Az autógyártók miért nem olyan autókat gyártanak amikre lakossági igény van?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Fordítva működnek ezek a dolgok.
Amikor Trabant volt meg ZSiguli akkor arra volt igény, most meg amilyet gyártanak azt veszik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Környezetvédelem...
A legutolsó szempont a tömeg érdeke.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az olcsó, kis és már a középkategóriás modellek kifejlesztése olyan sok pénzbe kerül, hogy egyszerűen már nincs vagy alig van rajta haszon, ezért azok gyártását szépen meg is szüntették, pedig igény biztos lenne rá.
Hasonló a szitu az elektromos autózásban is. Megy a hatótáv meg lóerőhajszolás, de aki mondjuk helyben használja, gyereket oviba vinni, bevásárolni, munkába járni, annak elég lenne egy kisebb hatótávolságú autó, kisebb akkuval, mivel az akkumulátor a legdrágább dolog bennük, így lényegesen olcsóbban lehetne megvenni, és az átlag ember is meg tudná fizetni, de itt sem ebben az irányban mennek a gyártók, illetve nem kínálnak ilyen autót a palettájukon.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mert a profit a lényeg.
Telefonból szerinted 2025-ben melyik eladhatóbb? Egy mai villámgyors csúcsmobil, 100-szoros zoommal, amival lassan tényleg olyan fotókat lősz mint egy profi géppel + gyakorlatilag egy számítógép a zsebedben, vagy egy teljesen basic Nokia 3210-es szintű monokróm tégla, amivel telefonálni tudsz és slussz?!
Ezt csak azért hoztam fel példának, mert pont most kell telefont cserélnem, mert a mostani állandóan random lefagy és újraindul. Pedig nem annyira ősrégi és nem is alapmodell volt annak idején.
+ amit írnak. Gondolod a környezetvédelmi szabályokat, DPF, SCR, EGR, CO2 grammok, stb. a lakosság írja elő?! Ennél összetettebb a dolog. Valamit tenni kell, mert lassan minden afrikai kecskepásztor kocsival akar járni. És nemsokára leszünk 10 milliárdan. A légkör meg véges. Nem tudunk másikat venni vagy csinálni. Továbbá mindenki szereti a kényelmet, ezért a plusz funkciókat az autóban. Ha csak az lenne az igény, hogy legyen benne valami hokedli meg négy keréken guruljon, akkor ma is lovaskocsival járnánk.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A szabály a motorra vonatkozik, amit laboratóriumi körülmények között kell teljesítenie. Nincs is kasztniban, nincs menetszél, semmi. Van maga a motor, rászerelve a kipufogórendszer és magában járatják ideális hőmérsékleti körülmények mellett, a legminőségibb üzemanyaggal.
A SUV a nagy magassága miatt nagy légellenállással rendelkezik, ami által több üzemanyag kell, hogy ezt legyőzze, valamint a nagy méretük miatt nagyobb, szélesebb gumikat kell rájuk gyártani, ami szintén üzemanyagfogyasztást növel, stb-stb. Maga a nagyobb, szélesebb gumi gyártása is több környezetre káros anyagot bocsát kis. Szóval a SUV egy sima kombi vagy szedán típushoz képest jelentősen több környezetszennyezéssel jár.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!