Miért nem olyan autókat gyártanak, ami vígan elmegy 700-800 ezer km-ert?
A fenntarthatóság jegyében, kísérleteznek mindennel, de az nem számít, hogy az autók átlagélettartama csökken. Nem lenne egyszerűbb ha olyan autók lennének amik jóval többet elmennek. Lehet, idővel korszerűtlen, környezetszennyező lenne. De egy új autó legyártása is környezetszennyező.
A föld légszennyezésének csak kevés százalékát okozza az autó.
A sok kísérletezésből inkább telepítenének erdőket, aztán tisztítja a levegőt.
Szerinted napjaink vásárlója arra készül, hogy egy élhető autóval elpöszmötéljen nagypapa koráig?
A nyomorult szomszédom a napokban vett egy "0" kilométerest, de már most a hirdetéseket lesi, mert a jövő hónapban piacra kerülő "másik" tipusban még nagyobb kijelzőket ígérnek, abban az autóban már kávéfőző automata is lesz, sőt, talán még zippzárlehúzó programot is lehet igényelni, ha a beépített kamera jó csajt lát a jobb1-ben.
800ezer km? Ugyan hagyd már. :(
Tudnának gyártani, de minek... Az autó piacot főleg a nyugati országok pörgetik, nekik meg nem okoz nagy gondot, hogy 8-10 évente lecseréljék az autót egy újra. Mivel az autógyártónak az új autó eladása a biznisz, nem a használt a 8 tulaj+3 cég stb, akkor minek csinálja olyanra, hogy birjon milló km-t?
Ráadásul gondolj bele, lenne egy olyan amit te is mondasz 700-800 ezer gond nélkül, megveszed újonnan, de tegyük rá 8-10 év múlva kijön valami olyan extra ami nagyon tetszik és kellene neked, a tiédbe nincs és nem is lehet bele tenni, mit csinálnál (tegyük fel futott 200 ezret a tiéd)? Eladnád? Ha igen, lásd a mondandóm első fele. Vagy használnád mig birja a mostani, miközben azon rágódsz, hogy lehetne olyan extra a tiédbe is?
Na látód, ezért nem gyártanak ilyet.
Csak a pénzről meg az üzletről szól az autógyártás is ahogy az a profitalapú kapitalizmus jellemvonása. A fenntarthatóság, a környezetvédelem az csak süket álduma amivel beetetik az embereket. Az a lényeg hogy a fejesek tovább tudjanak gusztustalanul gazdagodni, minnél több profitot bezsebelve, mitsemtörődve a környezettel.
De ez amúgy mindenre igaz, a háztartási gépektől kezdve az ipari gyártógépekig mindenre. Belerakja a könnyítést, anyagot spórol, alulméretezi az igénybevételnek kitett alkatrészeket, ezeket gyakran rossz konstrukciókkal ötvözi. Egyeduralkodóvá vált a túlzott műanyaghasználat amely további problémákat vet fel.
A mérnöki hivatás megszégyenítése az ami manapság folyik -ugyebár az autószerelő is a mérnököt szidja ha valami szar- de igazából az van hogy a mérnökök keze erősen megvan kötve. Gyakran műszaki és szakmai döntéseket üzleti, politikai és pénzügyi szempontok bírálnak felül, ellehetetlenítve a tartósabb és a jobb műszaki megoldásokat, helyükbe az olcsóbb, hitvány minőségű konstrukciókat léptetve.
A világ szégyene ahogy a gépész szakmát eltorzítják és a mérnöki eredményeket a fejesek túlgazdagodását megcélzó üzleti és profitmaximalizáló spekulációk útján erőszakkal lefojtják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!