Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem gyártanak praktikus,...

Miért nem gyártanak praktikus, egyszerű, gazadaságos és strapabíró autókat?

Figyelt kérdés

Szerintem:


- profitot kell maximalizálni, kellenek a jó cuccok a felső managementnek és csókosaiknak

- munkát kell biztosítani a szervizeseknek

- a hitelezőknek és haverjaiknak is kell a dohány

- az alkatrész ellátókat is tápolni kell

- az informatikusoknak is melót kell addni, hogy a csilivili egósimogató SW-ket is tákolni tudják (infotainment, connecty car, stb.)

- a bontósoknak is kell valamiből élni

- hitelekbe kell csábítani az embereket, kicsit erősebb legyen rajtuk a póráz


Csak egy ötlet, hogy szerintem milyennek kellene lennie egy műszaki nézőpontból praktikus autónak (persze csak az erősen korlátolt nézőpontomból, nem mindenre kitérve):


1. kéthengeres, sima injektoros benzines boxer hajt egy villany motort/generátort:

- a hengerek tükörszimmetrikusan mozognak, azért, hogy a rezonancia minimalizálva legyen

- nem kell lendkerék, elég a generátor tehetetlensége, sőt, a generátor szívási, sűrítési és kipufogási ütemben motoros üzemmódban rá tud segíteni, munkaütemeknél pedig generátoros üzemben működni

- indító motor sem kell

- a fojtószelepet szinte mindig maximálisan nyitva lehetne hagyni, mivel a generátorral a kívánt teljesítményre lehet fojtani belsőégésűt, így talán nem lenne olyan veszteség ami a fojtószelepből adódik


2. dugattyús motor helyet talán lehetne gázturbinát is használni, nem kell olyan jó teljesítmény/súly és teljesítmény/méret metrikákat elérni, mint repülőkben. Talán ilyeneket is tudnának gazdaságosabban gyártani.


3. Nagy kapacítású és rövid élettartamú lítium aksik helyett kisebb kapacítású, de hosszabb élettartamú szuperkondenzátorok használata. Célja annyi lenne, hogy a fékezések energiáit újra tudja hasznosítani, dugókban tudjon tisztán villanyosan araszolni, nem az, hogy több 10-100km-ert száguldjon tiszta villamos üzemben.


3.1. Sorbakapcsolt kondenzátor cellákra aktív cellatöltés kiegyenlítőket tenni, az élettartam és kapacítás megnövelése céljából. (Tudomásom szerint az "olcsóbb" villanyautókon nincs ilyen).


4. Kerekenkénti villamos hajtás. Ide is kell SW, de nem csilivilinek. Amennyiben műszakilag megoldható, kerékbe integrált agymotorokkal.


5. Ha lehetségés, váltószerkezet elhagyása, a végáttétellel a sebességet kb. max 140 km/h-ra limitálni. Elegendő keréken mért nyomaték ahhoz, hogy a jármű a megengedett összterheléssel el tudjon indulni felfelé egy 40 fokos lejtőn.


6. Keleteurópai útviszonyok figyelembevétele, nagy ballonos kerekek, hosszú rugóút, tisztességes hasmagasság, stb.


7. Luxus/hiúságsimogató elektronika minimalizálása. Jó ha korrekt visszajelzéseket kapok az öndiagnosztikáról, guminyomásról, stb., de ne kelljen már az autónak facebookozni, twitterezni és ne lehessen már a tudomásom nélkül távolról updatelni a firmware-eit.


Szerintetek milyennek kellene lennie egy hétköznapi praktikus autónak? Nem veretős, felvágós, presztizs autóról van szó, hanem amivel el lehet menni A-ból B-be, gazdaságosan és lehetőleg szívás mentesen.



2023. jan. 27. 15:36
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

A gázturbinás megoldás fogyasztásilag nem jó.


De egyébként a legjobb megoldás valószínűleg a benzin/gáz-akku-elektromotor(agymotor) kombó lenne, ahol a motor hőenergiáját is felhasználnák.


Fogyasztásilag biztosan rekordokat döntene. Szervíze pedig a mai dízelekkel lenne egy áron kb.


A motor optimális fordulaton dolgozna, a nagyobb terhelést egy gyorsításnál akkumulátorból fedezi, valamint fekezésnelvissza tölti.

2023. jan. 27. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

Az akkukkal tudomásom szerint az a baj, hogy max néhány ezer töltési ciklus alatt leamortizálódnak, így nagy terhelést rónak a környezetre.


Mindig jönnek hírek hiper-szuper csodaaksikról, csak én még sosem láttam őket.

2023. jan. 27. 16:04
 3/11 anonim ***** válasza:
35%
Mi akadályoz meg benne, hogy az ötleted megvalósítsd?
2023. jan. 27. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
#3 Talán hogy nem vagyok sikeres pszichopata. Nem én nyomtatom a pénzt és nem én uralom azokat a rendszereket, amik a pénznek értéket addnak.
2023. jan. 27. 16:16
 5/11 anonim ***** válasza:
87%
Gyártottak. Vamikor....
2023. jan. 27. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Valamikor*
2023. jan. 27. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
0%
Ja, hogy debil vagy.
2023. jan. 27. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

"Miért nem gyártanak praktikus, egyszerű, gazadaságos és strapabíró autókat?"


Miért? Nem gyártanak?


A mai legtöbb autó pont azért olyan tök egyforma kívül-belül mert praktikum és gazdaságosság ezt diktálja. Még az alkatrészeik nagyja is ugyanaz csak a márkanév más.


Még az is elmondható, hogy strapabíróak, hiszen 5-10 éves garanciák vannak, 200-300-400 ezreket elfutnak.


És az utakon az autók 90%-a az egyszerű hétköznapi autó nem a "veretős" fajta.

2023. jan. 27. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Attól hogy a jelenlegi autók nagy része nem veretős az még nem jelenti azt, hogy strapabírók lennének.
2023. jan. 27. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

"Miért? Nem gyártanak?"


Szerintem nem. Túlbonyolított megoldásokkal csökkentik a fogyasztást és a CO kibocsátást (tisztelet a kevés kivételnek).


A kisköbcentis TSI motorok híresek a nagy szervízigényükről és megbízhatatlanságukról.


Akármilyen túrbós motorokról is azt hallottam, hogy nem bírják a gyakori indítást és leállítást.


Úgy tudom, hogy a turbót kenő olajszivattyú a motorról van meghajtva, ha hírtelen leállítod a motort, pörög a turbó kenés nélkül. Nem bírtak volna odatenni egy elektromos szivattyút.


A legtöbb futóművet úgy építik meg, hogy feltételezik, hogy mindig jó út lesz alatta.

2023. jan. 27. 16:40
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!