Ha egy benzines manuális sebváltós autót állítok le, olyankor célszerű benyomni a kuplungot?
Úgy értem ezt, hogy kézifék be van húzva, vagy ha nem, akkor rátaposok a fékre és benyomom a kuplungot aztán leállítom az autót és úgy teszem be egyesbe amikor az autó már nem röfög.
Eddig meg úgy szoktam hogy taposom a féket vagy a kézifék be van húzva és egyesbe teszem aztán állítom le az autót.
Vagy mindkét variáció jó?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mindkettő jó.
Sőt, ha kettős tömegű lendkereke van az autónak, akkor a leállításkor kinyomott kuplungnál egy hajszálnyit kevésbé használódik a lendkerék rugózása.
Azt most nem tudom hogy az enyémben milyen kuplung van. :D
Az autóm Hyundai i40 2.0 GDI .
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ja bocs. A kuplung mindkét módszernél be lehet nyomva a motor leállításakor.
A különbség csak annyi, hogy álló vagy járó motornál nyomod a sebváltót egyesbe. Járó motornál néha könnyebb, mert akkor forognak a váltóban a fogaskerekek és a szinkrongyűrű könnyebben becsúszik a helyére.
De ha álló motornál is könnyedén beveszi az egyest, akkor mindegy.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kettős tömegű lendkerék van benne.
"Végezetül a kézi váltós típusoknál a rettegett kettőstömegű lendkerék az, amely figyelmet érdemelhet: ezt az alkatrészt a közvetlen befecskendezéses 2 literes benzines és az 1.7-es dízelmotoroknál találjuk meg."
Szóval jobb, ha benyomott kuplunggal indítod és állítod le a motort. Szerintem. (Bár nekem 22 éves 1.3-as Ford Fiestám van, amiben minden egy darab vasból készült. :-) )
Az enyémet csak benyomott kuplunggal lehet indítani és gombos az indító, nem kulcsos.
Azt olvastam hogy a mai autókat már nem olyan tartós alkatrészekből rakják össze, mint régen.
Na de még az enyém még egyben van. :D :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mert ha nem lejtős az út, akkor miért ne lehetne csak egyesben és a kéziféket felesleges behúzni. Indításnál meg rátaposok a fékre, kiveszem üresbe és úgy indítok.
A garázsunkban meg nem is teszem egyesbe és kéziféket sem húzom be, mert ott nem tud elgurulni sehová.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!