A nagy téli hidegekben mennyire szokott lecsökkenni az elektromos autók hatótávja?
A fűtés miatt esik a hatótáv, ez viszont minden típusnál más. Nem mindegy, hogy hőszivattyú adja a meleget vagy elektromos fűtőbetét, utóbbi sokkal több energiát használ.
Az akkumulátorból kivehető energiamennyiség tényleg nem csökken, legfeljebb 5-10%-ot. Főként az akkut megóvó fűtés miatt látszik kevesebbnek a kapacitása télen.
Olyan három negyedére csökken a hatótáv, már amennyiben fűtött garázsban áll, ha kint egész éjszaka a -10-15-ben ami idehaza nem ritka, akkor felére, persze a gyártó ezt így nem írja le, de a tapasztalat ezt mutatja, mondjuk ha fűtést nem kapcsolsz 20-30-al poroszkálsz, és csak te ülsz a kocsiban talán három negyedét kitudod belőle sajtolni, izgulva hogy ki ne fogyjon a villany mind ezt több milliós kocsiban.
Addig amíg egy 100-150K-s csotrogányban +30 fokban pólóban mászkálnak a majdnem hajléktalanok :) Szoktam ám röhögni mostanában télen én a kis 300K-s kocsimban jégkrémet eszem, pólóban, a zűd rendszámos csodában meg elég idegbeteg/kétségbeesett arccal kapaszkodnak a kormányba sapka sál kabát társaságában, és látszik a lehelletük :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!