Ömlik mindenhonnan hogy meg kell előzni a klímaváltozást. DE. Amíg pl Magyarországon a Mátrai Szénerőmű ugyanannyi co2-t nyom ki magából mint az összes személygépkocsi együttvéve miért a magánember hozzon áldozatot. Anyagilag is rettenetesen drága a csere és értelmetlen ha az erőművek amik a töltéshez szükséges áramot termelik ontják magukból a szennyet. Csak én látom ezt igazságtalannak és értelmetlennek ebben a formában?
Részben igazságtalan, részben nem. Mert oké hogy az autók csak a gázok 10%-ért felelősek, de az a 10% is erős csökkenés lenne, sőt már 5% is.
2021. okt. 20. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
2/15 anonim válasza:
Senki nem kért rá, hogy vegyél elektromos autót. Valamit nagyon nem értesz. Nem mindegy hogy az erőmű is szennyez és a gépkocsik is, vagy csak az erőmű. Ilyen primitív logikával inkább ne is vegyél elektromos autót, inkább menj vissza általánosba.
2021. okt. 20. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
3/15 anonim válasza:
Az elektromos autóknak a világszintű szennyezés ellen semmi küzdeni valója nincs. Nem si arra lettek kitalálva. Ezeknek a lényege a városok lokális szennyezettségének a javítása lenne. Tehát, ne fulladj meg a Deák térnél nyáron a 40 fokban a kipufogóktól. Nem ezek fogják megmenteni a világot, azt csak pár agyhalott hiszi.
2021. okt. 20. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
4/15 anonim válasza:
2: És szerinted az elektromos autó nem szennyez? Szerinted a 100%ból a 10%-ból kell farigcsálni?? Ostoba..
2021. okt. 20. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
5/15 anonim válasza:
A mátrai szénerőművel is a magánember hoz áldozatot, Mészáros Lőrinc majdnem ráfizetett. Szerencsére sok millió magyar állampolgár úgy gondolta, hogy igazságtalan lenne Lőrinccel megfizettetni a klímaváltozás költségeit, így az államon keresztül átvették tőle a veszteségeket. Ha a mátrai szénerőműből veszel áramot a CO2 kvóta büntetés ára bekerül a fogyasztásodba, jelenleg kb. 60€/t áron amit az EU zöld beruházásokba forgat vissza.
Ui.: Egyébként a '80-as, '90-es években még talán igaz lett volna, hogy a mátrai több CO2-t nyom a levegőbe, mint az a 1,5-2 millió Zsiguli és Kispolszki alapú autóparkunk amivel alig közlekedtek, de mára a szénipar kizöldült (giga méretű naperőmű van a szénbánya mellett), az autóparkunk meg befeketült (míg korábban Swiftben meg Seicentóban gondolkozott a lakosság ma már mindenki SUV-ot akar), így mára jócskán lehagyta az ipart és áramtermelést a közlekedés CO2 egyenértékes környezeti lábnyoma, szóval az ilyen "ugyanannyi CO2-t nyom ki magából mint az összes személygépkocsi eggyüttvéve" kijelentésekkel óvatosan. Réges régóta az autók felé billen már a mérleg.
2021. okt. 20. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
6/15 anonim válasza:
Az elektromos autókkal egyelőre nekem az a legnagyobb bajom, hogy a reklámok alapján csak a szomszéd sarokig jók. Legutóbb pl. olyan reklám ütötte meg a fülem, hogy "akár 50 km-t is elmegy egy töltéssel" - azzal a munkahelyemre sem érek be. Szóval részemről is felejtős.
2021. okt. 20. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
7/15 anonim válasza:
6/6 anonim ***** válasza:
Oké, de neked akkor valóban nem is egy az opció. Csak te egy szűk kisebbség vagy azok között, akik 2km-re a gyárba járnak, bevásárolni, a sarokra ugranak le, viszik a kölyköt iskolába mert mi az már hogy a takony gyalog menjen.
Na nekik tökéletes lenne a villany
2021. okt. 20. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
8/15 anonim válasza:
Kérdező...
Gondolom te az a fajta vagy aki képtelen felfogni hogy a benzin/dízel füstöt te magad is szívod a városban.
2021. okt. 20. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
9/15 anonim válasza:
2021-ben azért már illik tudni, hogy a villanyautóknak semmi közük nincs a környezetvédelemhez. Ki van számolva már, hogy összességében ugyanannyi vagy csak elenyésző mértékben kevesebb károsanyagot bocsátanak ki, mint a belsőégésű motorok. Globálisan semmit nem számít, hogy most villany vagy dízel megy az utakon. Semmit. Lokálisan számít és érezhető, ez egy jó pozitívum. Ember azért vegyen villanyautót, mert kényelmes, csendes, könnyű vezetni, élményes az azonnali nyomaték és télen nem kell várni, hogy a motor meleg legyen a fűtéshez. Ennyi. Megértem, ha valakinek ez nem éri meg a felárat, de valakinek tetszik, érthető okokból kifolyólag, úgyhogy mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy mit akar.
2021. okt. 20. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
10/15 anonim válasza:
6, Nem tudom milyen reklámokat nézel te, de egy nullát kihagytál az 50 mögül.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!