Milyen lenne egy benzin motoros kamion?
Lajos! Nem a 7-es vagyok, de azt nem látjuk hogy a te gépeden milyen fájlok vannak.
2600 Nm 1000-1460 ford/perc. Gondolom ez nem valami 1.4-es 4 hengeres! :D Hanem valami teherautó, vagy busz motor. Ott nem kuriózum. De van is 10-12 liter lökettérfogat, meg 6 henger + turbó! Úgy nem nehéz.
Valaki írta: Opelnél már nincs OPC jó ideje. A J Astra szériájánál kihalt. GSI-re akarták átkeresztelni az izmosabb változatot, de aztán közbe jött a márkaeladás, így ez a projekt a tervezőasztalon maradt. Az L-ből sincs ilyen. És tudomásom szerint dupla-turbós változat sincs. Az is csak dízelből volt még a K sorozatnál.
#2 pont hogy ugyan akkora motornál a dízelesnek van nagyobb nyomatéka! A benzinesnek max nagyobb a lóereje, de csak mert többet forog. Lóerő = nyomaték x fordulatszám.
Amúgy léteztek kétütemű dízelmotoros kamionok is, azokat az egekbe kellett forgatni csak épp menni nem mentek, meg 10x annyit ettek, viszont kisebbek voltak és gondolom olcsóbb volt gyártani. De anno mikor 1 banánért teletankolták a tankodat nem számított az ilyesmi...
Léteztek amúgy benzines teherautók, azt hiszem a ruszki Kraz-okból volt pár olyan típus, erőben nem voltak sokkal erősebbek cserébe 100-on 100-at ettek :D De legalább biztos beindult a -60 fokos szibériai éghajlaton
#25 "pont hogy ugyan akkora motornál a dízelesnek van nagyobb nyomatéka"
Helytelen.
Ez a "dízel = nyomaték" onnan indult, hogy a dízel ALACSONYABB FORDULATON adja le a csúcsnyomatékot. Ennyi. Nem nyomatékosabb, csak hamarabb van nyomaték. Csak ez a tény egy kicsit átfogalmazódott a szakmaiatlan, hozzá nem értők körében és helytelenül terjesztették el.
Példának legyen egy VW Golf 4.
Szívó esetben: 1.9 dízel 133Nm, 1.8 benzin 170Nm. Sajnos nincs megegyező lökettérfogat, de a benzines egy picit kisebb lökettérfogatból jelentősen nagyobb nyomatékot hoz ki.
Turbós esetben: 2.0 dízel 250-350Nm, 2.0 benzin 280-350Nm. Előny ugyan már nem nagyon van a benzinesnél, de hogy hátrány sem, az elég nyilvánvaló.
most ami hirtelen eszembe jutott az egy Opel J Astra:
1.6 Turbo VVT (benzin) 1598cc 180 PS (132 kW; 178 hp) at 5500 rpm 230 N⋅m (170 lb⋅ft) at 2200–5400 rpm
1.6 CDTI ecoFLEX 1598 cc 136 PS (100 kW; 134 hp) at 3500–4000 rpm 320 N⋅m (236 lb⋅ft) at 2000–2500 rpm
vagyis ahogy megmondtam, a dízel nyomatékosabb, a benzines meg több lóerejű. Legalábbis ebben az esetben biztos.
Pff
J Astra 2.0 CDTI 350nm
J Astra 2.0 turbó benzin 400nm
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!