Mi értelme a 7,5 tonnás teherautó jogsinak?
Szia!
Hát, azért végülis van értelme. Akár már autómentőzni is sokkal nagyobb az előnye és a lehetősége, mint egy B kategóriával. Itt a C1-nél viszont ugye van súlyhatár, ami maximum 7.5 tonna lehet. De, akkor sem 3500kg, mint a személyautónál. Akár privát célra is megéri megcsinálni.
Láttam már különböző autósiskolákat így hirdetni, vagy esetleg a hozzájuk tartozó teherautón és autóbuszon feltüntetni A-tól Z-ig (képletesen értve) minden kategóriát.
Viszont! Szerintem ezt külön nem oktatják, és személyszerint sok értelmét nem látom külön erre vizsgázni. Érdemes megcsinálni a nagy C kategóriát. Én is így tettem.
Rengeteg C kategóriás állás van, de C1-el még egy hirdetést sem láttam például az elmúlt években.
A C kategória súlyban már nem ad korlátot, tehát gyakorlatilag bármekkora össztömegű teherautót vezethetsz korlátozás nélkül. Lehet 18 tonnás, de lehet 30 tonnás teherautó is. Személykorlátozás van ebben, csakúgy mint a B kategóriánál. Tehát a 8+1 fő az itt is megvan. Jó példa erre a tűzoltó autó például.
B1 kategóriának sincsen értelme, külön azt sem lehet letenni szerintem, meg értelme sincsen, ahogy a C1-nek sem nagyon, mondjuk még mindig több mint annak.
Olyan ez kicsit, mint az A1, A2, A kategóriák. Ha megvagy 24 éves, és nem akarsz 600-astól nagyobb motort magadnak, akkoris értelmesebb választás lerakni a korlátlant, mint megcsinálni az A2-őt. Ki tudja hova el nem sodor az élet, vagy milyen lehetőséget nem ad, és akkor jól jönne az a fránya A korlátlan jogsi, nem pedig csak az A2.
Na, így képzeld el a C1 és a C kategóriát. Én azt javaslom, hogy amennyiben szeretnéd, akkor csináld meg a C-t. Nem csak C+E-vel lehet dolgozni. Rengeteg napibejárós állás van, ezek főleg áruterítő állások. Ezeket is csinálják 7.5 , 10.5 , 12 tonnás teherautókkal is. Minden munkához megvan a megfelelő méretű jármű.
Amelyik ilyen alkategóriának értelme volt még több mint 1 évvel ezelőttig, az a D1 kategória. Mostmár annak sem nagyon. Ugyanis már most 1 éve nem kötelező a C kategória megléte a D kategóriához, hanem elég ha van valakinek egy személyautós jogosítványa, és akkor mehet rögtön autóbuszra.
Amíg ez nem volt, addig ott volt a D1. Ehhez is elég volt 2 éves B-s jogsi, és lehetett erre is menni. Ez viszont korlátozva volt a személyek számában, azt hiszem 16+1 főre. De ennek akkoris több értelme volt, főleg a személyszállítással foglalkozó cégek számára. Akár belföldön akár külföldön, ha valaki ezzel szeretett volna foglalkozni, de nem szerette volna megcsinálni a C kategóriát hogy utána mehessen D-re és vezessen nagy autóbuszt.
Talán erre tudtam (én) azt mondani annak idején, hogy van értelme. A C1 kategória csak körítés. (Nem kell lehurrogni, ez csak az én véleményem.)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!