Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van olyan, hogy valakit nem...

Van olyan, hogy valakit nem lehet megtanítani vezetni?

Figyelt kérdés
70 órán vagyok túl, és 3. autósiskolánál vagyok. Automata váltó. Az oktató azt mondja, hogy kb plusz 100 órát kéne még beleraknom és nem garantálja, hogy nem bukom meg 6x. Azt javasolja, ne öljek bele több pénzt, nem fog menni, hagyjam abba, mert nincs térérzékelésem, nem érzem az autót. Létezik ilyen? Valaki volt hasonló helyzetben? Oktatók, tanulók, tapasztalat?

2023. jún. 21. 15:27
1 2 3 4 5
 41/50 anonim ***** válasza:

#32 Nem a bénák nyugtatják magukat ezzel, hanem ez a valóság.

2011 óta egyrészt változott a vizsgarendszer, a forgalmi vizsga hosszabb és szigorúbb is. Másreszt -es ez a legfontosabb - maga a közlekedés változott igencsak rossz irányba. Azért azt légyszíves, ne akard előadni, hogy 36 óra vezetés után te magabiztosan, hiba nélkül kezeltél minden helyzetet, mert akkor az önkritikáddal van gond, nem is vetted észre a hibáidat.

Hibapont nélkül az utóbbi 10 évben senki, hangsúlyozom senki nem vizsgázott Magyarországon. Még azok sem, akik a tanfolyam előtt már vezettek jogsi nélkül éveket, vqgy kipontozódtak, és újból kellett vizsgázniuk. Szóval finoman szólva baj van a memóriáddal...


A többieknek írom, hogy aki azelőtt nem vezetett, fiatal, tehetséges, annak a reális oktatási óraszám a kötelező 9 óra tanpálya (ebből 2-4 óra az oktatás, a többi a gyakorlás, de aki átlagos képességű, annál 6 óra, tehát 3 alkalom az oktatás, a többi a gyakorlás) akkor a 31 órából marad 22 a forgalom, vizsgaútvonalak tanulására, gyakorlására. Minimum 3x2 óra a kisforgalmú úton (kicsi utcák, jobbkezesek, lakotelepi parkolók), 2x1 óra kötelező éjszakai vezetés, 2x2 óra kötelező autópálya, 7x2 óra városi vezetés, amiben benne van az elején irt 3x2 ora kisforgalmú.

Azért érezzük már, hogy ez az óraszám rohadtul kevés annak, aki azelőtt bem vezetett.

A sárgára váltó lámpa kezelése minimum 1 óra, ha szerencséje van az emvernek, talál egy sárgán villogó, nagyobb kereszteződést, azt minden irányból többször végigjárni legalább egy óra. Vasuti átjárók, besorolások, sávkövetések csak a vizsgaútvonalakon minimum 12 óra. (Egy vizsgaútvonal indulás előtti ellenőrzés gyakorlással együtt kb 40 perc, tehát majdnem egy 50 perces oktatási órát elvesz, ha az útvonalon EGYSZER végigmegyünk. Nálunk 6db útvonal van, tehát ha azokon csak EGY alkalommal végigmegyünk, az 6 óra. Egy alkalommal végigmenni egy 40 perces útvonalon lófütty. A közlekedési helyzetek töredékével lehet találkozni 30 óra alatt. Kikerülés, előzés biztonságos végrehajtáságoz minimálisan 20-30 ilyen helyzettel kell találkozni, de általában 50 óra alatt sem adódik ennyi lehetőség, hacsak nem áldozunk rá egy teljes órát oda-vissza autókázva az útszakaszon.

Tehát aki fiatal, átlagos képességű, annak legkevesebb 40 ora kell, hogy a vizsgán átmenjen. Ahhoz, hogy biztonságosan vezessen, és ne rettegjen az ember, hogy szembetalálkozik a tanulóval az útok, ahhoz 50-70 a minimum. Az oktató, és a vizsgabiztos is azt nézi, hogy a tanuló vezet-e olyan szinten, hogy a forgalomba kikerülve ne okozzon balesetet, mivel mindkettőt előveszik, ha ez 5 éven belül megtörténik. Felteszik nekik a kérdést, hogy mi alapján ítélték biztonságosnak a tanuló vezetési tudását a vizsgán, tanfolyamon, ha a tanulójuk balesetet okozott. Van felelőssége mindkettőnek a vizsga után is. Ez alapján döntenek.

24 éves kor után a tanulmányok es tapasztalat alapján ahány évvel elmult 24 a tanuló, annyiszor +10 óra a reális oktatás.

Ez azért túllő a célon, de 30-40 eves korban első jogsit csinálni egyáltalán nem kirívó 60-70 óra alatt. A 100+ óra elég ritka, de aki az oktatáson nem érzi, hogy még nincs kész, azt le kell vizsgáztatni, amikor ő szeretné, ott meglátja, hol tart pontosan. Ezzel sincs gond.

Azt ertsétek meg, hogy bár vannak lehúzós oktatók, meg bunkók is, de az oktatónak a statisztika miatt nem érdeke sem a magas óraszám, sem a sok bukott vizsga. A kettő között kell megtalálni azt a pontot, amikor már van esély a sikeres vizsgára.

2023. jún. 27. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/50 anonim ***** válasza:
100%

#41 vagyok. Bocs, azt a nem lénygtelen apróságot kihagytam, hogy a tanulók kb 60%-a fél a vezetéstől, a forgalomtól. Az oktatonak komoly pszichológiai munkája van abban is, hogy ezt segítsen legyőzni. Ha nem teszi, akkor a tanuló nem tud haladni a tanzlással, ha mégis elvergődik a vizsgáig, akkor egy labilis embert engedünk ki a forgalomba. Ez nem lehet cél.

