Sokan miért vannak oda az elektromos autók hatótávja miatt?
Nem elsősorban a hatótáv jelent gondot: ahogy írtad is, Átlagos Jóska 1.4-es szívóbenzines Thaliája vagy Corollája sem biztos, hogy nagyobb hatótávval bír. Viszont a töltési infrastruktúra még mindig sokkal jobb a belsőégésű motorok esetén. Egyrészt ha kigyullad a jelzőlámpa, hogy kevés a benzin, biztos, hogy találsz kutat, mielőtt még teljesen elfogyna. Ugyanez a villanyautóknál még nincs meg, a gyorstöltők hálózata fejlődik, de még nem éri el a benzinkutak sűrűségét. Másrészt a kúton fizetéssel együtt 5 perc alatt teletankolod az autót, a villanyautó töltése pedig hosszabb műsor. A mai legkorszerűbb gyorstöltőkkel is 20-30 perc, mire belepumpálsz annyi hatótávot az autóba, hogy legyen értelme továbbindulni, de ezekből kevés van és nem is mindegyik autó képes sok száz kW-tal töltést felvenni. Az otthoni, 230 V-os töltőből meg akár 10-12 órán át is eltart, mire telenyomod az akkut.
Persze nem kötelező minden nap teletölteni az autót, a hatótáv elég egy hétre, aztán péntek délután apa felteheti töltőre az autót otthon úgy, hogy majd csak szombat délelőtt veszi le és nincs gond. De van egy nagy probléma: nincs meg a villanyautókkal az a kényelem, ami a belőégésű motorosoknál megvan. A belsőégésű motorral nem kell gondolkodni, nem kell megtervezni, mikor és hogyan fogod teletankolni, mert még meglepően eldugott falvakban is van egykori TSz-benzinkút (lehet, hogy csak nap közben, de van) és gyorsan magadhoz vehetsz pár száz km-re elegendő üzemanyagot, míg villanyautónál tervezni kell, hogy mikor és hol töltöd.
Sok ember csak dumál a témáról, abszolút nem érintettek.
Ha van 15-20-30 millád egy autóra, akkor el lehet gondolkodni az opciókon.
Én abszolút támogatom az elektromos autózást, ez a jövő. De még kiforratlan, nagyságrendileg drágább a szervíz, és épp most ölik meg itthon a lakossági napelemes beruházásokat.
Amire az elektromos autó leginkább való, azaz városi vagy üzemben már a 300km hatótáv is nagyon bőven elég.
Városban szabad szemmel alig látható az üzemanyagköltsége, feltéve hogy otthon tudod tölteni.
Autópályán már kb annyira jön ki a Ft/km, mint egy dízelnél, és a hatótáv probléma is csak ott jön szóba.
Az elektromosokhoz nem értek, úgyhogy jöjjön egy kis benzines (hatótáv) matek! Vegyünk egy átlagos benzines személy autót.
Üzemanyagtank-60l
Vegyes fogyasztás-6,7 l/100km
Vegyesben használva 6 és 7l között szokott lenni a fogyasztásom, úgy hogy számoljunk a katalógus adattal, tehát 6,7 literrel. 60:6,7=8,955223880597015. Tehát minimum 800km-re elegendő egy tank üzemanyag.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!