Melyik a reálisabb az elektromos autók terén?
Követed a Teslával kapcsolatos híreket? 1-2 éven belül (remélhetőleg) tömeggyártásra kerül a 4680-as akksi. Most képzeld el, hogyha valamelyik gyártó piacra dobna egy mostani mérés szerint 110-120 kWh-s akksit, 4680-as pakkal. Az már jelentősen nagyobb hatótávot jelentene. Persze jóval drágábban, de az már más kérdés.
Lehet hogy hülyeség, javítsatok, de én így gondolom.
7es
Nem gond, ha nagyobb akksit tesznek be. Csak lehessen gyorsan tőlteni. 6os voltam.
A tömeggyártott akkukban valóban nem történt jelentős "belső" változás az elmúlt években.
De a közeljövőben tömeggyárthatók terén rengeteg párhuzamos variáció számíthat nagy jövőre.
A legextrémebb az alu-levegő elem. Nem akku, elem.
Szóval NEM újratölthető, de könnyen cserélhető az elemblokk, 100%-ban újrahasznosítható, viszonylag gyorsan és olcsón, tehát elég olcsón "betétdíjasan" cserélhető lehet, megfelelő kialakítással pár perc alatt.
Ja és kapacitás: azonos térfogatú Li-ion akkuhoz képest 2-3-szoros, azonos tömegűhöz képest kb. ötszörös.
Csak hát kiépített cserehálózatot igényelne.
Elég sok változás várható az elkövetkező pár évben.
Persze kérdéses, hogy a tömeggyártásba fordulás mennyire fogja tudni követni az exponenciálisan növekedő akkuigényt.
Szerintem bármi jobb is jön ki pár év alatt, mire a komplett autóakku-gyártás átáll a mostani Li-ionról, az minimum 5, de inkább 10 év.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!