Szivo benzin tuning. Adott 1.2 8v motor 72lo gyarilag milyen modositasokkal lehetne kicsit megdobni 0/100 kozotti gyorsulasat. Tudom tudom vegyek nagyobb motoros turbos kocsit. Engem ez erdekelne barmilyen fajta atalakitas. Tapasztalatok?




















Kalos 1.2?
Az amúgy is egy benzintemető, azért 72 ló.
De kismillió más hibája van még, örülj, hogy egyáltalán megy.
Típushibája a motor, szerintem már nincs hibátlan hengerfej hozzá sehol, az rendre megszorul mind, kenéshiány miatt.















Azért a több levegővel lehet szívónál is játszani, a légszűrővel, szívócsatornák optimalizálásával, szívócső termikus elcsatolásával, normális leömlővel, teljesítményre optimalizált katalizátorral. Ezek mind gyorsítják a gázáramlást, de a 72 lóból csinálsz mondjuk 90-95-öt, és ráköltöttél 200 ezret a motorra. Nem éri meg, tekintve az autó értékét. Esetleg ami hasznos lehet, egy leömlővel kicsit elhangolni a gyári nyomatékkarakterisztikát, hogy 2-3 ezres tartományban 5-10Nm-el erősebb legyen az autó.
Aztán lehet tovább menni, könnyített főtengely, kovácsolt dugók, könnyített hajtókar hozhatnak még 5-10 lóerőt. De az már nem 200 hanem a duplája. Rálocsolsz 4-500 eft-ot és lesz egy 100 lóerős autód, aminek a nyomatéktartománya amiben erős, fele a gyárinak. Szerintem nem jó biznisz. :D
Egy 2-3 literes szívó motorra ahol ezek a módosítások hoznak 40-50 lóerőt, ha valakinek ez a hobbija, talán belefér. De egy 1.2-es motornál nem kezdenék bele, túl kicsi a lökettérfogat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!