Melyik autógyártó fog e-benzinnel működő belső égésű motoros autókat gyártani 2035 után?
Álmodozók!
Arról agyaltok, hogy mi lesz 12 év múlva?
Hát még az sem bizos, hogy két hét múlva ideér a Mikulás. 😄
Akár tetszik akár nem pár évtizeden belül kuriózum lesz a belső égésű motoros autó.
A probléma, hogy sok alternatív üzemanyag lenne, de vagy nagyon drága előállítani és/vagy az energiasűrűsége töredéke a mai benzinnek.
Az elektromos dolgok meg már most minimum egy szinten vannak a belső égésűekkel és ahogy az akkumulátor energiasűrűség növekszik, még előrébb kerülnek.
#9 Az a baj, hogy halvány fogalmad sincsen sem az elektromos autókról, sem az alternatívákról.
Az elektromos egy szinten lenne a belsőégésű motorral? Tényleg? 2 perc alatt tankolok 50kg benzint és megyek 900km-t. Elektromosba egy akku pakk nem 50, hanem 500kg MINIMUM (Model S akkuja pl. 750kg) és mész vele 300-500km-t. Hol van az egyenlőség? Az egyetlen, amiben egyenlőek, az a környezetszennyezés.
Alternatívból pedig nincs sok. Soha nem is volt más, csak a hidrogén és a szintetikus. Elmélet szinten volt persze más ötlet is, pl. LNG, de az soha nem volt egy túl komoly ötlet. Közben a hidrogént is kezdik elfelejteni a problémái miatt, így csupán a szintetikus üzemanyag maradt.
Nézd, egyes motorsport sorozatok, mint például az F1 és a WEC mindig is a közúti relevancián alapultak. Amit ott látsz, az a jövő. 2014-ben az F1-ben bevezették a hibridet, picit később a WEC-ben is és nézd, már nem is lehet kapni szinte mást, csak hibridet. És mit mondanak ők most a jövőről? Az F1-ben 2026-ban lesz szabályváltozás a motorokra és konkrétan csökkentik a hibrid elektromos részét, a két generátor közül az egyiket kiveszik belőle. A belsőégésű motort pedig tudod mi fogja hajtani? Full szintetikus üzemanyag. És ez annyira tetszik a gyártóknak, hogy többen is csatlakozni akarnak, például a Volkswagen csoport (valószínűleg Audi, talán Porsche néven) és a GM csoport (Cadillac néven). Ez a 2026-os csomag ez minimum 2035-ig maradni fog.
A WEC is tavaly frissített szabályt, ott modernizálták a formulát, belsőégésű hibridek és özönlenek a gyártók. 2021 végére már kizárólag a Toyota volt ott, azóta megjelent a Ferrari, Porsche, Peugeot, Renault, továbbá érkezni fog még a Lamborghini és a BMW.
Mindeközben a full elektromos sorozat, a Formula E, sorra veszíti el a gyártókat. Sorra lép ki mindenki. Pár éve még tele volt a legnagyobb gyártókkal, azokkal, akiket fentebb írtam, hogy csatlakoztak a hibrid sorozatokhoz. Szórakoztak kicsit az elektromos autókkal, aztán ott is hagyták őket.
Számodra ez úgy hangzik, hogy az elektromos a jövő? Azok a gyártók, akik 5 éve még ódákat zengtek róla, azok most menekülnek előle és rohannak vissza a belsőégésű motorok hoz.
A szintetikus üzemanyag a jövő, a belsőégésű motor pedig nem megy sehova, nagyon sokáig itt lesz meg velünk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!