Ha egy benzines manuális sebváltós autót állítok le, olyankor célszerű benyomni a kuplungot?
Úgy értem ezt, hogy kézifék be van húzva, vagy ha nem, akkor rátaposok a fékre és benyomom a kuplungot aztán leállítom az autót és úgy teszem be egyesbe amikor az autó már nem röfög.
Eddig meg úgy szoktam hogy taposom a féket vagy a kézifék be van húzva és egyesbe teszem aztán állítom le az autót.
Vagy mindkét variáció jó?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Még mindig divat ez a kézifék be nem húzásos baromság?
Teljesen mindegy, hogy állítod le, olyan kicsi a hatása a kettőstömegűre vagy bármire, hogy nem érdemes foglalkozni vele
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
De, mindkét esetben van értelme, leállításnál pont azért, amiért indításnál kötelező legtöbb autónál: mivel, ha sebességben maradt, megugorhat az autó, tehát, amikor az ember felengedi a kuplungot közvetlen leállítás előtt. Jobb azt megszokni, hogy még akkor elvesszük az erőt, amikor még biztos nem okozhat bajt.
Ezt a kézifék helyett 1-esben hülyeséget meg én sem értem, idióta szokás. A kéziféket pont azért találták fel és van az autókban mind a mai napig, hogy rögzítse a kocsit álló helyzetben, erre nem a sebességváltó fogaskerekei valók. Régebben ugye még kuplungolni sem kellett indítás előtt, - illetve indítás után most is felengedhető - és megint ott vagyunk, hogy megugrik, ha valaki elfeledkezik róla, vagy nem számít rá (Néhány autón ráadásul nem alapvetés, hogy az ember 0,5 mp alatt felismeri, hogy üresben vagy egyesben van a kocsi, ha röviden jár a váltó vagy dugig van fokozatokkal, arról már nem is beszélve, ha más rendszerű a váltásra szolgáló eszköz kialakítása).
15
Na de feleslegesen minek behúzni a kéziféket egy vízszintes parkolóban, vagy otthon az udvaron, garázsban?
Meg aztán egy reggeli -15 fokban beragadhat az estétől behúzott kézifék, főleg ha a tárcsafékek már valamennyire kopottak ill. valamelyik autón a hátsó kerekeken dobfék van, azok hamarabb beragadnak a hidegben.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ahol nem gurul el, persze felesleges. Elvileg, mert valójában nem mindig látszik az a 2%-os lejtés, idegenben meg eleve miért hagynánk, hogy esetleg eltolják. Ahol viszont nem tudod mi a helyzet, akkor kézifék.
A -15 fokos befagyást azzal beszéld meg, akik +30-ban is így járnak el, meg úgy az év maradék 363 napján, amikor nincs -15. Komolytalan érv.
17
"amikor nincs -15."
Azt hiszed önzőn, hogy csak Magyarország létezik, ahol sosincs -15. :P
Nem egy autóról tudok, ahol kora reggel nem tudott elindulni, mert befagyott a feleslegesen behúzott kézifék téli időszakban!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
19
Te már csak a szavakkal játszol.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!