Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik a reálisabb az elektrom...

Melyik a reálisabb az elektromos autók terén?

Figyelt kérdés

2021. okt. 12. 16:50
A kérdező szavazást indított:
700 km hatótáv/2023-ra
700/2025
700/2026
700/2027
1000 felett/2025
1000/2026
1000/2027
1000/2028
1000/2029
1000/2030
20 szavazat
1 2
 1/16 A kérdező kommentje:
Olyanra gondolok, ami széleskörűen, több gyártónál elterjedt, nem dupla annyiba kerülő..
2021. okt. 12. 16:51
 2/16 anonim ***** válasza:
97%
Egyik sem, 250-400 kilométer az arany középút, ez nem fog jelentősen tovább nőni. Ha évente 3%-ot emelkedik az energiasűrűség az új technológiáknak köszönhetően (ami erősen túlzó feltételezés, 1-2% reálisabb, ráadásul ez többnyire árnövekedéssel jár), akkor 10 év múlva ez felmehet 450-550 kilométerre, de nem biztos, hogy erre van igény, inkább a tömeg csökkentésére fogják használni az autógyártók.
2021. okt. 12. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
98%
Szerintem inkább a gyorsabb töltésre mennek rá. Ha 10-15 perc alatt feltölt, akkor az se baj, ha csak 4-500 kmt tud megtenni. Annyi után úgyis kiállnék pihenni
2021. okt. 12. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
97%
A hatótáv az elektromos kocsiknál is használatfüggő. Ugyanúgy mint a belsőégésűeknél, ha jobban taposod hamarabb fogy a nafta.
2021. okt. 12. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
100%

Követed a Teslával kapcsolatos híreket? 1-2 éven belül (remélhetőleg) tömeggyártásra kerül a 4680-as akksi. Most képzeld el, hogyha valamelyik gyártó piacra dobna egy mostani mérés szerint 110-120 kWh-s akksit, 4680-as pakkal. Az már jelentősen nagyobb hatótávot jelentene. Persze jóval drágábban, de az már más kérdés.

Lehet hogy hülyeség, javítsatok, de én így gondolom.

2021. okt. 12. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
83%
Én úgy látom, az utóbbi 5 évben hatalmasat fejlődött a dolog, 5 év múlva mégtöbbet dog.
2021. okt. 12. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
77%
6-os, nem fejlődött igazából semmit az utóbbi 5 évben, amennyivel nagyobb akksi került az autókba, annyival mennek többet. Az pedig, hogy mennyit fog fejlődni, nem tudja senki. Ha a Toyota sikeresen megcsinálja a szilárd testes akksit, akkor lesz jövője ennek, ha nem, akkor nem lesz. Nem véletlenül ugyanaz a Li-ion akksi már 15 éve, nem igazán jutnak egyről a kettőre vele. Másra van szükség, arra adhat választ a szilárd testes akksi, majd meglátjuk, hogy mi lesz belőle.
2021. okt. 12. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
77%
De mi a különbség a szilárd testes és egyéb akksik közt?
2021. okt. 12. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
100%

7es

Nem gond, ha nagyobb akksit tesznek be. Csak lehessen gyorsan tőlteni. 6os voltam.

2021. okt. 12. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 Wadmalac ***** válasza:
63%

A tömeggyártott akkukban valóban nem történt jelentős "belső" változás az elmúlt években.

De a közeljövőben tömeggyárthatók terén rengeteg párhuzamos variáció számíthat nagy jövőre.

A legextrémebb az alu-levegő elem. Nem akku, elem.

Szóval NEM újratölthető, de könnyen cserélhető az elemblokk, 100%-ban újrahasznosítható, viszonylag gyorsan és olcsón, tehát elég olcsón "betétdíjasan" cserélhető lehet, megfelelő kialakítással pár perc alatt.

Ja és kapacitás: azonos térfogatú Li-ion akkuhoz képest 2-3-szoros, azonos tömegűhöz képest kb. ötszörös.


Csak hát kiépített cserehálózatot igényelne.


Elég sok változás várható az elkövetkező pár évben.

Persze kérdéses, hogy a tömeggyártásba fordulás mennyire fogja tudni követni az exponenciálisan növekedő akkuigényt.

Szerintem bármi jobb is jön ki pár év alatt, mire a komplett autóakku-gyártás átáll a mostani Li-ionról, az minimum 5, de inkább 10 év.

2021. okt. 13. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!