Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha egy benzines manuális...

Ha egy benzines manuális sebváltós autót állítok le, olyankor célszerű benyomni a kuplungot?

Figyelt kérdés

Úgy értem ezt, hogy kézifék be van húzva, vagy ha nem, akkor rátaposok a fékre és benyomom a kuplungot aztán leállítom az autót és úgy teszem be egyesbe amikor az autó már nem röfög.

Eddig meg úgy szoktam hogy taposom a féket vagy a kézifék be van húzva és egyesbe teszem aztán állítom le az autót.

Vagy mindkét variáció jó?


nov. 18. 19:36
1 2 3
 1/21 krwkco ***** válasza:

Mindkettő jó.

Sőt, ha kettős tömegű lendkereke van az autónak, akkor a leállításkor kinyomott kuplungnál egy hajszálnyit kevésbé használódik a lendkerék rugózása.

nov. 18. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 A kérdező kommentje:

Azt most nem tudom hogy az enyémben milyen kuplung van. :D

Az autóm Hyundai i40 2.0 GDI .

nov. 18. 19:55
 3/21 krwkco ***** válasza:

Ja bocs. A kuplung mindkét módszernél be lehet nyomva a motor leállításakor.

A különbség csak annyi, hogy álló vagy járó motornál nyomod a sebváltót egyesbe. Járó motornál néha könnyebb, mert akkor forognak a váltóban a fogaskerekek és a szinkrongyűrű könnyebben becsúszik a helyére.

De ha álló motornál is könnyedén beveszi az egyest, akkor mindegy.

nov. 18. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 A kérdező kommentje:
Értem, köszi. :)
nov. 18. 19:59
 5/21 krwkco ***** válasza:

Kettős tömegű lendkerék van benne.

"Végezetül a kézi váltós típusoknál a rettegett kettőstömegű lendkerék az, amely figyelmet érdemelhet: ezt az alkatrészt a közvetlen befecskendezéses 2 literes benzines és az 1.7-es dízelmotoroknál találjuk meg."

[link]

Szóval jobb, ha benyomott kuplunggal indítod és állítod le a motort. Szerintem. (Bár nekem 22 éves 1.3-as Ford Fiestám van, amiben minden egy darab vasból készült. :-) )

nov. 18. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 A kérdező kommentje:

Az enyémet csak benyomott kuplunggal lehet indítani és gombos az indító, nem kulcsos.

Azt olvastam hogy a mai autókat már nem olyan tartós alkatrészekből rakják össze, mint régen.

Na de még az enyém még egyben van. :D :)

nov. 18. 20:37
 7/21 anonim ***** válasza:
Ha van benne kettőstömegű lendkerék, akkor mindenképp, én is kinyomom mikor leállítom, és persze indításnál is.
nov. 18. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
Off kérdés,de miért hagyjátok egyesben leállítás után? Rengeteg embernél látom,de nekem berögzült az ,, üres, kézi " az oktatás alatt (friss jogsim van)
nov. 18. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
100%
Az autót kézifékkel és motorfékkel is lehet rögzíteni elgurulás ellen. Mindkét módszernek megvannak a hívei és az ő érveik amellett, miért az övék a jó megoldás, én nem is kívánok igazságot tenni. Viszont az tény, hogy te most úgy tanultad, üresben van a motor és behúzod a kéziféket, de ha 1-esbe vagy hátramenetbe tennéd a váltót leállítás után, az is ugyanúgy megakadályozná, hogy elguruljon az autó.
nov. 18. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 A kérdező kommentje:

Mert ha nem lejtős az út, akkor miért ne lehetne csak egyesben és a kéziféket felesleges behúzni. Indításnál meg rátaposok a fékre, kiveszem üresbe és úgy indítok.

A garázsunkban meg nem is teszem egyesbe és kéziféket sem húzom be, mert ott nem tud elgurulni sehová.

nov. 18. 22:42
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!