



















Semmi köze a PSA (Peugeot-Citroen) DW12 kódjelű, 2179 köbcentis motorhoz, az csak Jumper/Boxer típusokban volt, ha furgon kell.
Ez a Puma nevű motor, 2198 ccm. Teljesen más konstrukció.





Ha belefér egy olajpumpa csere régi fajtára, és nem fáj ha porlasztót kell cserélni, akkor vegyed, de azért a piac árazza a rizikót (annyival olcsóbb, amennyivel többet lehet is költeni rá - nem törvényszerű, megelőzhető, stb)... Csak ne elhanyagoltat. Láncos motor, viszonylag tartós a vezérlés. Magasnyomású rendszer érzékeny, nagyon fontos a jó minőségű szűrő rendszeresen cserélve, és kell egy jó szerelő is aki figyel az állapotára, simán átégetik a dugattyút a porlasztók ha már kezdenek romlani, az meg nagyon nem olcsó móka. DPF fáklya (5. injektor) el szokott kormolódni, de sokszor elég tisztítani. EGR akadozó működés előfordul, ilyenkor pl nyomod a gázt és nem gyorsul. Olajpumpa változó szállítású fajta van már ezeken, ami elromlik és beáll a motor, na ezt ajánlott lecserélni a régi (-euro 4) fogaskerekes szivattyúra, ami kb örökös. Mondjuk inkább ez, mint a 2.0 EcoBlue (1995 ccm) az olajban futó szíjával, de vannak kevésbé rizikós típusok is a piacon.
(Ducato 2.3 vagy Master 2.3 felé nézelődnék, kisebbekből talán Transporter, de az már az én bajom.)





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!