A full elektromos autókban nincs is váltó?
pontosan, ahogy írod, a villanymotor nagyon széles fordulattartományban tud működni, akár teljesen nulláról is
a KRESZ-ben fokozat nélküli automata váltós autónak van mondva, mert bár váltómechanika nincs benne, a menetüzemmódot (PRND) ugyanúgy kapcsolod, mint egy automata váltós autóban
annyi még hozzátartozik a teljes képhez, hogy valamennyi értelme azért mégis csak van a váltónak az elektromos motor mellé, mert nagyon nagy fordulatszámon elkezd veszíteni a hatékonyságából, a Porsche Taycanban van is egy kétfokozatú váltó
a legtöbben nincs; volt pár prototípus amibe építettek, illetve szintén csak pár, nagyon korai elektromos autóban volt kézi váltó
elektromos teherautókban viszont van sebességváltó
Néhány kivételtől eltekintve nincs. (Pl. Porsche Taycan)
"Akkor ezek szerint a villanymotornál nincs az mint a belsőégésűeknél, hogy csak egy szűk 1-2 ezres tartományban tud hatékonyan üzemelni, így nem kell váltóztatni az áttételt?"
Így van.
Van bennük sebválto,de nem mindben.
Amiben van:
Porsche Taycan
Audi E-tron gt
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!