Új mercedesekről vélemény?
Nem volt még Mercedesem, nem is hiszem, hogy lesz, de mindig úgy tekintettem a márkára, hogy tényleg igazi minőséget nyújt. Néztem autóteszteket, C-osztály, EQE, EQS, az új E-osztály… és azt látom, hogy elég furcsa dolgok vannak az autókon. Pl: engem nem zavar a műszerfal, vagy a hatalmas kijelző, pl: EQS, E osztály akár 3 db. De a kamu kipufogó egy kicsit fura. És ott vannak még a csillagok mindenhol, hűtőrács, hátsó lámpa… vagy a műanyagok a beltérben, ami nem zavaró pl egy kia-ban, renault-ban… de azok az autók nem ennyibe kerülnek. Számomra elég fura volt, de hozzáteszem nem ültem még új merciben, nem tudom ez így van-e én azt írtam le amit láttam a tesztekben. Ti mit gondoltok erről? Ha esetleg van ilyen autótok, vagy ültetek már ilyenben írhattok saját tapasztalatot!
A válaszokat előre is köszi! :-)
#9 "Vegyük akkor a Suzukit, ma már simán rendelheted egy modern turbómotorral, olyan automata váltóval, ami legfeljebb annyiban tér el, hogy kettővel kevesebb fokozat van benne."
Ja, csak a Suzukiban kapsz egy kicsi háromhengeres turbós fűnyirímotort ami tud száz valahány lóerőt, míg Mercedesben legalább négy (igaz C-ben már csak négy) henger van meg sokkal nagyobb teljesítmény. De ezen felül anyaghasználatuk sem valami jó, ránézésre úgy ahogy szép de kopogó műanyag az amiből rengeteg van.
Ez az összehasonlítás csak azért tűnik értelmesnek, mert egy átlag prolinak halvány lila segédfogalma sincs arról, hogy mit tud ma egy felsőkategóriás Mercedes. Abból indulsz ki, hogy ma már egy szinten van egy Suzuki egy Mercedessel, mert benne van "ugyanaz", mint egy Mercedesben. Hogyne, ez igaz is. Ugyan az, mint egy 20 évvel ezelőtti Mercedesben. Csak azóta a Mercedes meg 20 évvel előrébb van.
De mondok egy másik példát. Megrendelheted ugyanazt az ételt egy sarki kifőzdében meg egy Michelin csillagos étteremben. Szerinted ugyanazt kapod a két helyen, attóo, hogy mind a kettőt Stefániavagdalt krumplipürével-nek hívják...?
A prémiumság nagyon sok dologban megnyilvánul. Én csak a saját kocsimat tudom példának, Jaguar XF. Az ajtókon körben 2 sor kédergumi van, miközben az átlagon csak 1, ergo semmi külső zaj. Az ablakok 3 rétegűek, semmi zaj. A futóműve valahogy úgy van megcsinálva, hogy gyerekfejnyi kátyúkon megyek át úgy, hogy észre sem veszem. 2013-as kocsi, de a belsejében (bőr) semmi nem nyikorog, nyiszorog. Van benne böbögés gátló, vagyis a hátsó ablakot úgy húzza le, hogy nem böbög a szél. Ablakmosásnál meghúzod a kart, mos-töröl négyet, majd megáll a kar. Aztán ha lecsorog a maradék lé, mint minden kocsinál, ő még töröl egyet 10 seccel később. A belső világításánál nincsenek kapcsolók, elég ha közel tartok a kezed, vagy intesz a lámpának. S mert prémium, olyan ülések vannak benne, hogy egy Anglia-Magyar után úgy szállok ki, hogy nem vagyok elmacskásodva, leizzadva, mert az ülés hűtött. Ráadásul 5.6L átlaggal járom meg az utat, németben 160, máshol tartósan 130 km/h, s közben nem bömböl a motor a füledbe, maximum duruzsol (dízel).
Vagyis szerintem az fikázza a prémium autókat, akinek még nem volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!