Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerinted jogos az az ökölszab...

Szerinted jogos az az ökölszabály, hogy maximum a havi nettó fizetés 6-szorosáért szabad autót venni?

Figyelt kérdés

Egy senior szoftverfejlesztő ma Magyarországon alkalmazottként keres mondjuk nettó 1.5 milliót. Ez a szakma alkalmazottként a jéghegy csúcsa szerintem.

Aki egy átlagos vállalkozó (kereskedelemben, építőiparban ..), azok sem szednek össze ennél többet egy hónapban. Ennek a 6-szorosa 9 millió.

Közben meg rengeteg 20-30 milliós autót látni az utakon. Ők akkor mind vezérigazgatók meg maffiozók?



2023. febr. 12. 23:34
1 2 3 4 5 6
 31/54 anonim ***** válasza:
100%

@30, amit írsz az nagyon jó, tényleg nagyon kevesen gondolnak bele hogy az autót nem csak megveszed és fenntartod, hanem van egy értékcsökkenése is, és amibe kerül azt jobb helyre is lehet rakni.


Ettől függetlenül viszont nyugaton igenis szeretik az autókat. Na nem mindenhol, például Hollandia jó példa arra amit leírtál - ott amúgy hatalmas autós kultúra van a gazdagok körében, de hétköznap ők is a biciklire vagy a Suzuki Splashre pattannak fel, a hétköznapi emberek pedig elvannak a kisautókkal, amikre az adó és a fenntartás is kicsi. Pedig pénzük azért van, nyaralni pont úgy járnak ahogy írtad (bár ők feltehetően azért vonatoznak inkább ha az sokkal olcsóbb, hehe).


De mondjuk egy német vagy egy svájci? Hát náluk az autó ugyanúgy státusz mint itt, csak még több pénzük is van rá. A BMW X5 és egyéb batár SUV-k egy darab emberrel a volánnál ott is ugyanúgy az utcakép részei mint itt. Különbség? Van rá pénzük, mert a többszörösét keresik annak amit mi itt, a költségeik pedig nincsenek ezzel arányban. Ennyi az egész. Csak mi ugye nem Bulgáriához meg Romániához, hanem a nyugathoz szeretnénk mérni magunkat, és hiába maradunk lényegesen alul, akkor is mutatni akarjuk hogy "hát pedig nekem is van BMW-m".

2023. febr. 13. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/54 anonim ***** válasza:

"De mondjuk egy német vagy egy svájci? Hát náluk az autó ugyanúgy státusz mint itt"


Svájcot pont elég jól ismerem, mivel éltem arrafelé.


Svájc először is eléggé kétfelé válik (de a németek is). Van a vidéki és a városi lakosság.


A városiaknál az autó egyre kevésbé szempont, mivel nagyon jó a tömegközelkedés, és nagyon nehéz autózni, például sok helyen nincs felszíni parkoló, ha autót tartasz, akkor mélygarázst is kell tartanod mellé.


A vidéki lakosság természetesen más, ott sokan autóznak, és nincs is más opció.


Ami érdekes, az az ingázás. Rengetegen ingáznak autóval, de ugyanúgy vasúttal is. Gyönyörű, tiszta a vasút, simán öltönyös banki alkalmazottak notebookkal vonatoznak, közben dolgoznak.


És ez a rész folyamatosan tolódik az ingázás fel.



Nyilván ott is megvannak az autózb'zik (nekem is van ismerősöm aki a helyi Lotus klub tagja), ők élménynek tartják a kocsit, egyébként hétköznap nem azzal jár, vagy ha autózik, akkor van neki egy rohangálós kocsija (jellemzően kisautók).



A másik a drága autók kérdése. Svájc nagyon gazdag ország, rengeteg nagy, és drága kocsit látni az utakon. Viszont az átlag svácji (spórolós fajta) egyáltalán nem rongyrázós típus, a közvetlen barátok körében elég sok nissan, toyota, vw van, meg sem fordul a fejükben, hogy presztízs autót vegyenek, bár anyagilag erre képes lenne bármelyikük, de magukat egyszerű polgárnak tartják.



Jah, és még egy apróság. Itthon folyton arról megy a diszkurzus, hogy ott mindenki 3 évente autót cserél. Ez pl svájcra nagyon nem igaz, az átlag polgár sokáig megtartja az autót, viszont a karbantartást nem hanyagolják, és náluk a sufni szervizek is kevésbé mennek, vagy márkaszerviz, vagy nagy szerviz hálozat, mint a bosch játszik.



