékszavatosság, hanem károkozás. Ha bizonyítani tudod (meglehetősen reménytelen), akkor meg kell javítania minden következményes kárral együtt.

nov. 24. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
3-as 4-es köszönöm a válaszokat hasznos volt, annyit fuznek meg hozza a 3-as hozzaszolassal kapcsolatban, hogy ez az auto nekem mar most min 3,4mft-ben van, 6000eur-ert vettem 2018ban plusz amit eddig kb rakoltottem.
nov. 24. 13:04
 6/6 anonim ***** válasza:
3,4 millióban van, 1 millióért sem tudnád eladni hibásan, akkor nem is szabad eladásban gondolkodni. Keresni kell egy normális diagnosztát, aki megkeresi a valódi hiba forrását és azt megcsináltatni.
nov. 24. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!