Sokan miért vannak oda az elektromos autók hatótávja miatt?
Igen, elektromos autóknál jelenleg azért fontos a hatótáv, mert problémás a töltés.
4-6-8 órás otthoni töltéssel egy átlag autós bőven elvan napi használattal.
Ez a magyar emberek 5 százaléka kb., akik most ezeket az autókat veszik.
Alapból mindig ez ment, ha az embereknek nem volt pénze valamire, akkor megmagyarázták, hogy az a dolog miért szar és nekik miért nincs rá szükségük. Ezt most autótól függetlenül mindenre mondom a lakáson át a ruháig.
Ettől függetlenül bizonyos esetekben tény, hogy kevés tud lenni egy ekkora hatótáv illetve az utántölthetőség és rendelkezésre állás hiánya.
Én például sokat járok a természetben, kéktúra miatt egyre messzebb kell menjek. Legutóbb önmagában 2 x 250 km lett volna az út. Nyári melegben klíma, tapostam is neki, fogyott a benzin rendesen. Ez egy elektromossal már határeset lett volna, és 2 x 2,5 óra vezetésnél nem biztos, hogy még megállnék 1-2 órára töltögetni.
"Tehát minimum 800km-re elegendő egy tank üzemanyag."
Hát ez nálam már ugrik :D
Ford Focus benzines, nagyon optimális körülmények között, nagyon spórolva elmentem vele 700 km-t. Ez 2-3 útból adódott össze. De mondjuk ha nyomom is neki hogy haladjak, megy a klíma, hogy ne dögöljek meg, akkor simán volt már 500 alatt.
Nyilván a különbség az, hogy benzint 10 perc alatt tankolok bele.
Azért vannak oda, mert macera vele a hosszabb táv. Egy Budapest-Szombathely(mellé noname falu)-Budapest példa:
Indultunk egy elektromos autóval és egy dizellel:
Tesla Model 3 +1,5 óra, Győrben töltés (de még a töltőre is várni kellett)
Akármilyen dízel: egy tankkal megette
Jó az elektromos autó, de nincs kiforrva az infrastrukturája.
Budapesten belül egy i3 tökéletes, feltéve ha van saját csatlakozód otthon.
Az autó téma kevésbé érdekel, de a tömegközlekedés igen, szóval az elektromos buszokhoz tudok hozzászólni elsősorban. Ott pl. az a fő, és sok helyen nem belátott probléma pl. az elektromos buszokkal, hogy oda tényleg baromi kevés az akkuk kapacitása és a hatótáv ahhoz, amit pl. egy városi busznak naponta dolgoznia kellene. Ennél fogva, ha egy cég teljesen szeretné lecserélni a dízeles flottáját elektromosra, akkor több új buszra lesz szüksége, mint amennyi dízeles kellett, azokat gyakrabban kell pl. vonalról cserélni a töltési igény miatt, ráadásul önmagában egy darab is drágább, mint egy modern dízeles. Arról már nem is beszélve, hogy nem lehet tudni, hogy pontosan meddig fogja bírni az akkupakk, mekkora hatásfok-romlás következik be rövid távon, mikor kell cserélni az egész akkupakkot, ez mennyibe fog kerülni, és mekkora környezetterheléssel jár az egész. Ha nagyon hamar ki kell dobni az akkukat, akkor könnyen lehet, hogy ha egy modern dízelesnél nem is, de pl. egy CNG üzeműnél nagyobb lesz a környezetterhelése az elektromosnak. Én pl. ezért nem tudom jelenleg azt mondani, hogy az akkus elektromos technológia lenne feltétlenül a modern és környezetbarát jövő.
Az autós témához +szempontnak azt hoznám be, hogy sok embernél az otthoni töltés sem megoldott, mert elavult a háza elektromos hálózata, vagy egyszerűen panelházban, belvárosi körfolyosós házban stb. lakik, ahol csak az utcán tudja tárolni az autóját, vagy valami különálló garázssoron, ahol nincs bevezetve az áram.
Mert nem mindenki a szomszéd sarokig futkos a kocsival!
Rendszeresen teszek meg 500 km-t, de évente párszor egy napon belül 1000-et is. OK, hogy van már 500 km hatótávolságú autó. De
1. Mi van ha nyáron 40 fok van és nem akarok megsülni/télen szeretnék fűteni és nem órákon keresztül télikabátban vezetni?! Akkor is tudja az 500 km-t?
2. Ha nem kamion mögött akarok döcögni pályán, hanem ki akarom használni a megengedett sebességet, akkor is tudja az 500 km-t?! Az idő pénz!
3. Sokszor reggel 5-kor indulok, csak hogy időben elérjem az úti célt. Marha jó lehet, hogy csak amiatt mert meg kell állni töltögetni, indulhatnék 3-kor. Gondolom neked is őszinte lenne közben a mosolyod...
4. Amíg egy hagyományos alsó-középkategóriás autót megveszek 8-10 M Ft-ból, egy 500-700 km hatótávolságú elektromos is kijön ennyiből? Ráadásul olyan, ami nem egy mini szappandoboz, hanem alkalmas autópályás közlekedésre. Kötve hiszem!
Ha valaki jellemzően a városon belül a munkahelyére futkos, meg ovijáratban, meg bevásárlójáratban, és van rá anyagi keret, oda van értelme. Csak ne általánosítsunk, mert nem mindenki erre használja az autót!
Mi idén vettünk egy 4 éves dízelt. Voltunk is otthon vele 1600 km. 10 óra alatt tettük meg az utat. Most megnéztem kíváncsiságból, a miénktől fiatalabb tesla model 3 is ugyanilyen áron van csak annak 300-600 km a hatótávja. Nálunk mondjuk 300 km lenne. Ha csak a haza utat nézem ötször kellett volna megállni töltögetni. Köszi nem! Amugyis sokat járunk Európa szerte de teljes nyugalommal mert minden bokorban van tankolási lehetőség és a lehető leggyorsabban repüljük át a távokat 5 perc wc/tankolás megállásokkal mert nem a töltőállomás környékét akarjuk csodálni.
Aki csak a lakóhelye körül forgolódik annak jó lehet az elektromos. Aztán utazhat repülővel nyaralni, a környezettudatosság jegyében. Csak viccelek!Legtöbben a pénz miatt vesznek csak elektromosat (támogatás, adómentesség, eleve van napelem otthon), semmi másnak nincs köze hozzá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!