És ami még fontos! Hogy a fiatalok (max 30-35 évesek), ha nincs családjuk, akkor egyáltalán nem gyúrnak a kocsira. És nem anyagi okokból. Inkább elmegy plusz 2x nyaralni az évben abból a pénzből, amiből autót venne. Ehhez nyilván kell a jó tömegközlekedés meg az, hogy ne az autó legyen a faxmérő, és ne essen le az ember ujjáról a gyűrű, amikor fel kell szállni vonatra (saját példa, esztergomba mentünk ivós programra, senki nem akart vezetni, így vonat. normális szép, tiszta motorvonatok járnak, de 1-2 ember végig morogta, hogy mekkora szar, és ő ilyenre nem ül fel még egyszer. Pedig semmi kézzelfogható nem volt, egyszerűen nekik hozzátartozik az énképükhöz, hogy nem autózik, inkább áll a dugóban 2 órával többet, de nem ül fel a metróra)

2023. febr. 13. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/54 anonim ***** válasza:
100%

Abszolút jó ökölszabály egy tudatos embernek, bár nem tudom hogy jön a témához már megint egy senior fejlesztő fizetése. :)

Ez arról szól, hogy a fizetésedhez képest túlköltekezel-e vagy sem. A kiszámoló blogon volt egy nagyon jó mondtad, ami beleragadt a fejembe. Tényleg olyan kevésre tartod magad, hogy 1-2-3 évet csak azért dolgozz, hogy legyen valami a segged alatt?

Milyen autót szeretnél, ami nem fér bele a 9 misibe, és úgy gondolod nem rongyrázás?

2023. febr. 13. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/54 anonim ***** válasza:
75%

"Milyen autót szeretnél, ami nem fér bele a 9 misibe, és úgy gondolod nem rongyrázás?"


Ford focust :(

2023. febr. 13. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/54 anonim ***** válasza:

"nem tartanak fenn egész évben egy 2 literes, dízel nagy kombit azért, hogy évente 1-2x berakják az egész családot, és lekínlódják magukat az 1000km-el arrébb lévő nyaralóhelyre"

Pff... 1.2-es Corsám van. Asszonnyal ketten vagyunk, nincs pereputty, minek nagy autó? Ha már külföldre, messzire megyünk, akkor repülő és helyi tömegközlekedés. Pl. Máltán mindenhova buszoztunk, mert a busz olcsó is volt, sűrűn is járt és amúgy se lett volna kedvem megszokni a balos közlekedést. Node ilyen tömegközlekedés itthon nincs.


"Kezdjük ott, hogy ma egy középkategóriás autó (Ford focus, toyota corolla) 10 millió körül van."

2 éve 4,5 millióért vettem a kocsit. Most az elszállt árak miatt drágábban tudnám eladni 2 évesen, mint amennyiért vettem. Az előző kocsimat is szalonból vettem. 13 éves korában az újkori árának 40%-áért adtam el. Igen, azóta a forint inflálódott és reálértéken számolva más, de akkor is.


Szóval a te 142 hónapod az csak 64 hónap, azaz kicsit több, mint 5 év, márpedig 5 évesen nem nulla lesz a kocsi értéke, hanem kb 3 millió.


Beleszámoltam a kocsi törlesztőjét is, merthogy nem egyben fizettem ki. De nincs havi 50 ezer a törlesztő.

2023. febr. 13. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/54 anonim ***** válasza:
Nem.
2023. febr. 13. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/54 anonim ***** válasza:
25%

"2 éve 4,5 millióért vettem a kocsit. Most az elszállt árak miatt drágábban tudnám eladni 2 évesen, mint amennyiért vettem."



Amikor ezt hallom, akkor rájövök, hogy az emberekenek fogalmuk sincs az inflációról.

2023. febr. 13. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/54 veterán vas ***** válasza:
100%

Érdekes, még sosem hallottam, hogy létezne ilyen "ökölszabály".

Vajon ki álmodta meg, ezt a zseniális, örökérvényű elméletet? :D

2023. febr. 13. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/54 anonim ***** válasza:

"Amikor ezt hallom, akkor rájövök, hogy az emberekenek fogalmuk sincs az inflációról."

Pedig ez így van, inflációtól függetlenül. Olvasgass kicsit, tanulj.

2023. febr. 13. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/54 anonim ***** válasza:
39: akkor segítek! attól, hogy NOMINÁLISAn többért adod el, még baromi bukó, mert közben az autó árak az infláció miatt elszálltak. De amíg az emberek annak örömködnek, hogy nominálisan többet kapnak, mint amikor vették, addig senki nem fogja megkérdezni a kormányt, hogy mégis mi a pélót csinál (egyébként ugyanaz a kategória, mint amikor örül hogy 10%-al emelik a nyugdíját, vagy 16% az állampapír kamat... 25% infláció mellett)
2023. febr. 13. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!