A "vezetési szorongás" egy nagyon komoly probléma, amit a vizsga előttig meg kell szüntetni.

Sok tanulónál emiatt tart 80+ óráig az oktatás. Nyilván erről senki nem tehet, viszont tenni kell ellene.

Ajánlom a YT "1st drive" csatornát, akik ennek a problémának a megoldásával csökkenteni akarják az oktatásra fordított óraszámot.

2023. jún. 27. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/50 anonim ***** válasza:
Dehogy voltam magabiztos 36 óra után. Iszonyatosan béna voltam. Csak nem egy oktatóhoz jártam még 50 órára, hogy ugyanúgy vaskalapos, rugalmatlan módon vezetgessem a tanulóautót, hanem beültem a családi autóba, ha havat kellett nagyanyámnál lapátolni, ha anyám boltba akart menni, ha apámnak elfogyott a cigije, ha rokont látogattunk az ország másik végén, mindig én vezettem, nem volt választás kérdése, és idővel megtanultam úgy-ahogy közlekedni.
2023. jún. 27. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/50 anonim ***** válasza:

#43 Az oktató és a vizsgabiztos nem arra készít fel, hogy még fél évig tapasztalt sofőr ül melletted jogsi után, hanem arra, hogy önállóan tudj vezetni alap szinten. Egy csomó tanulónak nincs us olyan sofőr, aki mellé ülne. Megszerzi a jogsit, és be kell ültetnie a gyerekeket hátra, az asszony jobb1be. Az oktatónak nem érdeke az sem, hogy a tanítványa meghaljon, vagy megöljön valakit...


Amúgy a német módszer sokkal költségtakarékosabb lenne, mint az itthoni. Ott egy normál autóban egy tapasztalt vezető taníthatja a tanulót (kiváncsi lennék, hány órát? 30-nál biztosan többet), csak az utolsó 5(?) órát kell oktató mellett tölteni, és vizsgázni. Ezzel itthon több probléma is van:

- sokszor nincs apu, anyu, teso, szomszéd, aki ezt vállalná ÉS

- A legtöbben trehányul vezetnek megszokott útvonalakon, gyorshajtva, "minek megállni a stop táblánál?". Mire is fogja tanítani a tanulót? Ezt inkább hagyjuk...

Vaskalaposság: a biztonság egyik záloga, hogy mindenki tartsa be a szabályokat akkor is, ha értelmetlennek tűnik. Minimum annyi értelme van egy szabálynak, hogy a többi közlekedő is ugyanazt tanulta, kiszámithatobb a másik mozgása, szándéka, ergo kisebb a balesetveszély a félreértések miatt.

2023. jún. 27. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/50 anonim ***** válasza:
52%

#44 Ez megint tévedés, az oktató annyira készít fel, hogy átmenj a forgalmi vizsgán. Tehát arra készít fel, hogy 50-60 percig tudjál koncentrálni minden fontosra úgy, hogy

1. az autó kezelése nem köti le a figyelmed

2. útvonalat nem te tervezed

3. ismerős helyen mész

4. senki nem pofázik bele semmibe.


Tehát az oktató a nagy büdös semmire készít fel gyakorlatilag, kb. azt teszteli, hogy van-e hiperaktív figyelemzavarod. És innestől kezdve tök mindegy, hogy 40 vagy 140 órát veszel, mert értelmes dolgokra nem fog megtanítani.

2023. jún. 27. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/50 anonim ***** válasza:
A vaskalaposságot meg nyilván nem úgy értem, hogy nem kéne megállni tök üres úton is a stop táblánál. Nyilván én is megállok, ha vonal van, kétszer is. De az azért felesleges vaskalaposság, hogy útépítés miatt kint a sebességkorlát, elfelejtik befordítani hétvégére, és vasárnap délben 40-nel tötymörög a tök üres úton, ahol senki nem dolgozik az oktatóautó!
2023. jún. 27. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/50 anonim ***** válasza:
100%
45, Normális oktató mondjuk elvisz véletlenszerű utakra is a vizsgaútvonal begyakorlásán kívül, pont azért, hogy lásd, máshol is ezt kell csinálni.
2023. jún. 28. 00:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/50 anonim ***** válasza:
#47 De nem ez a jellemző. A kategóriát duplaórákkal, random, számomra ismeretlen kerületekben csináltam, amikor kihúztuk a vizsgaútvonalat, akkor sem volt lövésem sem, merre fogok menni. De pl. B kategóriára fejből tudtam mind a hat útvonalat, melyiknél mikor készüljek lelkileg az egyívű megfordulásra, parkolásra. Nem tudtam közlekedni, csak felkészítettek a vizsgára, és ez a megye egyik legjobb oktatója volt.
2023. jún. 28. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/50 anonim ***** válasza:
100%

Engem pont a múltkor vittek randomórára, halmoztam is hibát hibára rendesen. :)

Sajna nyáron vizsgázni külön pokol, mikor a táblák nagyrészét benőtték az útszéli fák, tényleg van olyan rész, ahol csak akkor nem bukom meg, ha bemagolom, hogy ott merre kell menni.

2023. jún. 28. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/50 anonim ***** válasza:
#49 Én mondjuk napi szinten olyan helyeken motorozok, ahol a büdös életben nem jártam korábban. És amúgy hiába van lassan 12 éve B kategóriám, amióta motorozom, azóta fejlődtem rengeteget közlekedési érzék szempontjából.
2023. jún. 28. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!