Hogyan lehet a legkisebb kockázattal eladni egy használt autót?
Rengeteg csalós megoldást halottam olvastam, hogy az eladást követőn xy indokokkal, zsarolnak, fenyegetnek, hogy tönkrement a kocsi, és x ezer ftot vissza kell fizetni, különben jönnek és ütnek ,címem ott az adásvételin megtalálnak stb.
Miközben az autónak semmi baja, csak ez a trükk.
Hogy tud az ember ilyen ellen védekezni legjobban? mármint jogilag, hivatalosan?
Nagyon parázok, hogy ha eladom a kocsimat egyszer, beletenyerelek egy ilyen "jószándékú" vevőbe....
Már azon is gondolkoztam, el sem adom magánszemélynek ,hanem beviszem egy kereskedésbe, beszámoltatom pl, csak utána engem senki ne fenyegessen, pláne a családomat.
Megjegyzem 5 éves a kocsim, 100e km ig külföldön szakszervizelt, azóta egy autószerelő ismerősömhoz hordom javítani. (nem hiszek semmiféle más szerviznek, csak annak akit ismerek, sorry) Egyenlőre nem is tervezem eladni.
Itt most szó nincs arról, hogy tudom hogy baja van a kocsimnak és ki akarnék bújni a felelősség alól Hanem arról, hogy ha eladok egy jó autót, ami nálam évekig hiba nélkül szolgált, majd az eladást követően "nagyhirtelen" olyan nagy baja történik ami kvázi majdhogynem lehetetlen normál használat mellett.
Úgy tudom, amit az autójogász totalcar-os levélben olvastam, hogy magánszemélyek adásvétele esetén hivatalosan is kizárható az utólagos kellékszavatossági igény. Erről ki mit halott?
Leginkább úgy, hogy nem a kínálat aljára való hulladékot árulsz.
Ha jó az autó és nem a hasonlók alá van árazva, akkor a hülyék sem találnak meg.
Ez az autó még túl új ahhoz, hogy a cintányérok megkeressenek. Hacsak nem valami Dacia-kategóriás cucc, ami már most elég olcsó ennyi idősen.
Az ilyen piti csalók az olcsó autókra mennek, tényleg 1mft alatt. Még cibbonból is aki ennél drágább autót vesz, általában már nem ilyen pitiáner ügyletekkel próbál pénzt keresni.
fehér ember is lehet tudálékos.
nemrégiben épp a családunkban bizonygatta valaki mindenáron, hogy ő vett egy 15 éves fordot, és biza neki jár a fél év kellékszavatosság rá, bármi baja lesz, szalad vele az eladóhoz...
Na gondoltam magamba, ez aztán a jó ürügy
7-es:
Mivel jogszabályban rögzített jog így lemondani sem lehet róla.
azért megnézném azt az ügyvédet, aki még azután is foglalkozik az esettel, ha a vevő lobogtatja az adásvételit, amelyben kizárták a kellékszavatosságot, és ő alá is írta.
jog ide jog oda, ha bíróság elé kerülne az ügy, fel fogják tenni a vevőnek is a kérdést, uram, miért is írta akkor alá? El kellett volna állnia, vagy jelezni, hogy tévedés, nem írja alá stb.
A legnagyobb óvatosság ellenére is bármi közbejöhet bárkinél, autóeladás után. Csak akkor hogy nem lincseltek még meg több ezer sufnikereskedőt?!
eset: hengerfejes lesz a kocsi pár nappal az eladás után. Én mint eladó, honnan a t*/kömből bizonyítsam be, hogy a hiba nem volt jelen mikor eladtam a kocsit, csak az újdonsült vevő 2 nap alatt tönkretette, mert a -10-ben 1-2 sebességben padlógázzal járt huzamosabb ideig....
És akkor én fizessem ki a felét vagy akár az egészet, meg majd nekiállna fenyegetni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!