Van értelme azért tartani a kocsit, hogy csak munkába járjak vele?
A kérdező módszere (én is ezt használom) jól működik, ha figyelembe vesszük a technikai korlátait.
Például egy 35 literes tartály esetén illik minimum 15 litert lefogyasztani, mert az automata elzáró és a tartály expanziós dómjába való belöttyenés pontatlansága miatt 2-3 literes pontatlanság van. Ez a hiba viszont többszörös töltés esetén átlagolódik, így (azonos kút esetén) legalább 2-3 töltés után vonhatjuk le a konzekvenciát!
Ha viszont a normálishoz képest tartósan 15%-al többet fogyaszt az autó, akkor ott meghibásodás van. A lehetséges okokról már fentebb írtam, de annyit még hozzáteszek, hogy a fékszorulást egy hosszabb fékezés nélküli útszakasz után jól leleplezi a féktárcsák és a kerékagyak végigtaperolása.
Ha a többletfogyasztás meghaladja a 15%-ot, akkor annak a teljesítménynek valahol távoznia is kell, ezért valami nagyon melegszik, vagy a kipufogón megy ki a többlet. Egy közepes személygépkocsi kb. 20-30 kW-al van hajtva normális utazósebességen (mi a faxnak vesz valaki 75 kW-os motorral autót - talány), tehát az említett 15% közel 4 kW veszteséget is jelenthet, és még nem autópályán való száguldozásról beszélünk, hanem egy laza kertvárosi 50 és 90 km/h közötti gurulásról!
Óóóó, megint jött egy felni taperolós tudósbagoly, de most átváltott átlagokra, százalékokra, plusz még belekverte wattokat és a km/h-kat is.
Na, menjünk aludni! 😁
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!