Szivo benzin tuning. Adott 1.2 8v motor 72lo gyarilag milyen modositasokkal lehetne kicsit megdobni 0/100 kozotti gyorsulasat. Tudom tudom vegyek nagyobb motoros turbos kocsit. Engem ez erdekelne barmilyen fajta atalakitas. Tapasztalatok?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kérdező!
Kevesebb amerikai tuning-videót kellene nézned!😀
Az 1.2-es 8V-s motor háztáji tuning esetében, esetében a következők várhatóak:
-direktszűrő -> nagyobb szívás zaj.
- hátsó dob/esetleg teljes rendszer/cseréje ->hangosabb kipufogó.
-Átalakított hengerfej ->megnövekedett fogyasztás, rövidebb élettartam.
-apró kütyük beszerelés/átalakítása -> sok munka, és még több hibalehetőség.
Ezen a gondolatsort még sokáig lehetne folytatni.... de nincs értelme.
Egyszer egy barátommal az ezredforduló környékén összeszámoltuk az éppen divatos és kereskedelmi forgalomban kapható , "teljesítményt fokozó" alkatrészek/berendezések hasznát és persze a hozzá tartozó árakat is.
Hosszú lenne részletezni, de ott is volt minden szép és jó:
a hengerenkénti leömlőtől kezdve a gyorsító végdobon át, a megnagyobbított hengerfejcsatornákon át, az eltolt vezérlésig, nagyobb szeleptányér, emelt üz.a nyomás, plusz levegő bevitel, könnyített lendkerék...bla.bla..bla.
A várható végösszeg közel járt az autó beszezési árához, a teljesítmény pedig -reálisan értékelve- nem érte volna el a +15%-ot sem.
Emellé kapott volna, egy nagyfogyasztású, nem üzembiztos és meglehetősen rövid életű járművet.
Akkor minek is? 😃
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szívóban, ahol érdemes elkezdeni a tuningot, az min. 1.6köbcenti. Ez alatt nagyon gyengék a motorok. És ha értelmes teljesítménynövekedést akarsz elérni, akkor a motort kell tuningolni, ami ~600ezernél kezdődik.
Ebből az 1.2 szívóból mondjuk ki lehet hozni +15% teljesítményt, és lenne kb. 82le. Szóval nem éri meg.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Felesleges, láttam sok ilyet.
A pénzt amit "tuningra" költenél félrerakod, eladó ezt a kocsit és átülsz egy erősebb gyári kocsiba.
Nem roszból, de ezzel szarakodni nem éri meg.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#10 de egy egykettes kávédarálón nem érdemes.. mert elköltesz rá százezreket, és optimális esetben nyersz fél lóerőt, rossz esetben vesztesz ötöt..
Többet ér ha kidobja a pótkereket meg a hátsó ülést támlástól..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!